Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var helt ny på jobben her om dagen. Hadde aldri vært der før. Jeg fikk beskjed om å hente noe i 1 etg, ned trappen også rett frem. Jeg gikk ned, jeg fant ikke det jeg skulle, sjekket alle andre rom i den etasjen, det var virkelig ikke der. Så gikk jeg opp igjen og sa at sorry men jeg finner det ikke altså. Så ble hun helt oppgitt og fikk sånn "stikkende" øyer, reiste seg fort opp så og braste ut i en enorm fart og hentet det selv uten et ord. 

Hvordan er det mulig å oppføre seg sånn for helt nyansatte? Hadde skjønt det om jeg hadde jobba der lenge og vært der nede mange ganger før, men jeg hadde vært på denne arbeidsplassen i 2 timer og kjente ikke lokalene i det heletatt. (Skulle få omvisning senere) 

Hadde det vært meg så hadde jeg sagt: Nei, det er ikke så lett å finne frem her når man er helt ny, men bli med meg så skal jeg vise deg hvor det er, så vet du det til neste gang. 

Får skikkelig angst av sånne mennesker, får en til å føle seg som er skikkelig taper... 

Flere som har opplevd lignende? Hva feiler det sånne ? 

Anonymkode: e02bc...89f

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sliter sikkert med noen greier selv. Jeg prøver i alle fall å tenke at når noen er så forjævlig sure for fillesaker så har de store utfordringer på hjemmebane.

En gang i ungdommen så hadde jeg min første dag på en bowlinghall. Skulle ta i mot betaling for kort, og spurte hun som hadde opplæring om hvordan jeg skulle gjøre det. Hun klikket fullstendig, insisterte på at dette hadde hun vist meg flere ganger, og nå hadde jeg bare å ta meg sammen, stod og kjeftet på meg foran kunden. Og hun hadde aldri vist meg hvordan det skulle gjøres.. 

Nå som jeg har blitt eldre finner jeg meg ikke i sånt lengre. Skeive blikk, rare kommentarer, jeg konfronterer det meste, men som regel ikke på en aggressiv måte.

Skrevet

Det er mange drittsekker på enkelte arbeidsplasser som bare ikke har nok sosial kompetanse dessverre. Husker at jeg selv ble mobbet av en kirurg under en legevisitt sommeren 2014. Det var en bedriten opplevelse. Skjedde på Ullevål Sykehus. Jeg er sykepleier. 

Anonymkode: eaebe...c73

• Liker 6
Skrevet

Min erfaring er at det er veldig mange psycho sjefer der ute. De vil gjøre alt for å legge skylden på de under seg hvis noe går galt, selv om det er de selv  som har gjort feil.

Anonymkode: 8f35f...d7d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er mange drittsekker på enkelte arbeidsplasser som bare ikke har nok sosial kompetanse dessverre. Husker at jeg selv ble mobbet av en kirurg under en legevisitt sommeren 2014. Det var en bedriten opplevelse. Skjedde på Ullevål Sykehus. Jeg er sykepleier. 

Hvordan mobbet da? Hva sa han? 

Skrevet

Hersketeknikk. De er vant med at dette gir dem fordeler.

Anonymkode: c07ca...b19

• Liker 2
Gjest TheCatLady
Skrevet

Ja, det normale er å ha forståelse for at det som er åpenbart for de som har vært der en stund ikke nødvendigvis er det for noen som er ny. Det kan jo for eksempel ha blitt flyttet også, så jeg synes det er ufint å oppføre seg sånn. Den som er nyansatt finner jo ikke ting lettere ved at man oppfører seg sånn. 

Dessverre er det alltid noen sånne på arbeidsplasser. Det virker som noen blir irritert av at folk er nye og spør om ting. Ganske meningsløst spør du meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hersketeknikk. De er vant med at dette gir dem fordeler.

Anonymkode: c07ca...b19

Hva slags fordeler ?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Min erfaring er at det er veldig mange psycho sjefer der ute. De vil gjøre alt for å legge skylden på de under seg hvis noe går galt, selv om det er de selv  som har gjort feil.

Anonymkode: 8f35f...d7d

Og det er som regel slike stillinger som trekker til seg folk noen form for psykotiske trekk. Det finnes unntak, men det er svært sjeldent. 

Skrevet

Ufint fra kollegaen der og da selvsagt, men ikke legg så mye i det. Kanskje var kollegaen midt oppe i noe viktig, og da kan det faktisk være irriterende å bli avbrutt for noe som kanskje ikke engang er vedkommendes jobb, for en ting man strengt tatt skal greie selv, også som nyansatt (Dvs. å gidde å lete litt for å finne det man trenger, slik at man samtidig blir litt kjent med lokalene). 

Anonymkode: 137f9...167

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ufint fra kollegaen der og da selvsagt, men ikke legg så mye i det. Kanskje var kollegaen midt oppe i noe viktig, og da kan det faktisk være irriterende å bli avbrutt for noe som kanskje ikke engang er vedkommendes jobb, for en ting man strengt tatt skal greie selv, også som nyansatt (Dvs. å gidde å lete litt for å finne det man trenger, slik at man samtidig blir litt kjent med lokalene). 

Anonymkode: 137f9...167

Leser du ikke hva jeg skrev? Jeg lette rundt i hele etasjen. Og jo, dette var hennes jobb også, men jeg tilbydde meg å gjøre det for i utgangspunktet er det enkelt, jeg gikk nøyaktig der jeg ble fortalt . Vi var på samme oppgave så dette var like mye begges ansvar. Dette var også noe man ikke kunne somle med og bruke god tid på å finne, så det hadde vært helt uansvarlig av meg å rote rundt noe lenger. Nei det er IKKE sånn at jeg skal kunne alt før jeg har fått omvisning og opplæring på stedet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Leser du ikke hva jeg skrev? Jeg lette rundt i hele etasjen. Og jo, dette var hennes jobb også, men jeg tilbydde meg å gjøre det for i utgangspunktet er det enkelt, jeg gikk nøyaktig der jeg ble fortalt . Vi var på samme oppgave så dette var like mye begges ansvar. Dette var også noe man ikke kunne somle med og bruke god tid på å finne, så det hadde vært helt uansvarlig av meg å rote rundt noe lenger. Nei det er IKKE sånn at jeg skal kunne alt før jeg har fått omvisning og opplæring på stedet. 

Du høres rimelig hissig ut selv.  Let it go. 

Anonymkode: 4f135...c56

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du høres rimelig hissig ut selv.  Let it go. 

Anonymkode: 4f135...c56

Her på kg ja, her tillater jeg meg å være så hissig jeg vil,det gir ingen konsekvenser. Jeg er ikke hissig på jobb og i virkelig liv, som kan føre til masse ubehageligheter. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2021 den 13.57):

Ikke for å kuppe noe, men jeg skulle ta ultralyd før en kreftoperasjon fordi de hadde sett noe på CT, radiologen hadde ikke hentet inn bildene av det de hadde funnet, og heller ikke hvor funnet lå, likevel kalte hun på en annen radiolog for hjelp. I det lille rommet var det 4 andre leger som skulle følge meg ettersom dette var en svært sjelden type, hun første radiologen åpenbart ikke hadde gjort jobben sin og fikk høre det så det sang etter av han hun tilkalte foran meg og de 4 andre legene. Sikkelig uproft og ubehagelig for meg som pasient også..

Anonymkode: 29675...4a1

Skrevet

Hun hadde kanskje en dårlig dag. Man må ikke være deittsekk fordet om. 

Anonymkode: 19e2f...153

Skrevet
9 hours ago, Knoot said:

Og det er som regel slike stillinger som trekker til seg folk noen form for psykotiske trekk. Det finnes unntak, men det er svært sjeldent. 

Det var en meget drøy påstand å si at det er svært sjeldent å ha ledere som ikke har psukopatiske trekk. Jeg har vært i arbeidslivet i 30 år og har hatt 12 ledere, og ikke en av de har hatt psykotiske trekk.

Anonymkode: 9e9ac...384

Skrevet
On 8/12/2021 at 1:57 PM, AnonymBruker said:

Det var nok ikke mobbing nei. 

Anonymkode: 02c58...d17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...