AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Hvor gammel var er du? Hvilken PP ble du gravid? Hvor ofte hadde dere sex? Brukte du eggløsningstester eller temp? Opplevde du MA eller SA? Når? Når ble du gravid igjen etter MA eller SA? Anonymkode: 100a8...09c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Jeg var 27 da jeg ble gravid. Jeg har null kontroll over PP, det holdt jeg ikke styr på. Jeg ble gravid første gang i slutten av januar i 2018, men mistet da jeg var 8 uker. Vi prøvde igjen, ble gravid i juli, men hadde MA i september. Vi prøvde enda en gang, fikk positiv test i november og da satt den endelig 😊 Brukte ikke noe EL tester eller temp, vår taktikk var bare å ha sex annenhver dag fra jeg var ferdig med mens frem til IKM - på den måten var vi sikker på å treffe én eller annen gang uansett, og det funket åpenbart fint for oss 😊 Anonymkode: 9cdbb...872
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 33 første PP Lå sammen to gonger i den PP brukte ingen av delene, men ett anslag gjennom helseappen på iPhone i forhold til siste mens Nei - Anonymkode: de53d...267
Besant Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor gammel var er du? Hvilken PP ble du gravid? Hvor ofte hadde dere sex? Brukte du eggløsningstester eller temp? Opplevde du MA eller SA? Når? Når ble du gravid igjen etter MA eller SA? Anonymkode: 100a8...09c Hvor gammel var er du? - 26 år første gang jeg ble gravid - endte i SA. 27 år neste gang. Hvilken PP ble du gravid? - 6 PP første gang, gravid igjen 5 ganger etter SA. Hvor ofte hadde dere sex? - Husker ikke. Minimum to-tre ganger rundt eggløsning. Brukte du eggløsningstester eller temp? - Tester. Opplevde du MA eller SA? Når? - I uke 8. Var på TUL og fikk se bankende hjerte, men blødningene ga seg ikke og det endte i SA kort tid etterpå. Når ble du gravid igjen etter MA eller SA? - 5 pp Termin om 9 dager.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 Hvor gammel var er du? 30 år Hvilken PP ble du gravid? Ble gravid et halv år etter at jeg sluttet på P-piller (Loette) Hvor ofte hadde dere sex? Hver dag den uken jeg hadde eggløsning ifølge en app Brukte du eggløsningstester eller temp? Eggløsningstester (som stemte i forhold til appen) Opplevde du MA eller SA? Når? Nei Anonymkode: 33584...5ba
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #6 Skrevet 12. august 2021 31 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor gammel var er du? Hvilken PP ble du gravid? Hvor ofte hadde dere sex? Brukte du eggløsningstester eller temp? Opplevde du MA eller SA? Når? Når ble du gravid igjen etter MA eller SA? Anonymkode: 100a8...09c Jeg ble gravid som 31åring og 34 åring Første: Ble først gravid 2 mnd etter p-pilleslutt, men mistet. Så ble jeg gravid igjen 2 mnd etter at jeg mistet. Andre: Ble gravid 5 mnd etter p-pilledlutt Sex 1-2 ganger i uka. Brukte ikke eggløsningen tester eller temp. Opplevde en MA, som ble oppdaget på ultralyd uke 9. Ble som sagt gravid igjen 2 mnd etterpå. Anonymkode: 8af89...62e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 Hvor gammel var er du? 27 år. Hvilken PP ble du gravid? I pp 0 (prøvde ikke) og i pp 3. Hvor ofte hadde dere sex? Som vanlig, altså nærmest daglig. Brukte du eggløsningstester eller temp? Jeg brukte begge deler fordi jeg ønsket mest mulig kontroll over når EL var osv. Opplevde du MA eller SA? Når? Ja, første gangen, i uke 5. Når ble du gravid igjen etter MA eller SA? Vi ventet en liten stund (tror det var 3 måneder) med å forsøke igjen, ettersom første graviditet ikke var planlagt. Etter dette ble jeg gravid i pp 3. Anonymkode: 8bc79...905
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvor gammel var du? 34 år Hvilken PP ble du gravid? 2 Hvor ofte hadde dere sex? 4-5 ganger i uka, gjorde ikke noe mer enn vanlig Brukte du eggløsningstester eller temp? Natural cycles - altså temp. Men de bomma, jeg hadde ikke eggløsning da den sa jeg hadde det, så lite imponert. Opplevde du MA eller SA? Når? Nei Anonymkode: 100a8...09c Anonymkode: 05c24...317
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvor gammel var er du? 32 år. Hvilken PP ble du gravid? 1. Hadde vært av p-pillen i over ett år før vi prøvde. Hvor ofte hadde dere sex? Bare to ganger den måneden, pga mannen var mye bortreist. Usikker når det var ift eggløsning, men tror vi traff rimelig greit likevel. Brukte du eggløsningstester eller temp? Nei. Hadde en app hvor jeg registrerte mensen, men hadde en syklus som varierte mellom 25 og 30 dager (dermed usikker på når eggløsning var). Opplevde du MA eller SA? Når? Nei Når ble du gravid igjen etter MA eller SA? Ikke relevant Anonymkode: 100a8...09c Svar inne i siteringen. Anonymkode: ba6aa...e7a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 Kan noen forklare forkortelsene? 😳 Anonymkode: 33439...75d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #11 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan noen forklare forkortelsene? 😳 Anonymkode: 33439...75d PP = Prøveperiode SA = Spontanabort MA = Missed abortion Anonymkode: 8bc79...905 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #12 Skrevet 12. august 2021 35 år, gravid på første forsøk, trodde det skulle ta lengre tid. Jeg lever sundt, drikker ikke og har aldri gått på p-piller. Anonymkode: 9a57e...b19
Isabel94 Skrevet 12. august 2021 #13 Skrevet 12. august 2021 (endret) Hvor gammel var er du? 26, snart 27. Hvilken PP ble du gravid? På første forsøk Hvor ofte hadde dere sex? 3 ganger før positiv test. To av de like etter menstruasjon, og så 1 gang rundt EL. Brukte du eggløsningstester eller temp? Nei, men visste sånn cirka når jeg kanskje hadde EL i henhold til mensen og syklus. Har ikke opplevd MA eller SA til nå. Er 15+3 nå, og håper alt går bra ❤️🙏🏻 Jeg gikk på p-piller sammenhengende i 10 år. Sluttet i september, og droppet beskyttelse i mai 💕 Lykke til med prøvingen.💕 Vi ble veldig overrasket, da det gikk så fort uten at vi hadde «timet» det etter kalenderen. Synes det var veldig fint å ikke prøve å time det, så vil anbefale deg bare å være avslappet til det hele. Skjer det så skjer det, og hvis det tar litt tid - ha det gøy og avslappende i prosessen ❤️ Endret 12. august 2021 av Isabel94
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #14 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): 35 år, gravid på første forsøk, trodde det skulle ta lengre tid. Jeg lever sundt, drikker ikke og har aldri gått på p-piller. Anonymkode: 9a57e...b19 Hadde sex ca annenhver dag, sjekket ikke når EL var. Anonymkode: 9a57e...b19
sicario Skrevet 12. august 2021 #15 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gammel var er du? Hvilken PP ble du gravid? Hvor ofte hadde dere sex? Brukte du eggløsningstester eller temp? Opplevde du MA eller SA? Når? Når ble du gravid igjen etter MA eller SA? Anonymkode: 100a8...09c Vi var ca 30 begge to. Hvilken PP? brukte ikke eggløsningstester eller temp. 2 forsøk, 2 graviditeter. Altså samleie 2 ganger var de 2 forsøkene vi brukte på å bli gravide. Så for oss opp til et år med forsøk, men tok altså 1 dag.
GulSitron Skrevet 12. august 2021 #16 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gammel var er du? Hvilken PP ble du gravid? Hvor ofte hadde dere sex? Brukte du eggløsningstester eller temp? Opplevde du MA eller SA? Når? Når ble du gravid igjen etter MA eller SA? Anonymkode: 100a8...09c Jeg var 27, barnet ble født da jeg var 28. Jeg ble gravid i PP 1. Sex hver andre dag rundt eggløsning. Brukte tester fra babyplan (kjøpte et sett med eggløsningstester/strips, graviditetstester/strips, folat og to overraskelse-sjokolader Ikke opplevd SA.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #17 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gammel var er du? Hvilken PP ble du gravid? Hvor ofte hadde dere sex? Brukte du eggløsningstester eller temp? Opplevde du MA eller SA? Når? Når ble du gravid igjen etter MA eller SA? Anonymkode: 100a8...09c -38 år første gang jeg ble gravid. Er 42 nå. -Har vært gravid 4 ganger. Første gang: 3 pp, andre gang: Uplanlagt da første baby var 7 mnd. Tredje gang: 4 pp. Er nå gravid for fjerde gang og brukte 1 pp. -Har sex ca 1 gang pr uke. Stresser ikke så mye med det. Rundt 1-2 ganger ved hver EL. -Har brukt EL-tester. -Har hatt en MA i uke 8. -Ble gravid igjen 4 mnd etter MA. Vi ventet bevisst til det var gått noen måneder før vi hadde tatt en avgjørelse om å ville prøve på nytt. Ble da gravid på 1.pp og er nå 27 uker på vei. Anonymkode: f340f...20e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #18 Skrevet 12. august 2021 Hvor gammel var er du? 32 år Hvilken PP ble du gravid? Det var vel egentlig ingen PP. Jeg sluttet på pillen i slutten av desember, skulle være forsiktig rundt EL og egentlig begynne å prøve til høsten. Men vi var ikke forsiktig nok, så ble gravid på 2. EL etter å ha sluttet på pillen. Hvor ofte hadde dere sex? Hadde sex lørdagen, EL var tirsdag (brukte EL-tester for å kartlegge syklus). Brukte du eggløsningstester eller temp? EL-tester. Opplevde du MA eller SA? Når? Aldri vært gravid før, er nå i uke 32 med termin i oktober. Anonymkode: 3319c...c43
Gjest 96erjente Skrevet 12. august 2021 #19 Skrevet 12. august 2021 Nr. 1 - Hadde akkurat fylt 19 år, PP1 Nr. 2 - Hadde akkurat fylt 21 år, PP1 Nr. 3 - 23 år, PP4 Sex annenhver dag fra vi startet å prøve frem til positiv test, eller mensen dukket opp. Tempoet ikke, og brukte ikke EL-tester. Har aldri opplevd SA eller MA.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #20 Skrevet 12. august 2021 34, ble gravid rett etter å ha sluttet på p-piller, småen ble vel født 9,5 måneder etter siste pille. Heldig, ja. Anonymkode: 85715...c58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå