Gå til innhold

Jeg har hørt utsagnet " alle har noe som ikke er bra i sin familie", stemmer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet i hvertfall i min familie er det mye rart og er det like mye rart i andre familier eller de fleste plettfrie??

Kan skrive eksempler fra min familie( handicap, alkoholisme for nå nevne noen).

Anonymkode: 09cf2...1ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ALLE har noe. Vi er alle mennesker med sykdom, utfordringer, traumer, opplevelser, ALLE går en vei og opplever og lærer sitt. Jeg har aldri møtt noen som ikke har noe. 

Anonymkode: c4ece...f9d

• Liker 7
Skrevet

Det er sant, men mange er gode på å skjule det. Fasade betyr mye.

Anonymkode: ad4e5...f97

• Liker 8
Skrevet

Jepp. Alle familier «har noe» og alle mennesker har sorger ( og gleder)

Anonymkode: ddcd2...b69

• Liker 3
Skrevet

Men det finne jo de som har mer enn andre altså. Helt klart

Anonymkode: ddcd2...b69

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er sant, men mange er gode på å skjule det. Fasade betyr mye.

Anonymkode: ad4e5...f97

Det er ikke bare for å holde en fasade mange prøver å skjule slikt i en familie, det kan like gjerne skyldes lojalitet til den/de som sliter med noe! Sånn er det for min del i hvert fall, selv om noen helt sikkert tror at grunnen til at jeg ikke snakker så mye om det er at jeg prøver "å holde fasaden!

• Liker 4
Skrevet

Jeg kommer ikke på noe som ikke er bra i min familie :klo:

Anonymkode: c7117...dc7

Skrevet

Alle har nok noe (selv om jeg skal grave for å finne noe særlig i min egen familie), men noen har mer enn andre - og noen gjør mer ut av det enn andre også. Det som blir en stor konflikt som splitter en familie varig, kan være en bagatellmessig diskusjon i en annen.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet i hvertfall i min familie er det mye rart og er det like mye rart i andre familier eller de fleste plettfrie??

Kan skrive eksempler fra min familie( handicap, alkoholisme for nå nevne noen).

Anonymkode: 09cf2...1ed

Veldig mye i min familie, på begge sider. Alle jeg har møtt og som har åpnet seg, har problemer I sine familier også. Ingen familier har alt i perfekt stand. 

Anonymkode: 7f99d...2ed

Skrevet

Vi har ikke noe drama. Har aldri vært noe heller (såvidt jeg kjenner til selvsagt). Nå kjenner selvsagt ikke jeg hver enkelt persons mørkeste hemmeligheter, og ingen vet alt om meg heller, men vi har ikke noen "fasade" eller nevneverdige problemer på noen områder. Isåfall er det skjult for meg også.

Skrevet

En del av min familie fremstår som plettfri, ikke noe sykdom, avhengigheter eller liknende. Men graver du litt finner du sterk sjalusi mellom søsken, favorisering av barn, urettferdig fordeling av arv, sinneproblemer osv. Så jeg tror sånn sett at ALLE har NOE, det trenger ikke alltid være åpenbart eller noe alle vet om.

Den andre siden av min familie har veldig åpenbare problemer, med fysisk og psykiske ting, avhengigheter, vold, ensomhet. Men de er også mindre "jålete". Har aldri vært spesielt opptatt av å skulle holde en perfekt fasade.

Anonymkode: a7247...29d

• Liker 2
Skrevet
Tamsi skrev (39 minutter siden):

Vi har ikke noe drama. Har aldri vært noe heller (såvidt jeg kjenner til selvsagt). Nå kjenner selvsagt ikke jeg hver enkelt persons mørkeste hemmeligheter, og ingen vet alt om meg heller, men vi har ikke noen "fasade" eller nevneverdige problemer på noen områder. Isåfall er det skjult for meg også.

Alle lever i beste velgående, ingen sykdommer, diagnoser eller utfordringer? Ganske utrolig  

• Liker 2
Skrevet

Ja da. Her har vi alkoholikere, kranglefanter, utroskap og diverse kvalme. Mere nok.

Anonymkode: d932c...453

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Å ja, vi har virkelig litt av hvert i min familie.  Den er ganske stor, men vi har svært lite kontakt. Mye pga store aldersforskjeller blant mine foreldres søsken, og nedover. Egentlig mest fetteres og kusiners barn på min alder. De fleste kjenner jeg ikke i det hele tatt. Besteforeldrene døde da jeg var ganske liten.

Skrevet

Ja det stemmer både i min familie og i venninners familier. Ulik grad av alvorlighet da, men noe tull pleier det å være i de fleste sin familie. 

Anonymkode: e1d69...25d

Skrevet

Åh herregud ja, alkolisme, rusmisbruk, psykiske lidelser osv. 

Når jeg tenker etter så kjenner jeg ingen som ikke har noe. 

• Liker 2
Skrevet

Alle lever i beste velgående, ingen sykdommer, diagnoser eller utfordringer? Ganske utrolig  

Stemmer. Ingen skilsmisser heller. Ingen i familien min har hatt kreft. Er bare å banke i bordet selvsagt.

Skrevet

Samme her egentlig, noen slitne småbarnsforeldre og en har lett migrene 5-6 ganger per år. Ellers ingenting.

Anonymkode: ddf88...a26

• Liker 1
Skrevet

Alle har noe, men alle vet ikke alt, sånn er det bare.

Kjenner til flere som ikke har delt sine "problemer" med familien sin så der lever familien i den tro at alt er bare fantastisk og flott. Litt pinlig stemning til tider i den tiden vi traff mer på hverandre for da var det mye gode miner til slett spill når jeg traff på familien deres, uffameg. 

I vår familie som er ganske så gigantisk på den ene siden er det mye rart er som en pose med godt og blandet. 😄 

• Liker 2
Gjest Freakingawesome
Skrevet

Kommer vel an på hvem i Familien du spør 😅 Spør du meg, så kan jeg fortelle deg at hele gjengen med kanskje unntak av en suger skikkelig hardt. Spør du en av dem? Vel, jeg tror nok at jeg hadde blitt utpekt til familiens sorte får. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...