Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som opplevde SA, hvilken uke skjedde det i?

Anonymkode: d06d2...5dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig tidlig hos meg, uke 4+6.

Anonymkode: b0163...74a

Skrevet

For min del var det i uke 10. 

Skrevet

Flere i uke 4-5, en i uke 7.

Skrevet

SA i uke 6, og MA i uke 8.

Anonymkode: 71288...011

Skrevet

Senere enn de fleste, 11+6. Hadde jeg tilfeldigvis vært på ultralyd uka før hadde det nok regnes som MA, men kroppen ryddet altså opp selv tilslutt.

Anonymkode: e5fee...02e

Skrevet

Merket dere at alt ikke var som det burde i forkant av de gangene dere aborterte?

• Liker 2
Skrevet

MA oppdaget i uke 9, døde i uke 7

Anonymkode: 29141...683

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Merket dere at alt ikke var som det burde i forkant av de gangene dere aborterte?

Meg som aborterte uke 11+6. Hadde hatt småblødninger av og på i noen dager før det tok seg opp, ellers ingenting. Hadde vært på TUL rundt 8+0 og da så alt fint ut. Det er bare et par prosent sjanse for å miste så sent, men 2% blir en av femti og det er jo en del det også, noen må være de som har uflaks. 

Ble forøvrig raskt gravid igjen etterpå, som gikk bra. Hadde småblødninger gjennom første trimester da også (og var et nervevrak kan du si!) men det gikk altså helt fint, har en frisk toåring i dag. 

Anonymkode: e5fee...02e

• Liker 2
Skrevet (endret)

SA 4+6
SA 5+6
MA 9+5
Organsvikt 14+2

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kun ved den tidligste SA'en fikk jeg en mistanke da strimmeltestene ble svakere. Så ikke så overrasket da blodet kom. Men de tre andre gangene var totalt sjokk, spesielt de der man fikk vite det på ultralyd. Var ikke litt forberedt engang.

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Skrevet

Har opplevd seks SA, alle rundt uke 6-9. De fant heldigvis ut hva som var årsaken, og nå har jeg tre flotte barn! 

Anonymkode: c3309...8bf

• Liker 1
Skrevet

MA i uke 8.

Ble oppdaget i uke 10 tror jeg.

På TUL i uke 7 så alt fint ut.

Opplevde plutselig bortfall av kvalme, tretthet og ømme bryster i uke 9/10. Ellers ingen smerter eller blødninger.

Anonymkode: acf24...a2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har opplevd seks SA, alle rundt uke 6-9. De fant heldigvis ut hva som var årsaken, og nå har jeg tre flotte barn! 

Anonymkode: c3309...8bf

Hva var årsaken? Godt de fant det ut:)

Skrevet

Stor klem til dere alle! ❤️:hug:

Anonymkode: aa501...80c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ved SA i uke 6 så hadde jeg ingen tegn på at noe var galt før det satt i gang med blødninger og sterke smerter. Hadde mye symptomer. Ved MA i uke 8 så hadde jeg lite symptomer helt fra positiv test, og testene steg sakte. Men hadde utviklet seg helt fram til 8+4.

Anonymkode: 71288...011

Skrevet

4+0, 4+5 og 4+3

Anonymkode: a9a7e...58e

• Liker 1
Skrevet

Beklager så mye til alle dere som har opplevd å miste😞 men jeg bare lurer da jeg ser MA står ofte på ulike tråder, men hva står MA for?

Skrevet
storken11 skrev (Akkurat nå):

Beklager så mye til alle dere som har opplevd å miste😞 men jeg bare lurer da jeg ser MA står ofte på ulike tråder, men hva står MA for?

Missed abortion

Anonymkode: a9a7e...58e

Skrevet

Mellom uke 7-8.

Skrevet
storken11 skrev (10 minutter siden):

Det betyr missed abortion ja. Det betyr at fosteret har sluttet å leve, men kroppen har ikke ordnet opp selv (ennå). Ettersom mange går på tidlig ultralyd nå for tiden så blir dette ofte oppdaget på en slik. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...