Gå til innhold

Ekkel lukt i leiligheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og venninna flytter til en ny leilighet for noen mnd siden. Det er en gammel Oslo-leilighet med stukkatur og takrosett osv. Men det lukter altså så ekkelt her. Som om det sitter gammelt kattepiss igjen i veggene. 

Har dere noen tips til hva vi kan gjøre?

Anonymkode: 5a5ed...1dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe som heter ozonbehandling som visstnok skal fjerne all vond lukt. Jeg har familiemedlemmer som har brukt det til å fjerne skikkelig inngrodd røykelukt i hvertfall.

Men jeg aner ikke hva det koster for å få det gjort.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei!

Jeg og venninna flytter til en ny leilighet for noen mnd siden. Det er en gammel Oslo-leilighet med stukkatur og takrosett osv. Men det lukter altså så ekkelt her. Som om det sitter gammelt kattepiss igjen i veggene. 

Har dere noen tips til hva vi kan gjøre?

Anonymkode: 5a5ed...1dd

Eier dere eller leier dere leiligheten? Hvis dere leier: Ta det opp med eieren.

Anonymkode: 1c969...76f

• Liker 2
Skrevet

Det er nok den gamle isoleringen som gir den lukta. Men snakk med utleier så leiligheten kan få ozonbehandling.

Anonymkode: c6b2f...14f

Skrevet

Noen ganger hjelper det å bare vaske skikkelig godt, gulv og lister ol. Og evt male. 

Anonymkode: 8e888...d80

Skrevet

Sett en skål med eddik i det rommet det lukter. Å la den stå et par dager

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe hokuspokus dette. Bland vann med salmiakk og skrubb alle vegger, tak og gulv. Da burde lukten være borte. Hvis ikke det er mugg og fuktskader da..

Anonymkode: a77e7...f34

Skrevet

Har du noen sluk i leiligheten, fyll på vann. De kan tørke ut, og da lukter det gjerne litt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...