Gå til innhold

Venter første barn, vil du anbefale oss å kjøpe mikrobølgeovn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil dette gjøre hverdagen våre enklere, eller er det unødvendig og like greit å varme mat etc på annet vis? 

Anonymkode: 39e9a...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aldri hatt microbølge ovn. to barn og gått fint uten. Ikke ammet, men varmet vann til ME i vannkoker eller panne. går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være nyttig. Det går jo kjappere å varme mat. Vi kjørte også smokker i mikro, i slike bokser som følger med kjøpet. Det gikk også mye fortere enn å koke dem. Tror likevel at jeg hadde klart meg veldig fint uten også😊.

Anonymkode: 4319e...384

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var først når jeg begynte med barnematglass, eller laget barnemat selv i porsjoner og frøs ned, at vi kunne trenge mikrobølgeovn til barnet. Og det er jo over et halvt år til. Og vi hadde såpass lite kjøkken / benk at jeg valgte å ikke skaffe det allikevel.  Men har du god plass, ikke dårlig råd og evt behov for mikroovn til andre ting også, så er det bare å kjøpe det. Det er kjekt til små porsjoner barnemat.

Anonymkode: 6e0db...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk klarer seg uten mikrobølgeovn 😅 Her i hus blir den brukt flere ganger daglig. 

Anonymkode: 1aaea...54f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenåringer og lurer på det samme…aldri hatt mikro, men lurer på om det kan gjøre det lettere å få dem til å varme opp middag som jeg lager (og evt fryser i passe porsjoner)? Nå blir det mye tullemat….

Anonymkode: 072ca...a88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mikro fra før av, og brukte den hyppig (mange ganger daglig) mellom 6-12 mnd. Jeg vil tro man helt fint kan klare seg uten også, men er spesielt kjekt til å raskt tine terninger med most frukt/grønnsaker, varme middagsglass, varme hjemmelaget babymat. Brukte også mikro til sterilisering av flasker for en periode når poden ikke ville ha pupp, pluss sterilisering av smokker og pumpeutstyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker microen hele tiden, bare jeg varmer opp te kopper jevnlig for de blir kalde fortere enn fy.

varmer middagsrester til lunsj til baby dagen etterpå.

mikrosterilisator er genial til brystpumpa, smokker, tyggeleker, flasker.

Har også store barn som varmer opp restemat og lager popcorn, så kunne ikke levd uten

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fire barn, og vi har mikro. Men det hadde vi ikke trengt. Er veldig sjeldent jeg bruker den. 

Anonymkode: 136a8...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke mikroovn før barna var omtrent myndige. Varmet opp melk i varmt vann og samme med annen mat senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker mikrobølgeovn, men tror aldri jeg har brukt det til noe som helst barnerelatert. 

Bruker mikro til å poppe popcorn, varme oboy, lage Fjordland og varme opp min mat 🤷

Anonymkode: 5d41c...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer deg helt fint uten, selv så hadde vi micro før vi fikk barn, og bruker den ofte. Ikke bare til barnet, men til alt - tine kjøttdeigen som ikke ble tatt ut av fryseren i går, poppe popcorn, varme mat, koke litt vann osv. 

Jeg kunne ikke amme, og vi brukte micro til å varme flaskene med melk. Vi lagde opp alle melkeflaskene kvelden før og kjølte de raskt ned i kjøleskap. På den måten var melka ferdig etter x antall sekunder i microen (utifra hvor mye melk som skulle varmes). Ungen slapp å vente på mat, så for oss ble det like enkelt som "puppen" 😅

Anonymkode: a4b99...490

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg elsker mikrobølgeovn, men tror aldri jeg har brukt det til noe som helst barnerelatert. 

Bruker mikro til å poppe popcorn, varme oboy, lage Fjordland og varme opp min mat 🤷

Ooh, og til å varme horn med ost og skinke! Mmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mikroen flere ganger daglig. Har oppskåret brød i fryseren så vi timer akkurat det vi skal ha. Lager også havregrøt i den nesten daglig. Ellers varmer vi middagsrester i den. Skjønner ikke at folk klarer seg uten. Blir mye ekstra jobb i så fall.

Anonymkode: 8486a...8d6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok klart oss helt fint uten, men er allikevel glad vi har hatt mikro. Første fikk flasker, kjøpte da de man kan sterilisere i mikro, samme med smokker. Så er det veldig greit når man skal varme mat til baby/småbarn samtidig som man kanskje lager mat selv og alle platene er opptatt.

Bruker mikro til mye annet og. Feks tining av brød, smelte smør osv.

Som sagt, hadde nok klart oss helt fint uten, men jeg er glad i har hatt og har mikro.

Anonymkode: c612e...a3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker micro mye, men ikke til babyrelaterte ting. Invister heller i en god vannkoker.

Anonymkode: 88d9c...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker microen veldig mye, men ikke spesielt mye til babyene. 

Som nevnt over, vannkoker er vel så nyttig. 

I forhold til mme påstod noen at mikrobølgeovn ikke var helt bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja! ikke nødvenigvis for babys del, men kjekk og ha i hverdagen.  Kunne ikke klart meg uten min Chef Mike! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke trengt det selv. Mye bedre å varme opp porsjoner om man velger å gi ferdigmat på glass, enn hele og må kaste resten. I tillegg varmer ikke en mikro like helhetlig som i kjele.

Anonymkode: 97c0e...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...