Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo gått forbi sånne sminkebutikker flere ganger og sett jenter sitte og bli sminket. Og er litt nysgjerrig, har aldri prøvd sminke før, men lurer på om hvordan jeg kunne sett ut. Kan gutter også bli sminket? Hva ber man om da? Ville det vært rart? 

Anonymkode: 2cca3...c23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,hvorfor ikke?

Anonymkode: ac606...8f7

Skrevet

Ja. Hvis de kan å sminke gutter. De skal sminke for å få frem maskuline preg. Ikke se ut som en dragartist. 

Skrevet

Klart gutter også kan bli sminket, det har jeg også sett noen ganger :)

Man sier jo vanligvis at man er på utkikk etter en foundation som passer til huden din for eksempel, eller si hva du ønsker å oppnå med sminken og spør hvilke produkter som kan passe. Eller si du ønsker å sminke øynene og litt looken du tenker og se hva de gjør. Vet ikke helt hvilken type sminke du er ute etter, om du tenker full makeup med øyenskygge og eyeliner osv, eller bare naturlig/"usynlig" makeup som for eksempel dekker litt rødhet, og fremhever trekkene dine.

Poenget med at de bruker tid på å sminke deg er jo at du skal kjøpe noen produkter da, bare så du er klar over det. Litt kjøpspress, som jo er forståelig, de er selgere og ikke bare gratis makeup-artister.

Anonymkode: a81fb...574

Skrevet

Kan man absolutt! Jeg har gjort det selv ved flere anledninger for å prøve ut makeup da jeg har et skjemmende arr på kinnbenet. Sminke var da en fin løsning da jeg var yngre. Hudtone endret seg i takt med årstidene og jeg trengte innimellom å prøve nye nyanser for å bli fornøyd. Husker også at jeg ble overtalt til å prøve øyesminke en gang jeg var innom og det var morsomt, men ikke helt min greie. 

Jeg er egentlig en skikkelig mannemann så det ble litt feminint for min smak. Jeg er heller ikke den rocka typen så det ble tommel ned. Nå som jeg er langt uti tredveårene så har jeg akseptert arret mitt og går uten sminke, men jeg satte stor pris på makeup da jeg var i tjueårene. 

Jeg hadde jo en unnskyldning for å komme til butikken (stygg som er var/er), men de er sikkert vant til metroseksuelle menn som ønsker sminke bare for mote og stil så du blir sikkert godt tatt i mot 👍

m36

Anonymkode: a27ee...abd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...