AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Har en kjæreste som bor et godt stykke unna. Vært sammen i snart 2 år, ses minimum fem døgn i måneden, i ferier osv mer. Han sier rett ut at han av og til kjeder seg på kveldstid m meg, fordi vi ofte blir sittende i sofaen. Dette skjer både fordi jeg ikke alltid har all verdens overskudd etter jobb og fordi vi ikke har økonomi til å gjøre ting hele tiden. Men han har alltid nok penger til å spise junkfood og drikke øl på byen med venner når han er hjemme. Nå skjedde det igjen; han gav meg beskjed for noen dager siden, etter han var på byen i helga, at han er blakk når han kommer til meg til helga. I går kveld var han ute og drakk øl igjen. Jeg blir helt matt! Jeg ble sur og sa til han at jeg normalt ikke bryr meg om hva han gjør med pengene sine, men når han annonserer i forkant at vi ikke kan finne på noe når han kommer og han likevel har råd til å drikke med venner, synes jeg det blir veldig merkelig. Han har jo ikke råd fordi han velger å bruke penger med venner i steden for med meg. Jeg synes faktisk at aktiviteter med kjæreste bør gå foran hvis man må prioritere. Men så blir jeg litt i tvil om jeg har "rett" til å bli sur, for han kan jo også godt finne på å spandere middag på restaurant en gang innimellom. Innkjøp av mat og andre felles ting er ikke noe problem. Hva tenker dere? Anonymkode: 62e0d...691
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Her er det omvendt jeg syns også dagene blir lange og kjedelige om vi kun skal sitte å snakke eller ser film. Virker som han er fornøyd med det men ikke jeg;så skjønner kjæresten sin godt. Vi har heller ikke så god råd men vi går på fjellet,tar en tur på stranden å griller;spiser en is på kaien,går på kino ettersom vi får taki billetter til 70 kr per billett osv. Mye en kan finne på som ikke er så dyrt eller som er gratis. Anonymkode: 6e5b7...847 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 Problemet er at han har bedre råd enn deg, og han ikke har lyst til å spandere på deg. Du har råd til gratis ting, og han har råd til ting som koster penger. Da velger han å henge med folk som har råd til ting som koster penger. Siden du ikke har råd til det, så får ikke du være med. Du kan velge å få deg en bedre jobb slik at du får lov til å henge med typen din, eller du kan finne deg andre venner. Anonymkode: 181ed...c7d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 (leste nå at han spanderer av og til) Anonymkode: 181ed...c7d
Rosatoast Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 Syntes det er litt spesielt ja, hvis dette er en gjentagende greie hvor han alltid er blakk når han kommer. Likevel er jeg enig med ei over her, hvor er dine prioriteringer? Hvorfor er DU alltid blakk? Hvis du sliter så med økonomi, ta på deg flere vakter eller en ekstra jobb (eller ny jobb). Tydeligvis er dette en mann som liker å være ute å finne på ting, men han vet at du aldri har penger - og da gidder han ikke prioritere å "spare" penger til samvær, når heller ikke DU har penger til samvær. But then again, kommunikasjon er nøkkelen.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #6 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hva tenker dere? Anonymkode: 62e0d...691 At han er på vei vekk fra deg, eller, at han gir deg en sjanse til å bli litt mer interessant, og vurderer etter dette. Han sier jo rett ut at han kjeder seg med deg. Og nå sier han i tillegg rett ut at han prioriterer å bruke pengene på kompisene og ikke på deg. Det virker som han forsøker og du bare trenerer. Anonymkode: ff996...e54
nomore82 Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 Det høres ut for meg som at det er på tide at dere prater om økonomi og fordeling av utgifter.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 Enig i at det er et problem at han har penger å bruke på kompiser og ikke på deg, men kan dere ikke gjøre noe sammen som ikke koster penger? Gå en tur, kjøre en tur, ta en liten utflukt uten at det trenger å koste noe særlig. Skjønner du ikke har så mye overskudd etter jobb, men å gå en halvtimes tur og kjøpe en is orker de fleste Anonymkode: 22097...1c2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 Altså, det blir gjort noen tolkninger her som ikke er helt riktige. Jeg tjener mer enn han, men ettersom jeg har flere barn og høyere huslån sitter jeg igjen med noe mindre til meg selv til sløsing. Vi gjør ting sammen, både ting som koster og ikke koster penger. Det er ikke det at vi bare er hjemme i sofaen, det er vi ikke, men jeg orker ikke aktiviteter hver dag etter jobb og kjøring av unger. Jeg har også mulighet til å bruke litt penger innimellom, poenget er at han varsler at vi ikke kan finne på noe denne gangen heller, fordi han har brukt opp pengene sine med andre. Det er jo faktisk han som klager på at det blir for kjedelig, men som også er den som delvis "sørger før" at det blir sånn. Anonymkode: 62e0d...691 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 Han prioriterer ikke deg. Det bør du erkjenne og ta konsekvensene av. Gå videre. Anonymkode: 64a60...675 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #11 Skrevet 12. august 2021 Aha! Så dere må sitte hjemme i sofaen for å spare penger. Fordi han er blakk. Fordi han stadig vekk er på byn med kompiser og drikker opp pengene sine? Og så klager han på DEG at dere må kjede dere når det er HANS feil at han ikke har råd til noe annet? Anonymkode: 181ed...c7d 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #12 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har en kjæreste som bor et godt stykke unna. Vært sammen i snart 2 år, ses minimum fem døgn i måneden, i ferier osv mer. Han sier rett ut at han av og til kjeder seg på kveldstid m meg, fordi vi ofte blir sittende i sofaen. Dette skjer både fordi jeg ikke alltid har all verdens overskudd etter jobb og fordi vi ikke har økonomi til å gjøre ting hele tiden. Men han har alltid nok penger til å spise junkfood og drikke øl på byen med venner når han er hjemme. Nå skjedde det igjen; han gav meg beskjed for noen dager siden, etter han var på byen i helga, at han er blakk når han kommer til meg til helga. I går kveld var han ute og drakk øl igjen. Jeg blir helt matt! Jeg ble sur og sa til han at jeg normalt ikke bryr meg om hva han gjør med pengene sine, men når han annonserer i forkant at vi ikke kan finne på noe når han kommer og han likevel har råd til å drikke med venner, synes jeg det blir veldig merkelig. Han har jo ikke råd fordi han velger å bruke penger med venner i steden for med meg. Jeg synes faktisk at aktiviteter med kjæreste bør gå foran hvis man må prioritere. Men så blir jeg litt i tvil om jeg har "rett" til å bli sur, for han kan jo også godt finne på å spandere middag på restaurant en gang innimellom. Innkjøp av mat og andre felles ting er ikke noe problem. Hva tenker dere? Anonymkode: 62e0d...691 Må dere ha så mye penger for å finne på noe sammen og ikke bare sitte i sofaen da? Mye man kan gjøre som ikke koster så mye penger. En piknik sammen et koselig sted f.eks? Anonymkode: d6bd5...ed7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #13 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aha! Så dere må sitte hjemme i sofaen for å spare penger. Fordi han er blakk. Fordi han stadig vekk er på byn med kompiser og drikker opp pengene sine? Og så klager han på DEG at dere må kjede dere når det er HANS feil at han ikke har råd til noe annet? Anonymkode: 181ed...c7d Korrekt. Anonymkode: 62e0d...691
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #14 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Korrekt. Anonymkode: 62e0d...691 Du har all rett til å bli sint. Har du snakket med ham om dette, at han klager på at du er kjedelig, samtidig som han ikke selv prioriterer å finne på noe med deg? Høres ut som en skikkelig vinner det der. Om kjæresten min hadde proklamert at jeg var kjedelig så hadde jeg følt at forholdet var dødfødt. Anonymkode: 274e4...222 1
Matas Skrevet 13. august 2021 #15 Skrevet 13. august 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Matas, mod.
Anbefalte innlegg