Gå til innhold

Flergangsfødende som påstår man trenger "ingenting" til fødebagen. Er det bevisst for å være dust?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er de aldri ute og reiser?

I termingruppa mi er det mange seasoned moms og de ler av oss førstegangsfødendes lister hele tiden. De sier at 

- Du får ikke bruk for halvparten

- jeg tok også med meg mye første gangen, helt unødvendig. 

Etc. Men har de tenkt på at mange av oss følger lister vi har fått av andre som har født før? Feks skal jeg ha med meg bbhugme og cozyfix, egen pute og en kjølebag. Har også kjøpt en av fødebagene til fødebagen. Syns det er skikkelig flaut når de sier at man ikke trenger det ene og det andre, for man får det man trenger der. At de stort sett selv bare pakker litt klær og satser på å dra hjem.. hva om man blir liggende en stund? Ikke så dumt å ha planlagt for det, men det skjønner de ikke nei.

Jeg er opptatt av hudpleie og har et ganske langt rituale med det hver morgen, så jeg har en del av dette. Ifølge de kommer jeg ikke til å behøve det. Men jo. Jeg gjør dette hver dag, hele året, uansett..skal jeg liksom bare forfalle på barsel tenker de? En baby sover jo mye!!!

Så nei dere førstegangs, stå på deres. Vi kan ikke la disse fødefabrikkene bestemme at vi er teite eller pakker for mye. Det er ikke farlig å pakke litt mye. Heller det enn å se ut som ei sjuske på barsel tenker jeg. 

Har forøvrig ikke sååå mye. Alt får plass i en medium samsonite..bor 20 min fra sykehuset

Anonymkode: 449b6...646

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal du ikke ha med vippestol?

Anonymkode: dc348...b6e

Nei hvorfor skulle jeg hatt med vippestol? Nå høres du ut som mødrene i gruppa. "skal ikke bare ta med ditt og datt og da"

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fødefabrikker og sjuske 🤣🤣 Du høres ut som et sjarmtroll.

Anonymkode: fa0d2...fcc

Burde vel moderert meg litt der, men er litt irritabel om dagen, sorry. Men det er faktisk litt pinlig når de sier at åh, det er unødvendig, hah jeg har aldri brukt sånn. Typ, okey, men det skader verken de eller meg om jeg tar med noe jeg ikke får bruk for

Skrevet

Med egen kjølebag på barsel? Really?😂

Men støtter deg i å ta med hudrutinen. Jeg har ikke barn, men ser ikke for meg at den droppes uansett hvor sliten jeg er!

Anonymkode: cec66...f47

• Liker 11
Skrevet

Ouffff gikk veldig fort der. Jeg skulle skrive fødebag. Så ble det kjølebag. Og jeg tok med den fødebaggreia i neste setning. Surrete av meg. Har ikke med kjølebag seff 🤣

• Liker 10
Skrevet

De har helt rett. Du trenger minimalt. Men cozyfix er ingen dum idè, ammeputa jeg fikk låne var heeeeelt elendig, så jeg brukte puter og satt fremoverlent, ikke godt for korsryggen. Nå var vi jo ikke lenge der, men når jeg fikk meg cozyfix når barnet var noen uker gammelt var det som en ny verden. Men bbhugme? Når tenker du å få brukt denne? 

Ellers trenger du stelleprodukter og klær. Noen sier tøfler, savnet det aldri. Du får mat, det er butikker og kiosker åpent også etter fødsel. Hvis du er riktig heldig vil en kjølebag ta ca 50% av gulvplassen i rommet på barsel. 

Anonymkode: 42842...855

• Liker 13
Skrevet

Men et langt hudpleierituale..... Det hadde jeg droppet de få dagene på barsel. Men for all del, prøv og se. Hvorfor ikke 🤷🏼‍♀️

• Liker 23
Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor folk bryr seg så mye om hva andre tar med. Selv om noen pakker mye så er det da ingen som truer noe opp i baggen til de som pakker lite.

Hadde du spurt «bør jeg ta med både bbhugme, cosyfix og egen pute» så hadde jeg svart at nei, det synes jeg høres litt i overkant ut. Jeg savnet en god pute, men alle tre hadde jeg ikke giddet.

Hadde du derimot bare sagt «jeg tar med meg bbhugme, cosyfix og egen pute, tror det er lurt», så hadde jeg bare sagt ok.

Anonymkode: 9c383...484

• Liker 11
Skrevet

De har helt rett. Du trenger minimalt. Men cozyfix er ingen dum idè, ammeputa jeg fikk låne var heeeeelt elendig, så jeg brukte puter og satt fremoverlent, ikke godt for korsryggen. Nå var vi jo ikke lenge der, men når jeg fikk meg cozyfix når barnet var noen uker gammelt var det som en ny verden. Men bbhugme? Når tenker du å få brukt denne? 

Ellers trenger du stelleprodukter og klær. Noen sier tøfler, savnet det aldri. Du får mat, det er butikker og kiosker åpent også etter fødsel. Hvis du er riktig heldig vil en kjølebag ta ca 50% av gulvplassen i rommet på barsel. 

Kjølebag skulle være fødebag, den man bestiller med kjølebind osv.

Vet ikke om jeg får brukt bbhugme, men har brukt den de gangene jeg har vært innlagt med premature rier, så vil ha den med. Man trenger helt sikkert minimalt, men jeg pakker som jeg ville pakket om jeg skulle bort en weekend, bare at jeg også pakker praktiske ting ift blødninger etc. Liker å føle meg vel liksom

• Liker 1
Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor folk bryr seg så mye om hva andre tar med. Selv om noen pakker mye så er det da ingen som truer noe opp i baggen til de som pakker lite.

Hadde du spurt «bør jeg ta med både bbhugme, cosyfix og egen pute» så hadde jeg svart at nei, det synes jeg høres litt i overkant ut. Jeg savnet en god pute, men alle tre hadde jeg ikke giddet.

Hadde du derimot bare sagt «jeg tar med meg bbhugme, cosyfix og egen pute, tror det er lurt», så hadde jeg bare sagt ok.

Anonymkode: 9c383...484

Nei jeg forstår ikke hvorfor de kommer inn i alle tråder for å si "jeg har fire barn og har aldri brukt det, sist dro jeg i trusa, får jo skjorte der!" Nesten. Hvorfor går det liksom sport i å pakke minst mulig?

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er gravid nå - tredjerangs. Håper vi kommer på firemannsrom sammen på barsel så jeg kan observere deg gå gjennom hudpleierutinene dine foran speilet på rommet vårt, mens du etterpå ligger og deiger deg på bb hug med puten din. 

Anonymkode: 02932...c9f

Deige meg? Så trivelig du er. Heldigvis har de ikke flermannsrom her så jeg slipper å deige meg foran deg.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men et langt hudpleierituale..... Det hadde jeg droppet de få dagene på barsel. Men for all del, prøv og se. Hvorfor ikke 🤷🏼‍♀️

Jeg har vært kjempedårlig hele graviditeten, vært innlagt med kort livmorhals, premature rier etc. Og akkurat hudpleien har gjort at jeg har følt på en viss normalitet. Har liksom redda en del av dagene at jeg kan sitte i senga med speil og gjøre de tingene. Ser ikke at det er et problem, jeg er jo vant til det. 

• Liker 4
Skrevet

Helt enig! Da jeg var 2. gangs fødende hadde jeg med meg MER enn sist. Heller for mye enn for lite! Hvilken skade har skjedd om man ikke bruker alt? 

• Liker 10
Skrevet
Puny skrev (3 minutter siden):

Helt enig! Da jeg var 2. gangs fødende hadde jeg med meg MER enn sist. Heller for mye enn for lite! Hvilken skade har skjedd om man ikke bruker alt? 

Lurer faktisk på det samme. Spesielt når det blir sånn belærende og litt nedlatende som "skal ikke ta med vippestol og da?". Nei, skal ikke det, men hvordan kan det plage noen at jeg pakker en helt standard liste?? De kan jo bare la være å pakke selv uten å le av oss som kanskje pakker noe vi ikke fikk bruk for.

• Liker 2
Skrevet

Den største feilen jeg gjorde når jeg fikk første var at jeg ikke hadde med bukser i mindre størrelse. 

Har tydeligvis mye vann i kroppen som gravid og gravidbuksene rant rett av. 

Anonymkode: 67a98...8ea

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...