AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Jeg er 31 år og har alltid hatt ett «dårlig» forhold til min far. Når jeg var mindre gjorde han stygge ting med meg, som å true med å knekke fingertuppene mine, knusing av gjenstander, løy om viktige ting og den værste gangen slo han meg så jeg fossblør neseblod. Han drakk mye i tillegg, og var alltid sint for jeg ble redd når han dro fra meg for å feste. Senere er han blitt eldre, og snillere. Jeg trakk meg langt unna han når jeg ble myndig, men hadde sporadisk kontakt en gang i blandt. Han har aldri bedd om unnskyldning for måten han behandlet meg på, og kan fortsatt vise tegn til at han ikke liker meg under jul eksempel. Da gir han ofte mindre penger til meg enn til sin stesønn (som han merkelig nok aldri behandlet slik). Det er også rart for han er en svært godt likt person generelt, veldig morsom og «sjarmerende» - utadvendt og hyggelig. Men mot meg er han aldri slik. I det siste har han begynt å sende kjæresten min meldinger, spør hvordan det går, hva han gjør på og lignende. Kjæresten kommer ofte hjem og sier han har fått melding av min far, men jeg får aldri noe melding fra han. Er ikke dette spesielt? Altså jeg har bare tenkt at han ikke liker meg, og egentlig ikke bryr seg. Men om det er tilfellet er det jo merkelig av min far å skulle prøve å ha ett vennskap med min kjæreste Anonymkode: d7639...4d2
Gjest ti10 Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Det høres veldig spesielt ut, men kanskje han av en eller annen grunn synes det er rart eller ubehagelig å sende meldinger til deg, altså med tanke på det han har gjort mot deg? Har du prøvd å sende meldinger til ham, bare for å spørre hvordan det går? Kanskje han egentlig vil sende til deg, men ikke tør på grunn av forhistorien?
Carrot Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 Spørsmålet her er vel om kjæresten din svarer din far? Som partner ville jeg ikke oppfordret til kontakt på denne måten. 3
Juniper Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 Han prøver å framstå som en kjærnekar ovenfor din kjæreste, så han ikke tror på historier du har fortalt om oppveksten. Handler om fasade. Jeg hadde forventa at kjæresten hadde minimal kontakt tilbake. 3
tirben Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 Synes dette viser at faren din er veldig manipulerende. Han vil vise kjæresten din at han er så hyggelig, og prøver å vise ham den masken han viser omgivelsene rundt. Men du vet hvordan han er! Ville sagt til kjæresten at han bør holde kontakten til et minimum. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå