Gå til innhold

Må man i karantene etter testing som fullvaksinert?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er fullvaksinert, men har vært i nærkontakt med smittet. Ser at jeg da slipper smittekarantene som fullvaksinert, men når jeg tester meg, havner jeg da i karantene? Noen som vet?😅

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: dfee8...827

Skrevet

Jeg har bare en vaksine, og jeg fikk ikke beksjed om at jeg skulle i karantene. Men når det er sagt, så testet jeg meg bare fordi Jeg "like godt kunne gjøre det, når jeg først var hos legen".

Ring med kommunen å hør, så er du sikker. :)

Anonymkode: 62fea...579

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har bare en vaksine, og jeg fikk ikke beksjed om at jeg skulle i karantene. Men når det er sagt, så testet jeg meg bare fordi Jeg "like godt kunne gjøre det, når jeg først var hos legen".

Ring med kommunen å hør, så er du sikker. :)

Anonymkode: 62fea...579

Takk for svar! Rart om man skal i karantene bare fordi man er testet, når man slipper uten å testes😆 Skal gjøre det, venter på at de åpner bare😅 

Endret av Lija
Skrevet

Som fullvksinert, kan man fremdeles bli smittet, og da kan man jo selvfølgelig smitte andre! Så logikken tilsier karantene, om du er fullvaksinert eller ei er ikke det vesentlige her, der er om du har smitten i deg, og kan smitte videre

Anonymkode: 257cf...429

Skrevet

Har smitteteamet ringt deg ville du fått beskjed om karantene

Anonymkode: d17e5...733

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Som fullvksinert, kan man fremdeles bli smittet, og da kan man jo selvfølgelig smitte andre! Så logikken tilsier karantene, om du er fullvaksinert eller ei er ikke det vesentlige her, der er om du har smitten i deg, og kan smitte videre

Anonymkode: 257cf...429

Risikoen er betydelig redusert ved vaksine. 90% beskyttelse mot smitte. 

I den grad at man slipper testing inn i landet, og karantene tilsvarende uvaksinerte. 

Så selvfølgelig er reglene lempet for vaksinerte også ellers. 

Anonymkode: 4dfd2...0bb

Skrevet

En på jobben ble ringt opp forrige uke etter å ha vært på en fest med en som få dager etter testet positivt. Han hadde fått 1 vaksine og fikk beskjed om å teste seg, og at han IKKE ble satt i karantene siden han hadde 1 vaksine. 

Dog var han etter dialog med arbeidsgiver likevel hjemme til svar på test forelå da han hos oss jobber tett på flere, noe som i hans jobb ikke kan unngås.

Skrevet

Svaret var nei- så lenge man er fullvaksinert er det ikke karantene etter test. 

:)

Skrevet

Vi hadde ei som kom syk på jobb, hun var fullvaksinert. 

Måtte ta test, men kunne være på jobb hele tiden.

Skrevet
zemer skrev (22 minutter siden):

Vi hadde ei som kom syk på jobb, hun var fullvaksinert. 

Måtte ta test, men kunne være på jobb hele tiden.

Synes detter helt utrolig.

All frykt og bekymring rettes mot de som ikke er vaksinert, mens fullvaksinerte behandles som om de innehar en 100% motstand mot smitte og dermed ikke kan smitte videre. Blir ikke lett å snu dette når myndighetene etterhvert innser at det må være regler også for vaksinerte.

• Liker 3
Skrevet
MorTil2 skrev (1 time siden):

Synes detter helt utrolig.

All frykt og bekymring rettes mot de som ikke er vaksinert, mens fullvaksinerte behandles som om de innehar en 100% motstand mot smitte og dermed ikke kan smitte videre. Blir ikke lett å snu dette når myndighetene etterhvert innser at det må være regler også for vaksinerte.

Enda mer utrolig at vi jobber på ett sykehus! 

Det var flere fullvaksinerte som reagerte. Vi uvaksinerte vet å holde munn.

Skrevet

Ryddet for antivaksineinnlegg. Lomvi, mod.

• Liker 2
  • Opprett ny...