Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten og jeg har lyst til å bo i utlandet noen år. Hans jobb kan man ta med overalt. Økonomisk kommer det til å være enkelt, siden vi også leier ut leiligheten vår og har planer om å bo i et forholdsvis rimelig land. Vi har faktisk planer om å spare mer penger enn vi vil bruke. 

Spørsmålet er da om min CV. Er det en jobb jeg kunne hatt der eller aktivitet som ser ok/bra ut på CV-en? Ønsket mitt er egentlig å være mest mulig husmor i fremtiden, men jeg ønsker heller ikke å lukke noen dører og ende opp med å ikke ha noen muligheter.

Anonymkode: e8e16...003

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker for eksempel å skrive. Jeg har veldig lyst til å skrive en bok. Men hvordan ser det ut på CV-en? Og ikke minst, hvordan ser det ut om jeg ikke fikk den utgitt? Jeg kunne gjerne tenkt meg å skrevet små ting til aviser osv også (har gjort det før), men igjen, ser dette bare ut som latskap? Eller hva med blogg? 

Hilsen TS

Skrevet (endret)

Kan du ikke bare skrive "friår med reising" i det årstallet/årstallene på cv'en? Ingen kan vel si noe negativt på det. Spør de hva du levde av, så er det bare å si sparepenger kombinert med at mannen din tjente nok til dere begge og at dere levde ut drømmen om utenlandsreise en periode mens dere ennå var/er unge. Ingen sjef kan si noe på den slags "hull" i cv'en, for det er vel noe mange eller nesten alle har forståelse for og drømmer om!  :)

Endret av Million
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjæresten og jeg har lyst til å bo i utlandet noen år. Hans jobb kan man ta med overalt. Økonomisk kommer det til å være enkelt, siden vi også leier ut leiligheten vår og har planer om å bo i et forholdsvis rimelig land. Vi har faktisk planer om å spare mer penger enn vi vil bruke. 

Spørsmålet er da om min CV. Er det en jobb jeg kunne hatt der eller aktivitet som ser ok/bra ut på CV-en? Ønsket mitt er egentlig å være mest mulig husmor i fremtiden, men jeg ønsker heller ikke å lukke noen dører og ende opp med å ikke ha noen muligheter.

Hva med å ta nettstudier? Hvis du liker å skrive finnes det sikkert mange nettstudier som passer for deg. Behøver ikke være kostbart, heller.

• Liker 1
Skrevet

Du kan melde deg på ulike kurs. Språkkurs bør du uansett dra på med mindre du allerede kan språket. Hvis du vil skrive kan du melde deg på et kurs i kreativ skriving. 

På CVen kan du skrive at du bodde i utlandet og fikk praktisert språk og kommunikasjon. I tillegg lærer du vel mye om kulturen i det lander.

Anonymkode: 9a799...254

• Liker 2
Skrevet (endret)

"Hull" i CV'en er ofte ikke så farlig som folk skal ha det til.

Om du satt hjemme i kjeller'n til mor og far i to år, så klart, det tar seg dårlig ut. Men to år med reising, opplevelser, og bli kjent med en annen kultur? For mange arbeidsplasser er det bare topp, og noe du lærer mye mer av enn to år i kassa på Rema. Så jeg ville ikke vært så stresset for det.

Om du lærer deg språk eller jobber litt frivillig der dere skal, er også det gull å ha på CV'en.  

(Selv tok jeg et halvt år hvor jeg verken jobbet eller studerte, bare reiste. Det har bare vært positivt karrieremessig 😊)

Endret av Myrmica
  • Liker 1
Skrevet

Ta Bli Magasinjournalist - kurset til Vivian Songe 😍 Da kan du skrive artikler til ulike aviser og magasiner fra hvor som helst. Fantastisk kurs! 

Jeg jobber som journalist ved siden av annen jobb, og det kunne jeg ikke klart uten dette kurset 👍

Anonymkode: b5bdf...003

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva skal du leve av der nede, annet enn han sin jobb? Har du noen form for aktivitet, frivillig arbeid du kan sette inn? Om ikke blir det jo bare å gå å "henge".

Anonymkode: c0e2e...f1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...