Gå til innhold

Så mye bevegelse langt nede i bekkenet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 39 så fødsel nærmer seg jo, og jeg kjenner babyen komme lengre og lengre ned. Håper det er et godt tegn? Men det er så sykt ubehagelig å kjenne bevegelsene, det kjennes som jeg har noe inni rumpa og skjeden som rører på seg. Jeg klarer bare å sitte bakoverlent og i senga må jeg ha bena strakt ut, ikke plass til å ha dem bøyd ved hofteleddet. noen flere som hadde det sånn? Kanskje baby kommer fort hvis han har kommet skikkelig langt ned i bekkenet nå? Magen henger også langt ned, jeg ser knapt fronten på trusa når jeg står oppreist!

Anonymkode: d2abb...c0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er i uke 39 så fødsel nærmer seg jo, og jeg kjenner babyen komme lengre og lengre ned. Håper det er et godt tegn? Men det er så sykt ubehagelig å kjenne bevegelsene, det kjennes som jeg har noe inni rumpa og skjeden som rører på seg. Jeg klarer bare å sitte bakoverlent og i senga må jeg ha bena strakt ut, ikke plass til å ha dem bøyd ved hofteleddet. noen flere som hadde det sånn? Kanskje baby kommer fort hvis han har kommet skikkelig langt ned i bekkenet nå? Magen henger også langt ned, jeg ser knapt fronten på trusa når jeg står oppreist!

Har d likt siden uke 34..36 nu!

Anonymkode: e4a84...a99

Skrevet

Man skal være forsiktig med å være bakoverlent, både sittende og liggende. Barnet kan sette seg feil i bekkenet og det kan høre fødsel mer vanskelig. Velg alltid å ligge på siden. 

Anonymkode: 8853f...010

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Man skal være forsiktig med å være bakoverlent, både sittende og liggende. Barnet kan sette seg feil i bekkenet og det kan høre fødsel mer vanskelig. Velg alltid å ligge på siden. 

Oida.. så bedre å ligge på sida når jeg ligger på sofan?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oida.. så bedre å ligge på sida når jeg ligger på sofan?

Ja! Jeg visste ikke dette første svangerskap, men har lest det så mange steder i fødebøker etc nå. 

• Liker 2
Skrevet

To av barna mine lå veldig langt nede i bekkenet lenge før termin (måtte inn og sjekke på ul siden magen var liten, men var bare at de hadde ålt seg så langt ned). Disse fødslene gikk fort, og jeg har lurt på om det hadde noe å gjøre med at de var så langt nede, men vet ikke. Jeg hadde ikke noe problem med å bevege meg, da, var like mobil som vanlig. 

• Liker 1
Skrevet

Sånn var det for meg også i andre svangerskap. Da jeg kom inn for sjekk på sykehuset heeeeelt i starten av fødselen så sa de at baby lå uvanlig langt nede til å være så tidlig i forløpet.

Den fødselen var ikke spesielt rask, men flere dager med rier som avtok og modningsrier. Kanskje rundt 4 timer aktiv fødsel.

Bevegelsene langt nede i bekkenet kjente jeg på de siste par ukene før fødsel. 

Bevegelser langt nede sammen med halsbrann og ett enormt press langt oppe gjor meg sikker på at dette var en diger baby. Ut kom ei lita frøken på 3,2 kg.

Anonymkode: 8cf56...be8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn var det for meg også i andre svangerskap. Da jeg kom inn for sjekk på sykehuset heeeeelt i starten av fødselen så sa de at baby lå uvanlig langt nede til å være så tidlig i forløpet.

Den fødselen var ikke spesielt rask, men flere dager med rier som avtok og modningsrier. Kanskje rundt 4 timer aktiv fødsel.

Bevegelsene langt nede i bekkenet kjente jeg på de siste par ukene før fødsel. 

Bevegelser langt nede sammen med halsbrann og ett enormt press langt oppe gjor meg sikker på at dette var en diger baby. Ut kom ei lita frøken på 3,2 kg.

Anonymkode: 8cf56...be8

Åh, jeg har også voldsomt med halsbrann! Jordmor har sagt at baby er større enn gjennomsnittet, så er spent på hvor stor hun er! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...