Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde keisersnitt for en måned siden, og jeg ser fortsatt høygravid ut. Jeg er ellers slank, og hadde ingen komplikasjoner i eller etter svangerskapet. Når kan jeg forvente at magen blir normal igjen?

Anonymkode: 68185...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt fra 2 til 6 måneder til 2 år. 

Anonymkode: 038a8...34c

Gjest Robin666
Skrevet

Er du sikker på at de tok ut alle barna? 

Skrevet

Dette er nok helst genetisk og individuelt. Samt har litt å si hvordan arret vokser. Men i utgangspunktet er det ikke noe forskjell på keisersnitt og vaginal fødsel her. Det er svangerskapet som påvirker i størst grad hvordan magen blir etterpå. Magen min ble ikke særlig stor i svangerskapet tross normal størrelse på baby. Og magen min gikk tilbake i normal størrelse etter noen uker med keisersnitt.

Anonymkode: 6f373...367

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er nok helst genetisk og individuelt. Samt har litt å si hvordan arret vokser. Men i utgangspunktet er det ikke noe forskjell på keisersnitt og vaginal fødsel her. Det er svangerskapet som påvirker i størst grad hvordan magen blir etterpå. Magen min ble ikke særlig stor i svangerskapet tross normal størrelse på baby. Og magen min gikk tilbake i normal størrelse etter noen uker med keisersnitt.

Jeg har født barn før, og etter første fødsel var magen min helt flat som før under en uke senere.  Derfor jeg antok at det var en forskjell på keisersnitt og vaginal fødsel, siden jeg ser en vesentlig forskjell nå. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alt fra 2 til 6 måneder til 2 år. 

Anonymkode: 038a8...34c

To år?! Hvorfor så lenge? Hva kan være grunner til at det tar så lang tid?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slappe mage- og bukmuskler. De må jo trenes, dersom de ikke trekker seg sammen av seg selv. Etter keisersnitt må du nesten rådføre deg med legen på sykehuset om når du kan begynne å trene en mage som er sydd og skal gro ordentlig først, før trening.

Anonymkode: e5b10...c41

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har født barn før, og etter første fødsel var magen min helt flat som før under en uke senere.  Derfor jeg antok at det var en forskjell på keisersnitt og vaginal fødsel, siden jeg ser en vesentlig forskjell nå. 

Min erfaring er at det ofte tar litt lengre tid å få magen på plass etter andre fødsel og enda lengre etter tredje. Tror likesågodt det kan handle om alder, sammen med genene.

Magen strekker seg ofte mer hos flergangsfødende. På samme måte som magen ofte blir større/større tidligere ved de neste svangerskapene.

Skrevet

Hva slags snitt var det da? Tante hadde katastrofesnitt og det ble aldri bra.

Anonymkode: 4c5fe...4d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min erfaring er at det ofte tar litt lengre tid å få magen på plass etter andre fødsel og enda lengre etter tredje. Tror likesågodt det kan handle om alder, sammen med genene.

Magen strekker seg ofte mer hos flergangsfødende. På samme måte som magen ofte blir større/større tidligere ved de neste svangerskapene.

For min del handler det mer om svangerskapet. Nr 2 ble jeg veldig stor og delte magemuskler som ikke ble helt bra, vaginal fødsel. Tok nesten 2 år før jeg ble nesten som før, men ikke helt. 

Nr 3 ble jeg ikke så stor, tatt med keisersnitt og magemusklene mine har trekt seg mer sammen enn etter fødsel nr 2. Og jeg har et par kg igjen men magen er mer som før nå enn etter nr 2. 3, 5 mnd siden snittet. 

Anonymkode: 60d36...31b

Skrevet

Veldig individuelt og ingen fasit! Jeg fikk flat mage igjen i det babyen var ute etter keisersnitt. Andre bruker tid pg andre igjen blir aldri som før. Det er alt for tidlig å vite om magen din blir som før igjen, men at den blir mindre er vel nesten garantert. 

Anonymkode: 01f41...54c

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hm, men jeg er 32 nå og var 29 da. Det er ikke sååå stor forskjell på alder sånn sett.

Men når du sier det var magen vesentlig større med andremann, i tillegg til at den ble større tidligere. Nå som jeg ser på bilder av meg på slutten, blir jeg litt overrasket over hvor stor magen faktisk var. 

Skrevet

Jeg husker at jeg var på Cubus cirka fire uker etter fødsel med min første, dette var også et keisersnitt. Enda jeg hadde den nyfødte med meg, spurte damen bak kassen: så hyggelig, hvor langt er du på vei da? Jeg svarte: -4 uker.

Jeg vil si at magen min var normal cirka ett år etter keisersnitt

Anonymkode: c597a...797

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...