Gå til innhold

Gravid og en i husstanden er i karantene

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i husstanden er nå i karantene pga nærkontakt med en som er smittet av covid 19. Dette var på en fest i helgen. Vurderer å isolere meg, men om jeg er smittet, så har det vel allerede skjedd?

Anonymkode: bbdb8...a87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er vel i ventekarantene til personen du bor med får negativ test uansett? Det er ikke så mye å gjøre utover å være forsiktig og teste seg selv om man er usikker.

De fleste av oss, ihvertfall vi som jobber med folk, har vel vært i karantene en ca tusen ganger nå. Jeg havnet stadig i karantene som gravid da jeg jobbet på skole, eneste positive med å bli sykemeldt var at jeg endelig slapp karantene hele tiden 😆

Anonymkode: 9d6df...056

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du er vel i ventekarantene til personen du bor med får negativ test uansett? Det er ikke så mye å gjøre utover å være forsiktig og teste seg selv om man er usikker.

De fleste av oss, ihvertfall vi som jobber med folk, har vel vært i karantene en ca tusen ganger nå. Jeg havnet stadig i karantene som gravid da jeg jobbet på skole, eneste positive med å bli sykemeldt var at jeg endelig slapp karantene hele tiden 😆

Man er vel ikke i karantene fordi noen man har vært i nærheten av, er i karantene. Ikke før de får påvist smitte. 

Anonymkode: 8d9c1...67d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Man er vel ikke i karantene fordi noen man har vært i nærheten av, er i karantene. Ikke før de får påvist smitte. 

Anonymkode: 8d9c1...67d

Jeg ser at ordningen er avviklet nasjonalt nå (https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/avvikler-nasjonal-ventekarantene-fra-og-med-1.-juli/id2864814/), men noen kommuner praktiserer det fremdeles ved utbrudd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...