Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min ønsker at jeg "tar meg til rette" på henne når hun sover. Det er en litt forbudt ting som hun har oppfordret til flere ganger. Jeg føler det fort kan bli å gå over streken og har tenkt at det er mest prat. Men her om dagen fortalte hun at hun hadde hatt sex med meg mens jeg sov. Jeg var visst steinhard og hun hadde tatt for seg en god stund, men etterpå hadde hun dårlig samvittighet og var lei seg fordi det på en måte var et overgrep. Jeg synes egentlig det var litt hyggelig, selvom jeg jo ikke husker noe. Nå sier hun at hun aldri vil gjøre det igjen. Og når jeg sier at det blir jo det samme som hun ønsker at jeg gjør på henne, så mener hun at det er noe annet fordi hun er jente og da er det mere akseptert.. noe jeg misforstod her?

Anonymkode: e2b82...f65

Skrevet

Så lenge dere er enige om at det er ok, er det ok.

Anonymkode: 03445...f34

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjæresten min ønsker at jeg "tar meg til rette" på henne når hun sover. Det er en litt forbudt ting som hun har oppfordret til flere ganger. Jeg føler det fort kan bli å gå over streken og har tenkt at det er mest prat. Men her om dagen fortalte hun at hun hadde hatt sex med meg mens jeg sov. Jeg var visst steinhard og hun hadde tatt for seg en god stund, men etterpå hadde hun dårlig samvittighet og var lei seg fordi det på en måte var et overgrep. Jeg synes egentlig det var litt hyggelig, selvom jeg jo ikke husker noe. Nå sier hun at hun aldri vil gjøre det igjen. Og når jeg sier at det blir jo det samme som hun ønsker at jeg gjør på henne, så mener hun at det er noe annet fordi hun er jente og da er det mere akseptert.. noe jeg misforstod her?

Har opplevd dette selv, da jeg var vesentlig yngre enn jeg er nå. Jeg hadde ikke noe problem med det den gang. Har forsåvidt fremdeles ikke noe problem med at det har skjedd, men jeg ser ganske annerledes på saken nå.

Det er helt klart ikke greit. Særlig ikke om det ikke er avklart på forhånd, noe det ikke var i mitt tilfelle, og tydeligvis ikke i ditt heller.

Glad jeg ikke fikk forespørsel om å gjøre det samme tilbake. Jeg er stygt redd det faktisk kunne skjedd, og det ville kunne ha plaget meg mer i dag enn jeg ville vært i stand til å forutse den gang.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så lenge dere er enige om at det er ok, er det ok.

Sånn rent bortsett fra at det teknisk sett er et overgrep å utføre seksuelle handlinger på en bevisstløs person, uavhengig av hva slags samtykke som eventuelt forelå da personen var våken, så ja. Det er jo ikke allverdens undergang å gjøre seg til seksualforbryter heller. Skal en være med på leken osv.

• Liker 1
Skrevet

Dette gjør jeg også da kjæresten min sover. Men vi er sexavhengig begge to. Aldri tenkt jeg er en sexforbryter for det. Han gjør det samme mot meg.

Vær glad hun vil ha deg tenker jeg.... 

• Liker 2
Skrevet
Ishavsrøya skrev (20 minutter siden):

Dette gjør jeg også da kjæresten min sover. Men vi er sexavhengig begge to. Aldri tenkt jeg er en sexforbryter for det. Han gjør det samme mot meg.

Hmm.. er ikke dette å være litt smålig nektrofil? Å ha sex med noen som sover? Synes det høres litt creepy ut. 

Anonymkode: 55383...320

• Liker 1
Skrevet
Ishavsrøya skrev (22 minutter siden):

Når! 

Anonymkode: 67814...980

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det hun gjorde med deg, er jo egentlig overgrep siden dere ikke hadde noen avtale. Samtidig virker det ikke som du tok dette så ille opp, men for noen gutter kunne det føltes veldig vondt å vite at en jente hadde gjort dette med dem. Noen kan føle det som traumatisk. Derfor er det ekstremt viktig å aldri ta seg til rette med mindre man vet at det er greit.

Det med å vekke partneren med sex mener noen er greit hvis man avtaler det. Men da må man være sikker og avtale på forhånd, og stoppe om den andre sier nei. Hvis dere er komfortable med det så kan dere det, men dersom en ikke vil gjøre det på den andre eller at den andre skal gjøre det med seg, så gjør dere det ikke.

Anonymkode: 84b0d...5dc

• Liker 2
Skrevet
Ishavsrøya skrev (42 minutter siden):

TS er sikkert glad for det, men man skal ikke gjøre seksuelle handlinger på hverandre når man sover, hvert fall ikke med mindre man avtaler det er greit. Det kjæresten til TS gjorde var ikke greit, i og med at hun ikke kunne vite om det var ok for TS eller ikke, da hun ikke hadde spurt om han ønsket det slik jeg forstår.

Dersom dere har en avtale dere imellom er det greit, det er opp til dere. Men den siste setningen der blir jo litt avfeiende, i forhold til at mange ville følt det som et overgrep når det ikke var avtalt.

Anonymkode: 84b0d...5dc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmm.. er ikke dette å være litt smålig nektrofil? Å ha sex med noen som sover?

Anonymkode: 55383...320

Selv om folk sover, kan de være sensuelle, seksuelle og respondere, og de er definitivt ikke kalde, livløse og lagt på formalin.... Ofte vil jo folk våkne av tilnærminga/sexen. Men det hender at de ikke gjør det. 

Det hender også at man har sex i søvne selv om begge sover. Altså at den som tar initiativet, selv er i dyp søvn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenner også på dette og i starten av forholdet når vi generelt hadde mye sex og ingen barn inni bildet, så hadde vi også denne avtalen. At vi kunne vekke hverandre og ta oss til rette. Svært pirrende. Det at kjæresten er så sprengkåt på deg at han bare MÅ. Selv om hen må vekke deg fra drømmesøvnen;) Det var en morsom og ikke minst fin  tid. Bare gode minner.

I dag 8 år og 2 barn senere er dette bare et fint minne. Hadde vært helt uaktuelt i dag. Søvnen er hellig! Slik blir det nok for de fleste som har vært sammen en god stund og;eller får barn sammen.

Så mitt råd; NYT det imens dere kan🤗

K38

Anonymkode: 53092...890

• Liker 3
Skrevet
so_what skrev (5 timer siden):

Sånn rent bortsett fra at det teknisk sett er et overgrep å utføre seksuelle handlinger på en bevisstløs person, uavhengig av hva slags samtykke som eventuelt forelå da personen var våken, så ja. Det er jo ikke allverdens undergang å gjøre seg til seksualforbryter heller. Skal en være med på leken osv.

Nå overdriver du litt, eller? 😅

Mannen min og jeg gjør ofte dette, men vi "fornyer" avtalen jevnlig, altså vi forsikrer oss om at det fremdeles er greit. Men det er ikke sånn at han har et komplett samleie med meg mens jeg sover, jeg våkner ganske raskt etter han har begynt å ta for seg 😄

Anonymkode: 34f11...670

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nå overdriver du litt, eller? 😅

Ja, jo, kanskje litt. Tongue in cheek passer seg kanskje ikke så godt her.

Det er teknisk sett en seksualforbrytelse om du tar for deg av en bevisstløs person, fordi en bevisstløs person er per definisjon ute av stand til å samtykke. Det er ikke dermed sagt at det er moralsk forkastelig i hundre prosent av slike tilfeller. Det kommer vel egentlig an på tilliten mellom partene. Det jeg reagerte på, eller kanskje mer presist har reagert på i ettertid, for mitt eget vedkommende var at dette ikke engang var diskusjonstema på forhånd, og at hun tydeligvis har konkludert helt på egenhånd med at det var noe som var greit å gjøre. Vann under broen for min del egentlig.

Men for min del er dette såpass grey area at jeg aldri kunne funnet på å gjøre dette med en partner i dag, samme hva hun har uttrykt ønske om i våken tilstand.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

det er noe annet fordi hun er jente og da er det mere akseptert..

Er det virkelig det? Med tanke på voldtektsdop, jenter som blir brukt etter at de har sovna i fylla på nach og så videre? Som kvinne selv vet jeg ikke om jeg er helt enig i den. Jeg tenker at en sånn holdning gir grobunn til at en del menn tenker det er helt i orden å ta for seg av sovende kvinner fordi "damer liker jo sånt". 

At hun syns det er greit fordi hun liker det, det blir noe annet. Jeg tenker at hun fikk dårlig samvittighet mest fordi hun ikke hadde avklart det med deg på forhånd.

Hos oss er det mannen som sier at jeg gjerne kan forsyne meg mens han sover. Han liker å bli vekket slik. Men hadde han ikke gitt så klart uttrykk for at det er noe han samtykker til og ønsker, hadde jeg aldri gjort det. 

Anonymkode: e43df...9d2

Skrevet

Hmm.. Helt uten at jeg har tenkt på det, funnet det ubehagelig eller på noe annet vis lagt noe mer i det, skjønner jeg at dette er helt normalt hos oss. Det er ofte jeg våkner av at mannen holder på, men våkner alltid før penetrering. (Tror jeg da, iallefall). Jeg har nå bare tenkt på det som et tegn på at mannen liker sex, og liker å ha sex med meg.. Motsatt vei fungerer det dårlig, men det er fordi jeg sjeldent blir liggende våken om natta mens mannen sover. Vet likevel at han ønsker å vekkes slik.

Når det er sagt, tenker jeg det hele kommer an på tilliten og situasjonen. Jeg ville nok ikke tatt meg til rette hvis mannen feks var full, og dermed sover tyngre. Dét ville jeg følt var overgrep. 

• Liker 2
Skrevet

Om en har en løpende avtale på at det er greit, så er det ikke overgrep. Jeg synes det er galt om en ikke vet på forhånd om det er ok. Selv om vedkommende sier i etterkant at det var noe vedkommende alltid har drømt om.

Jeg synes det er er merkelig å tenne på slikt hvis "offeret" sover igjennom hele akten. Er det meningen at hun/han skal våkne av at hun/han blir tatt eller får orgasme?

Anonymkode: 164a7...5d8

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Du hadde sex med han mens han sov og han merket det ikke?   Det tror jeg ikke noe på.

• Liker 1
Skrevet
so_what skrev (4 timer siden):

Men for min del er dette såpass grey area at jeg aldri kunne funnet på å gjøre dette med en partner i dag, samme hva hun har uttrykt ønske om i våken tilstand.

Forsøker du å si at dette er i gråsonen?

Anonymkode: 4425c...349

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Selv om folk sover, kan de være sensuelle, seksuelle og respondere, og de er definitivt ikke kalde, livløse og lagt på formalin.... Ofte vil jo folk våkne av tilnærminga/sexen. Men det hender at de ikke gjør det. 

Det hender også at man har sex i søvne selv om begge sover. Altså at den som tar initiativet, selv er i dyp søvn.

Sex med bevistløse, dopet eller sovende er en mild form for nekrofeli. Som i mye større grad handler om kontroll og å «ikke bli forstyrret i sexhandlingen», enn følelsen av kulde, og lukt.

Anonymkode: 2b45c...fde

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Sex med bevistløse, dopet eller sovende er en mild form for nekrofeli. Som i mye større grad handler om kontroll og å «ikke bli forstyrret i sexhandlingen», enn følelsen av kulde, og lukt.

No kink shaming, dersom det er samtykkende parter.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil hun at du skal ha sex med henne når hun sover og uansett ikke får med seg at du har sex med henne? Eller tenner hun på å høre om det i etterkant at du har hatt sex med en livløs person?

Anonymkode: 164a7...5d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...