AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Hvordan finne en fin balanse mellom å ha kjæreste og samtidig ha barn? Har en sønn og kjæresten har 2 jenter. Jeg er 100% alene med gutten min. Klarer å finne tid til kjæresten min likevel, men det går ikke på bekostning av sønnen min. Føler at kjæresten ikke prioriterer like mye tid med meg som jeg gjør. Han har jentene sine mye mindre og likevel tar han seg mindre tid til å være med meg. Han jobber offshore og har ungene annahver helg når han er hjemme. Tidligere så fant vi på masse gøy sammen med barna, men det har blitt mindre med tiden. Litt sårt for sønnen min som savner de veldig. Virker ikke som kjæresten bryr seg stort om hvordan det påvirker alle rundt han. Vi har vært sammen i 2 år. Har snakket om å bo sammen, men han vil at jeg skal flytte til han. Da må jeg si opp jobben min og skifte barnehage til gutten min. Noe jeg ikke ønsker. Trives i jobben min og sønnen min har mange venner i barnehagen. Kjæresten min bor 1 1/2 times kjøring unna i en annen kommune. Han vil ikke flytte pga jobben sin. Barna hans bor i samme kommune som meg. Føler ikke helt at forholdet er liv laget. Anonymkode: 7274d...8bf
Heisenberg Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Men altså om dere bor 1 1/2 time fra hverandre så må jo alle aktiviteter sammen bli veldig tidkrevende. Du vil ikke flytte til ham, vil ikke ham flytte til deg heller?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Er dette en mann som viser at han er verdt å satse på? Han jobber offshore, det vil si at han i teorien kan bo hvor som helst. Barna hans har sitt liv i din kommune, og allikevel vil han ikke flytte dit..... For meg så høres det ut som han ikke vil ha forpliktelser. Han vil være fri og frank. Han er egoistisk. Regner med at han ikke vil ha sine barn mer, og det sier ganske mye om han Anonymkode: 95707...fa4 8
~white lady~ Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan finne en fin balanse mellom å ha kjæreste og samtidig ha barn? Har en sønn og kjæresten har 2 jenter. Jeg er 100% alene med gutten min. Klarer å finne tid til kjæresten min likevel, men det går ikke på bekostning av sønnen min. Føler at kjæresten ikke prioriterer like mye tid med meg som jeg gjør. Han har jentene sine mye mindre og likevel tar han seg mindre tid til å være med meg. Han jobber offshore og har ungene annahver helg når han er hjemme. Tidligere så fant vi på masse gøy sammen med barna, men det har blitt mindre med tiden. Litt sårt for sønnen min som savner de veldig. Virker ikke som kjæresten bryr seg stort om hvordan det påvirker alle rundt han. Vi har vært sammen i 2 år. Har snakket om å bo sammen, men han vil at jeg skal flytte til han. Da må jeg si opp jobben min og skifte barnehage til gutten min. Noe jeg ikke ønsker. Trives i jobben min og sønnen min har mange venner i barnehagen. Kjæresten min bor 1 1/2 times kjøring unna i en annen kommune. Han vil ikke flytte pga jobben sin. Barna hans bor i samme kommune som meg. Føler ikke helt at forholdet er liv laget. Anonymkode: 7274d...8bf Slik du skriver det, så er det jo han som må flytte på seg! Hva er årsaken til at han ønsker å bli boende der han er? Snakk sammen. Det kan også tenkes at han innser at en «søndagskjæreste» er midt i blinken for han. Som sagt, snakk sammen. 1
Hårstrikk79 Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Hvis han jobber offshore, så burde det jo passe ypperlig at han flytter?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #6 Skrevet 12. august 2021 Du skriver dere har vært sammen i 2 år. I virkeligheten har dere jo vært sammen mye kortere tid mtp at han jobber offshore og bor så langt fra hverandre med hvert deres liv. Regn på ukene dere faktisk har tilbrakt tid sammen, så er det betydelig mindre enn 2 år. Dere har i tillegg allerede store uenigheter om hvor og hvordan dere skal tilbringe kjærestetiden sammen. Så først og fremst; VENT med å flytte sammen før dere ver litt mer om hverandre som gir tydeligere tegn på at dere passer sammen og vil passe sammen som samboere. Kanskje det er denne usikkerheten som gjør at han i det hele tatt stiller krav om at du må flytte til ham? Fordi han er usikker på om det lurt å bli samboere allerede nå og han vet det ikke er et alternativ for deg å flytte til ham. Som jo er et urimelig krav etter omstendighetene i utgangspunktet.. Hadde han ønsket å flytte sammen hadde han i det minste vært villig til å innfri et kompromiss. Han ville også vist flere tegn til å ønske mer tid sammen med deg enn hva han gjør i dag. Trekkene han viser er mange av de samme som tidligere kjærester/dater har vist meg når han egentlig ikke har hatt så sterke følelser for meg som ‘den rette kvinnen’. Hadde feks en ekskjæreste som bodde utenbys. Alt var fryd&gammen når vi hang sammen. Han virket forelsket og kjærlig og vi snakket ofte om å flytte sammen og lekte med tanken om barn i framtiden. Jeg bodde i samme by som familien hans og mange av de næreste vennene hans. Likevel ville han ikke flytte på seg. Skulle vi ta steget å flytte sammen, så måtte jeg flytte til ham. Jeg hadde ikke barn, men jeg måtte altså såfall flytte fra familien og vennene mine fordi han foretrakk byen han bodde i per da. Helt uaktuelt for meg. Og jeg skjønte vil rimelig fort at dette egentlig handlet om at han var usikker på meg og ville vente med å flytte sammen. Jeg ble etterhvert lei av å krangle om dette, og valgte å gjøre det slutt. I løpet av et halvt pr senere fant han ei ny og flyttet til hjembyen sin. Altså et par km fra meg😶 Dette var min erfaring og jeg sier ikke kjæresten din nødvendigvis er på samme måte. Men jeg ville luftet tanken og hatt det i bakhodet. Han må vise tydelige tegn på at det er deg han vil ha og satse på. Ikke minst tilbringe mest (ihvertfall mer) tid med, før du kan vite om forholdet er ‘liv laga’ og sterkt nok til å overleve et samboerskap🍀 Anonymkode: 11d22...048 1
Hannah80 Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 Her var det mye som skurret. Han vil ikke flytte til deg pga jobben. Og han jobber offshore.(!!) Og barna hans bor i din kommune. Det burde jo være en veldig fordel for han å flytte til ditt hjemsted. Og dessuten så prioriterer han deg mindre og mindre. Høres ut som om han (dessverre) er på vei ut av dette forholdet. 2
Hmmmmmm Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 Han hadde jeg droppet. Høres ut som han lager unnskyldninger
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 Han burde jo ville flytte til denne kommunen! Både du og barna hans bor der! Stå på ditt, ihvertfall! Det er der dere trives! Tenk om dere flytter, og så blir det brudd! Anonymkode: f6e39...fd1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 Jeg har et stort hus med sokkel leilighet. Så har lagt planer om å total renovere. Tok over barndomshjemmet mitt. Har en forkjærlighet på plassen jeg vokste opp på. Kjæresten kommer fra samme sted. Vi gikk på skole sammen og familien hans bor på samme sted. Midt i blinken sånn sett. Moren hans ønsker at han flytter hjem også. Han eier selv hus og jeg sa han kunne legge det ut for salg for å teste markedet litt. Nytt hus, så det er lett solgt. Men virker som han ikke ønsker å flytte på seg. Jeg kommer til å bli boende der jeg er. Hvis han ikke ønsker noe mer ut av forholdet så tror jeg ikke jeg orker stort mer. Jeg skal ikke måtte ofre alt pga han. Må ta hensyn til sønnen min også. Han har en pappa som bor på samme sted som meg og det vanskeliggjør samvær om jeg flytter. ts Anonymkode: 7274d...8bf
Meadow Skrevet 12. august 2021 #11 Skrevet 12. august 2021 Jeg synes du virker veldig fornuftig, TS. Jeg hadde ikke flyttet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå