Gå til innhold

aggressive seksuelle fantasier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er velkjent at ganske mange kvinner og menn har fantasier om å bli seksuelt dominert. Mange menn har også fantasier om å være den dominerende part. Men en ting jeg lurer på, er det også en del kvinner som har egne fantasier om å dominere? F.eks. fantasier om å voldta en mann? Jeg har inntrykk av at det er veldig sjelden. Evt kan testosteron være en mulig forklaring, at det bidrar til mer aggressive seksuelle fantasier hos menn. 

Anonymkode: d4efe...4d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel antagelig biologisk forankret at mannen skal jakte og at det er kvinnen som skal bli erobret og invadert...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er velkjent at ganske mange kvinner og menn har fantasier om å bli seksuelt dominert. Mange menn har også fantasier om å være den dominerende part. Men en ting jeg lurer på, er det også en del kvinner som har egne fantasier om å dominere? F.eks. fantasier om å voldta en mann? Jeg har inntrykk av at det er veldig sjelden. Evt kan testosteron være en mulig forklaring, at det bidrar til mer aggressive seksuelle fantasier hos menn. 

Ikke legg skylden på testosteronet, den skaper bare sexlyst... Skyld heller på at hjernen din er seksuelt tent og at fantasier er ikke noe man gjør i virkeligheten. Vi kan alle utdype aggressiv fantasier, bare husk at fornuften skal bestandig overvinne fantasier... (tommelfinger-regel)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er vel antagelig biologisk forankret at mannen skal jakte og at det er kvinnen som skal bli erobret og invadert...

Jaja, bare fordi noe ikke kan biologisk forklares så betyr ikke det at det ikke går an. Ligger nok ikke noe biologisk til grunne for å suge pikk, men likevel er det mange kvinner som elsker å gjøre det. Samme med å putte en finger opp i grotta til mannen og trykke på lykkeknappen. Åja, vent, vi suger ikke pikk og masserer ikke prostata for å reprodusere, men for å ha det deilig! Dermed kan man være så "biologisk forankret" man vil, lyst og begjær vil overstyre dette fullstendig. Sex er for mange kun for nytelse og ikke for å reprodusere. 

Selv kan jeg kanskje bytte litt, men er nok mer submissiv enn jeg er dominant. Playrape med strap-on på en mann ser jeg ikke helt for meg liksom. 

Skrevet

En annen måte å se det på er at kvinnen lokker og deretter at penis blir "slukt/ spist" av vagina. Så hvilket kjønnsorgan som er diminant trenger ikke være så opplagt. Hvem har makt over hvem?

Man trenger ikke bruke strapon. Strapon fremstår for meg mer som et leketøy for biseksuelle menn .

Anonymkode: 013e2...0d5

• Liker 3
Skrevet

Jeg har nok det testosteronet jeg skal ha🤭 Men aggresjon og vold har da ingenting å gjøre med sex for meg....?må være noe annet enn testosteron å skylde på..

Skrevet
Bamseklemmer skrev (9 timer siden):

Ikke legg skylden på testosteronet, den skaper bare sexlyst...

Det er helt feil, testosteron er nært knyttet til aggresjon. 

Anonymkode: 07e66...ad5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er helt feil, testosteron er nært knyttet til aggresjon. 

Tror du ikke vet forskjellen på aggresjon og ereksjon

Skrevet

Vel. Selveste Freud opererer vel med to grunnleggende drifter (hos menn): aggressivitet og seksualitet. Verd å merke seg at dette er instanser i selvet (id), og uten kobling til biologi (selv om det sikkert har det). Freud regnet aggressivitet som en typisk mannlig attributt - ikke så rart hvis man ser historisk på kjønnsroller, krig og kriminalitet. At menn har en mye mer utpreget kobling mellom aggeresjon og seksuell drift er kanskskje ikke så rart?

Anonymkode: 5455b...33f

• Liker 1
Skrevet

Beste med kvinneguiden er alle ekspertene, som i tillegg jobber gratis. Tenk, dere kan tilby alle kunnskapene deres mot betaling

Anonymkode: 58d0e...1be

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beste med kvinneguiden er alle ekspertene, som i tillegg jobber gratis. Tenk, dere kan tilby alle kunnskapene deres mot betaling

😂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hele poenget med å dele kunnskap, er at at man deler «con amore»; noen ganger faller det på stenggrunn, andre ganger ikke. 

Anonymkode: 5455b...33f

• Liker 2
Skrevet
Bamseklemmer skrev (2 timer siden):

Tror du ikke vet forskjellen på aggresjon og ereksjon

Testosteron er nært knyttet til aggresjon. I tillegg er det knyttet til lavere grad av refleksjon. Trodde dette var almenkunnskap, men igjen, det gjelder kanskje bare for kvinner??

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Testosteron er nært knyttet til aggresjon. I tillegg er det knyttet til lavere grad av refleksjon. Trodde dette var almenkunnskap, men igjen, det gjelder kanskje bare for kvinner??

Aggresjon er tilknyttet negativitet, og all negativitet fjerner sexlyst, så det er jo åpenlyst at det ikke fører til sexlyst. Testosteron og aggresjon er som pluss og minus...

Skrevet

Ja, jeg har voldelige sexfantasier og er kvinne. I det virkelige liv finnes jeg ikke aggressiv eller voldelig.

Anonymkode: a8aa6...b2d

• Liker 3
Skrevet
Bamseklemmer skrev (14 minutter siden):

Aggresjon er tilknyttet negativitet, og all negativitet fjerner sexlyst, så det er jo åpenlyst at det ikke fører til sexlyst. Testosteron og aggresjon er som pluss og minus...

Eh...kumbayah?

Skrevet

Det er sjeldent jeg dømmer Bamseklemmer for noe som helst, uskyldig og god som han virker, men jeg tror han har en dårlig dag i dag. Eller er det testosteronet som er på tur...?

Fra dårlig spøk til alvor. Det er kjent at testosteron kan føre til økt aggresjon, men er det sant om det er snakk om normalverdier...? Kanskje er jeg dårlig på google-søk, men jeg finner ingen solide kilder på dette. Det er nevnt litt her og der, men jeg finner ingen artikkel som handler konkret om dette, med troverdige kilder. Ved høye verdier og ymse tilskudd, osv., så ja: aggresjon er en kjent bivirkning

Det er helt klart at menn har de mest voldelige tendensene, men jeg vil gjerne ha kilder på at dette stammer fra testosteron. Jeg tror de aggressive/voldelige tendensene sammenfaller med testosteronet: aggressiv av natur og høy sexlyst = voldsom/aggressiv sex/sexfantasi. 

Ser vi har bevegd oss litt unna HI her, så:

Jeg er kvinne, muntlig aggresjon forekommer i overopphetede krangler, men aldri på seksuelt vis, verken i fantasi eller realiteten. Dominanse er ikke aggresjon. Dominanse er ikke voldtekt. Jeg er den dominerende part i forholdet.
Å fantasere om voldtekt, er ikke en dominant ting å gjøre. Det handler om maktmisbruk, det er aggresjon. Å ønske å ta kontroll, makt? Det er dominerende helt frem til du når den fine linjen hvor du passerer over til maktmisbruk = aggresjon. 

Anonymkode: b6e46...101

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Man trenger ikke bruke strapon. Strapon fremstår for meg mer som et leketøy for biseksuelle menn .

Anonymkode: 013e2...0d5

Ville bare opplyse om at dette ikke stemmer. Sånn, nå kan du gå videre i livet med ny viten :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er sjeldent jeg dømmer Bamseklemmer for noe som helst, uskyldig og god som han virker, men jeg tror han har en dårlig dag i dag. Eller er det testosteronet som er på tur...?

Fra dårlig spøk til alvor. Det er kjent at testosteron kan føre til økt aggresjon, men er det sant om det er snakk om normalverdier...? Kanskje er jeg dårlig på google-søk, men jeg finner ingen solide kilder på dette. Det er nevnt litt her og der, men jeg finner ingen artikkel som handler konkret om dette, med troverdige kilder. Ved høye verdier og ymse tilskudd, osv., så ja: aggresjon er en kjent bivirkning

Det er helt klart at menn har de mest voldelige tendensene, men jeg vil gjerne ha kilder på at dette stammer fra testosteron. Jeg tror de aggressive/voldelige tendensene sammenfaller med testosteronet: aggressiv av natur og høy sexlyst = voldsom/aggressiv sex/sexfantasi. 

Ser vi har bevegd oss litt unna HI her, så:

Jeg er kvinne, muntlig aggresjon forekommer i overopphetede krangler, men aldri på seksuelt vis, verken i fantasi eller realiteten. Dominanse er ikke aggresjon. Dominanse er ikke voldtekt. Jeg er den dominerende part i forholdet.
Å fantasere om voldtekt, er ikke en dominant ting å gjøre. Det handler om maktmisbruk, det er aggresjon. Å ønske å ta kontroll, makt? Det er dominerende helt frem til du når den fine linjen hvor du passerer over til maktmisbruk = aggresjon. 

Jo takk du, jeg hadde nok en dårlig dag, men jeg er på bedringens vei🤭

Er du sikker på at du ikke blander inn bruk av anabole steroider? Da kan man bli aggressiv, men man blir ikke aggressiv bare av testosteron. Testosteron = Sexlyst det kan risse inn i stein med en gang...

Hentet fra: https://www.lommelegen.no/sex-og-samliv/artikkel/lavt-testosteron-pavirker-forst-og-fremst-sexlysten/69003557

Sitat

Vanlige misforståelser om testosteron-behandling

Purvis forteller at det er en del misforståelser rundt testosteronbehandling.

- Det finnes en del myter;

• Hvis man tar testosteron kan man få prostatakreft. - Det viser forskning er feil.
  • Hvis man tar testosteron blir man aggressiv. – Det er feil, man får mer ro i seg.

Dette er jo basert på at man tar preparater som øker testosteron, så det er nok bare en myte fremdeles.. Normal testosteron som kroppen produserer blir man ikke aggresiv av... banna bein!

Orgasmen er hjernestyrt... så hvis man ikke klarer å slappe av nok uteblir orgasmen av andre forstyrrelser, som hjernen jobber med å bli kvitt. Orgasmen i seg selv er tilknyttet beroliggelse og lykke. Lykkerussenteret i hjernen kan du se på som en beholder, når hjernen mottar positive impulser fra erogene soner etc. til bristepunktet, tømmes beholderen og orgasmen er et faktum. Negative impulser som sykdom, turn-off ting, aggresjon etc. bremser orgasmen.

Sikkert mange som har bemerket seg at man kan bli kåt etter en krangel? Det er nok fordi hjernen har fjernet aggresjon...

Jeg får iallefall ikke ereksjon av å være aggressiv, så det må noen forklare meg?

Skrevet
Bamseklemmer skrev (3 timer siden):

Jo takk du, jeg hadde nok en dårlig dag, men jeg er på bedringens vei🤭

Er du sikker på at du ikke blander inn bruk av anabole steroider? Da kan man bli aggressiv, men man blir ikke aggressiv bare av testosteron. Testosteron = Sexlyst det kan risse inn i stein med en gang...

Hentet fra: https://www.lommelegen.no/sex-og-samliv/artikkel/lavt-testosteron-pavirker-forst-og-fremst-sexlysten/69003557

Dette er jo basert på at man tar preparater som øker testosteron, så det er nok bare en myte fremdeles.. Normal testosteron som kroppen produserer blir man ikke aggresiv av... banna bein!

Orgasmen er hjernestyrt... så hvis man ikke klarer å slappe av nok uteblir orgasmen av andre forstyrrelser, som hjernen jobber med å bli kvitt. Orgasmen i seg selv er tilknyttet beroliggelse og lykke. Lykkerussenteret i hjernen kan du se på som en beholder, når hjernen mottar positive impulser fra erogene soner etc. til bristepunktet, tømmes beholderen og orgasmen er et faktum. Negative impulser som sykdom, turn-off ting, aggresjon etc. bremser orgasmen.

Sikkert mange som har bemerket seg at man kan bli kåt etter en krangel? Det er nok fordi hjernen har fjernet aggresjon...

Jeg får iallefall ikke ereksjon av å være aggressiv, så det må noen forklare meg?

Godt å høre at du er på bedringens vei 😊

Anabole steroider var regnet inn i "høye verdier og ymse tilskudd". Jeg ser du heller ikke har funnet kilder på at testosteron faktisk gjør en aggressiv (uten preparater som du nevner), men at du heller har funnet kilder på det motsatte. 

Jeg tror egentlig vi er enige, vi har bare hver vår måte å skrive/lese på. 

Det andre jeg nevnte, med aggresjon og sex, viser jo til at jeg faktisk mener at testosteron ikke har noe med aggresjon å gjøre, men at aggresjon i så fall ligger i vår natur, og så har man i tillegg høy sexlyst (= testosteron?). På den måten er det lett å tenke at testosteron fører til aggresjon, særlig fordi det er en kjent bivirkning ved bl.a. anabole steroider. Mens det egentlig handler om vanlig sexlyst hos en person som er aggressiv av natur, uavhengig av testosteron.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...