AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #21 Del Skrevet 11. august 2021 Men til saken: Jeg forstår ikke tankegangen din, TS. Hvis du er opptatt av at datteren din ikke skal drikke, så må du snakke med HENNE om det. Hun må lære å si nei takk. Hun er vel ikke et viljeløst kre heller? Ved å ringe foreldrene til venninnen og være forbannet på dem risikerer du to ting - at datteren din slutter å fortelle deg ting - at hun tenker at hun ikke selv har noe ansvar i ulike situasjoner hun befinner seg i. Ettersom hun nå kommer til å være mer ute med venner vil tilsvarende situasjoner skje ofte. Skal du ringe rundt og skjelle ut alle mulig hele tiden, eller skal du lære datteren din at man ikke må ta i mot alt man blir tilbudt ? Anonymkode: 0cd41...e1e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #22 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om barnet ditt får alkohol av deg når hn skal på fest, så drikker hn det i tillegg til det hn blir servert av andre. Jeg har mye mer tro på kommunikasjon med ungdommen, min erfaring er at man kommer langt med det. Anonymkode: 988e3...00e Absolutt. Det er jeg helt enig med deg i. Men jeg tror faktisk at om jeg hadde gitt min eldste, la oss si, fire cidere så hadde det blitt med fire cidere. Hadde jeg gitt det til sønnen min, så hadde det blitt fire cidere, tjue tiquilashots, 5 øl, 2 flasker vodka osv osv osv .. Så det er vel litt personavhengig også. Jeg aner ikke egentlig, men det er skummelt å være tenåringsforeldre innimellom hehe Men tilbake til hovedinnlegget - så hadde jeg tatt en prat med de foreldrene. Jeg hadde aldri akseptert det der altså. Anonymkode: cd839...819 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #23 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men til saken: Jeg forstår ikke tankegangen din, TS. Hvis du er opptatt av at datteren din ikke skal drikke, så må du snakke med HENNE om det. Hun må lære å si nei takk. Hun er vel ikke et viljeløst kre heller? Ved å ringe foreldrene til venninnen og være forbannet på dem risikerer du to ting - at datteren din slutter å fortelle deg ting - at hun tenker at hun ikke selv har noe ansvar i ulike situasjoner hun befinner seg i. Ettersom hun nå kommer til å være mer ute med venner vil tilsvarende situasjoner skje ofte. Skal du ringe rundt og skjelle ut alle mulig hele tiden, eller skal du lære datteren din at man ikke må ta i mot alt man blir tilbudt ? Anonymkode: 0cd41...e1e Gode poeng. Jeg er ikke hi, men syntes som tenåringsmor er tråden interresant. Anonymkode: cd839...819 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #24 Del Skrevet 11. august 2021 Jaja, sikkert ikke første gang hun har smakt alkohol. Bedre at de drikker hjemme enn ute.. Anonymkode: 42926...846 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlekolibri Skrevet 11. august 2021 #25 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Så da syns du at det er greit om ungene dine stjeler på butikken eller tar litt hasj og da? Anonymkode: 54f75...e06 Sikkert ikke det personen mener. Jeg er 31 år nå. Da jeg og bestevenninna mi var 15 år kjøpte mamman min oss en 6 pack hver til helgene sånn at vi ikke skulle få eldre gutter til å ordne det for oss og for at vi skulle drikke øl og ikke drikke hjemmebrent på gårdene. Foreldrene Til veninna Mi var altfor strenge med henne å derfor hjalp det henne gjennom hele ungdomstiden at mamman min gjorde det.. vi fortalte det aldri til noen . Hun ga oss tillit og vi ga henne tillit tilbake. Vi kom hjem klokken halv 4 på mårran som var avtalen alltid. Hun sendte med oss penger til taxi fordi vi ikke skulle rave gatelangs.. FØR hun gjorde dette stjal vi øl på butikken ,og drakk hjemmebrent på fjortis festene. Vi ravet i gatene og gjorde bare faenskap i hevn fordi vi ikke kunne få kose oss å leve ut ungdomstiden som er den beste tiden. At TS sier dette var HJEMME hos foreldrene syntes jeg er veldig okei. Det er jo under oppsyn av voksne ?? Den settingen er hvertfall mer akseptabel i mitt hode enn det moren min gjorde. Det moren min gjorde kan jeg veldig godt skjønne at ikke blir like godt imøtekommet . Det er jo egentlig feil å gjøre som hun gjorde og utfallet kan bli forskjellig og det kunne skjedd en katastrofe da...hehe... men vi var hvertfall veldig lydige ungdommer som følte at vi fikk TILLIT og at hvis vi ga henne tillit tilbake så kunne det gå toveis...men som min mamma sa : hvis taxi pengene ikke går til taxi ? Da er det slutt på det...og hvis dere synlig er : over dere drita fulle når dere kommer hjem ? Ja da blir det slutt på den Tuborg pakken til dere hver.. hun hadde vel skjønt at alt man ikke får lov til det vil man prøve å gjøre i protest.. sier foreldrene gå til venstre så går mange ungdommer til høyre ,desverre. Men selvfølgelig ! Hvis du om forelder ikke likte dette og er forbanna så kanskje ikke lage sånn forferdelig mye ut av det? Kanskje ringe på en høflig måte å bare si at du vet at alle er forskjellige i forelder rollen ,men at du håper de i ettertid kan respektere at din datter eller sønn IKKE skal bli servert alkohol under noen omstendigheter. Men du må jo selvfølgelig regne med at det er DU som står igjen som den upopulære forelderen ,imens foreldrene til veninna til din datter vil bli favorisert av ungdommene . Hehe. Vi kjenner jo til alt det der. Husker jeg pleide å være hos foreldre til n kompis av meg åsså og der fikk jeg 2-3 glass med vin hver gang jeg var på middag eller overnattet der i helgene. Var ikke noe oppstyr rundt det. Har bare gode minner..! 🙂 hyggelige mennesker og ikke ‘’narkiser’’ Heller. På sankthansaften hadde de alltid båten ute på vannet og da fikk vi reker og hvitvin ombord- i båten 💃👍🇳🇴☀️🥂 håper du klarer å finne en middel vei og kanskje ikke angripe foreldrene altfor mye? Siden folk er så forskjellige og er ikke sikkert de har ment noe vondt med det. Kommer mye Ann på hvordan ditt eget barn er ? Noen er full i ADHD , veldig rebelsk , kanskje veldig frekk / ulydig ? Noen er kjempe pliktoppfyllende og er ikke stor drikkere. Før eller siden (om bare noen få år) så bestemmer du ikke det lenger uansett. Kanskje gi litt slipp? For igjen å slippe å være så irritert. Uansett hva du tenker så lykke til .. håper det blir en grei løsning. God sommer videre . 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #26 Del Skrevet 11. august 2021 Littlekolibri skrev (3 minutter siden): Sikkert ikke det personen mener. Jeg er 31 år nå. Da jeg og bestevenninna mi var 15 år kjøpte mamman min oss en 6 pack hver til helgene sånn at vi ikke skulle få eldre gutter til å ordne det for oss og for at vi skulle drikke øl og ikke drikke hjemmebrent på gårdene. Foreldrene Til veninna Mi var altfor strenge med henne å derfor hjalp det henne gjennom hele ungdomstiden at mamman min gjorde det.. vi fortalte det aldri til noen . Hun ga oss tillit og vi ga henne tillit tilbake. Vi kom hjem klokken halv 4 på mårran som var avtalen alltid. Hun sendte med oss penger til taxi fordi vi ikke skulle rave gatelangs.. FØR hun gjorde dette stjal vi øl på butikken ,og drakk hjemmebrent på fjortis festene. Vi ravet i gatene og gjorde bare faenskap i hevn fordi vi ikke kunne få kose oss å leve ut ungdomstiden som er den beste tiden. At TS sier dette var HJEMME hos foreldrene syntes jeg er veldig okei. Det er jo under oppsyn av voksne ?? Den settingen er hvertfall mer akseptabel i mitt hode enn det moren min gjorde. Det moren min gjorde kan jeg veldig godt skjønne at ikke blir like godt imøtekommet . Det er jo egentlig feil å gjøre som hun gjorde og utfallet kan bli forskjellig og det kunne skjedd en katastrofe da...hehe... men vi var hvertfall veldig lydige ungdommer som følte at vi fikk TILLIT og at hvis vi ga henne tillit tilbake så kunne det gå toveis...men som min mamma sa : hvis taxi pengene ikke går til taxi ? Da er det slutt på det...og hvis dere synlig er : over dere drita fulle når dere kommer hjem ? Ja da blir det slutt på den Tuborg pakken til dere hver.. hun hadde vel skjønt at alt man ikke får lov til det vil man prøve å gjøre i protest.. sier foreldrene gå til venstre så går mange ungdommer til høyre ,desverre. Men selvfølgelig ! Hvis du om forelder ikke likte dette og er forbanna så kanskje ikke lage sånn forferdelig mye ut av det? Kanskje ringe på en høflig måte å bare si at du vet at alle er forskjellige i forelder rollen ,men at du håper de i ettertid kan respektere at din datter eller sønn IKKE skal bli servert alkohol under noen omstendigheter. Men du må jo selvfølgelig regne med at det er DU som står igjen som den upopulære forelderen ,imens foreldrene til veninna til din datter vil bli favorisert av ungdommene . Hehe. Vi kjenner jo til alt det der. Husker jeg pleide å være hos foreldre til n kompis av meg åsså og der fikk jeg 2-3 glass med vin hver gang jeg var på middag eller overnattet der i helgene. Var ikke noe oppstyr rundt det. Har bare gode minner..! 🙂 hyggelige mennesker og ikke ‘’narkiser’’ Heller. På sankthansaften hadde de alltid båten ute på vannet og da fikk vi reker og hvitvin ombord- i båten 💃👍🇳🇴☀️🥂 håper du klarer å finne en middel vei og kanskje ikke angripe foreldrene altfor mye? Siden folk er så forskjellige og er ikke sikkert de har ment noe vondt med det. Kommer mye Ann på hvordan ditt eget barn er ? Noen er full i ADHD , veldig rebelsk , kanskje veldig frekk / ulydig ? Noen er kjempe pliktoppfyllende og er ikke stor drikkere. Før eller siden (om bare noen få år) så bestemmer du ikke det lenger uansett. Kanskje gi litt slipp? For igjen å slippe å være så irritert. Uansett hva du tenker så lykke til .. håper det blir en grei løsning. God sommer videre . Oj, ble helt svett av å lese dette.. Anonymkode: 988e3...00e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlekolibri Skrevet 11. august 2021 #27 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Oj, ble helt svett av å lese dette.. Anonymkode: 988e3...00e Hvis du er tråd starter så må jeg nesten lure på hvorfor du søker råd eller meninger da ? Har faktisk skrevet et godt utfyllende svar og hvis du blir svett av å lese så gi F i å lese , okei ? 🙂 Ikke sikkert du er TS, men jeg blir svett av at du orker å bruke en kalori på å skrive at du blir svett!? Da har du god tid da må jeg si 😉 fuck u ,hehehe! Håper ikke du er mor eller far til en ungdom .. for å være forelder til en ungdom ? Ja det innebærer å være svett i pappen til tider. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #28 Del Skrevet 11. august 2021 1 hour ago, Nicathv said: Studie som inkluderer nesten 7.000 australske ungdommer: Parental supply of alcohol and adolescent drinking: a multilevel analysis of nationally representative data | BMC Public Health | Full Text (biomedcentral.com) Altså konkluderes det med at områder hvor foreldre gir ungene mer alkohol, er forbundet med mer ungdomsdrikking. Altså, her kan det jo også være stor forskjell basert på ungdomsmiljø og kultur rundt alkohol i forskjellige land og regioner. Mine foreldre var også relativt liberale når det kom til alkohol, men for min del gjorde det bare at jeg hadde et mer normalt forhold til det og aldri følte at jeg måtte drikke meg sørpe full så fort jeg fikk sjansen. Jeg stolte såpass på mine foreldre at jeg fortalte dem hvis jeg mistenkte det ville være alkohol på f.eks. hyttetur og slikt, for da kunne jeg også kontakte dem hvis noe skjedde. Har stort sett alltid vært den som gir meg først på fest, går da over på vann eller brus fordi alkohol plutselig smaker ekkelt. Jeg tror også at foreldrenes egne vaner med alkohol har mye å si. Selv om mine var liberale så har de ikke drukket mye i min oppvekst, jeg har aldri sett noen av dem fulle eller drikke mer enn et par bokser eller glass med øl/vin en sjelden gang. Selv ikke som voksen. Det kan være greit å vise at alkohol ikke trenger å være ensbetydende med fyll. Men angående saken her så er det jo spesielt å kjøpe alkohol til andre sine barn. Det er tross alt ulovlig.. Det som er bra her er jo at TS har fått vite om det, det viser åpenhet og ærlighet mellom mor og ungdom (for jeg antar det er ungdommen som har fortalt dette). Selv om alkohol for mindreårige er ulovlig så er sannheten den at de gjerne kommer opp i situasjoner hvor det blir tilbudt det, og man må på et punkt bare stole på at tenåringen tar fornuftige valg oppi det hele. Anonymkode: b4477...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #29 Del Skrevet 11. august 2021 Jeg hadde nok ikke gjort det samme for mitt barn altså servert det alkohol. Jeg fikk og hjemme om jeg spurte i min ungdom, var ikke noe problem det, men jeg har aldri vært så veldig drikkfeldig av meg født "gammel" og fornuftig jeg. Men det er noe med det å gi den tillatelsen, tviler på at jeg selv hadde klart å gi min 15-16 åring alkohol for å ha med på fest. Men en ting vet jeg og det er at jeg ikke hadde gitt alkohol til andre sine barn og jeg hadde heller ikke laget et helvete om guttungen fikk en sekspakning av kameratens far. Det viller vært helt og holdent mitt barns ansvar om han hadde valgt å ta i mot og drikke det og det er han som måtte tatt konsekvensene for det. Jeg gnåler om å ta ansvar for egne handlinger til alle tider for det er noe av det viktigste man må lære seg og det er de fullt ut i stand til i den alderen. Uansett, jeg kan faktisk gjette meg til det nå hvilken forelder som kommer til å være såpass liberal om 5-6 år, blir litt spennende å se om jeg har rett. Når det kommer til hva som er vanlig så ser det ikke ut til å være vanlig å sende med ungdommene sine alkohol her i byen iallfall. De fleste av mine venner og bekjente har en ungdom og to i hus og bekymringen der er vel mer at de er så flinke i dag og finner på lite opprør, bekymringsverdig lite. Vet det er visse ungdomsgjenger som driver med litt av hvert med men kjenner ingen direkte som har barn som vanker der. Anonymkode: 51a4f...ca4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sokk10 Skrevet 11. august 2021 #30 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, kjenner at jeg er litt satt ut. Min datter på 15 (fyller 16 i desember) var hos en venninne for et par kvelder siden sammen med to andre venninner. Der hadde de fått to sixpack med øl servert (alle 15-16 år) av foreldrene. Dette syns jeg ikke er ok og jeg kommer selvfølgelig til å ta en prat med foreldrene. Hvor vanlig er dette? Jeg er egentlig ganske forbanna. Anonymkode: 339ab...024 For å være helt ærlig jeg hadde klikket og marsjert rett opp til foreldrene. for det første bryter de loven, og ikke hvilken som helst fillelov, barn skal ikke ha alkohol og vertfall ikke oppmuntres til å drikke så tidlig er så drittlei disse hipsterforeldrene som aldri kjefter på barna, lar de gjøre alt, ikke lager grenser, og den klassiske : " jeg startet å drikke når jeg var 12 så min datter må jo få starte litt hun også, hun blir jo upopulær om hun ikke starter når hun er 16" jeg er aldri en karen, men virkelig, om det hadde vært mine barn og jeg ble sint nok og kommer selvfølgelig også ann på hva foreldrene svarte, men jeg kunne gått til politiet, ta bildet av sms eller snakk med datteren så de har bevis eller send mld til barnevernet 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #31 Del Skrevet 11. august 2021 Littlekolibri skrev (34 minutter siden): Hvis du er tråd starter så må jeg nesten lure på hvorfor du søker råd eller meninger da ? Har faktisk skrevet et godt utfyllende svar og hvis du blir svett av å lese så gi F i å lese , okei ? 🙂 Ikke sikkert du er TS, men jeg blir svett av at du orker å bruke en kalori på å skrive at du blir svett!? Da har du god tid da må jeg si 😉 fuck u ,hehehe! Håper ikke du er mor eller far til en ungdom .. for å være forelder til en ungdom ? Ja det innebærer å være svett i pappen til tider. Jeg gjetter på at det er fordi du har skrevet en gigantisk vegg med tekst, uten avsnitt. Det er slitsomt å lese. Anonymkode: ee75c...4f6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 11. august 2021 #32 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Såpass. Interresant. Ja da vet jeg det. Jeg har en tenåring i hus, hun er riktignok «bare» 15 og har ikke «startet» å drikke, men jeg var/er litt sånn at jeg vil heller at hun skal få med noen øl/cider av meg enn å drikke ren sprit fra gutta i to-tre trinn over - å falle ned en skråning å slå ut fortenna sine, som morra hennes gjorde da hun var på den alderen. Altså meg. 🥲 Vanskelig alder å være pedagogisk korrekt mamma for. Men jeg hadde aldri gitt til venninnene hennes og jeg hadde aldri akseptert at hun fikk fra andres foreldre. Helt uaktuelt. Anonymkode: cd839...819 Norsk politi har tidligere uttalt at ungdommen ender opp med å drikke mer om de får av foreldrene. Da drikker de nemlig både det de får med, og det de blir tilbudt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hårstrikk79 Skrevet 11. august 2021 #33 Del Skrevet 11. august 2021 Littlekolibri skrev (54 minutter siden): Sikkert ikke det personen mener. Jeg er 31 år nå. Da jeg og bestevenninna mi var 15 år kjøpte mamman min oss en 6 pack hver til helgene sånn at vi ikke skulle få eldre gutter til å ordne det for oss og for at vi skulle drikke øl og ikke drikke hjemmebrent på gårdene. Foreldrene Til veninna Mi var altfor strenge med henne å derfor hjalp det henne gjennom hele ungdomstiden at mamman min gjorde det.. vi fortalte det aldri til noen . Hun ga oss tillit og vi ga henne tillit tilbake. Vi kom hjem klokken halv 4 på mårran som var avtalen alltid. Hun sendte med oss penger til taxi fordi vi ikke skulle rave gatelangs.. FØR hun gjorde dette stjal vi øl på butikken ,og drakk hjemmebrent på fjortis festene. Vi ravet i gatene og gjorde bare faenskap i hevn fordi vi ikke kunne få kose oss å leve ut ungdomstiden som er den beste tiden. At TS sier dette var HJEMME hos foreldrene syntes jeg er veldig okei. Det er jo under oppsyn av voksne ?? Den settingen er hvertfall mer akseptabel i mitt hode enn det moren min gjorde. Det moren min gjorde kan jeg veldig godt skjønne at ikke blir like godt imøtekommet . Det er jo egentlig feil å gjøre som hun gjorde og utfallet kan bli forskjellig og det kunne skjedd en katastrofe da...hehe... men vi var hvertfall veldig lydige ungdommer som følte at vi fikk TILLIT og at hvis vi ga henne tillit tilbake så kunne det gå toveis...men som min mamma sa : hvis taxi pengene ikke går til taxi ? Da er det slutt på det...og hvis dere synlig er : over dere drita fulle når dere kommer hjem ? Ja da blir det slutt på den Tuborg pakken til dere hver.. hun hadde vel skjønt at alt man ikke får lov til det vil man prøve å gjøre i protest.. sier foreldrene gå til venstre så går mange ungdommer til høyre ,desverre. Men selvfølgelig ! Hvis du om forelder ikke likte dette og er forbanna så kanskje ikke lage sånn forferdelig mye ut av det? Kanskje ringe på en høflig måte å bare si at du vet at alle er forskjellige i forelder rollen ,men at du håper de i ettertid kan respektere at din datter eller sønn IKKE skal bli servert alkohol under noen omstendigheter. Men du må jo selvfølgelig regne med at det er DU som står igjen som den upopulære forelderen ,imens foreldrene til veninna til din datter vil bli favorisert av ungdommene . Hehe. Vi kjenner jo til alt det der. Husker jeg pleide å være hos foreldre til n kompis av meg åsså og der fikk jeg 2-3 glass med vin hver gang jeg var på middag eller overnattet der i helgene. Var ikke noe oppstyr rundt det. Har bare gode minner..! 🙂 hyggelige mennesker og ikke ‘’narkiser’’ Heller. På sankthansaften hadde de alltid båten ute på vannet og da fikk vi reker og hvitvin ombord- i båten 💃👍🇳🇴☀️🥂 håper du klarer å finne en middel vei og kanskje ikke angripe foreldrene altfor mye? Siden folk er så forskjellige og er ikke sikkert de har ment noe vondt med det. Kommer mye Ann på hvordan ditt eget barn er ? Noen er full i ADHD , veldig rebelsk , kanskje veldig frekk / ulydig ? Noen er kjempe pliktoppfyllende og er ikke stor drikkere. Før eller siden (om bare noen få år) så bestemmer du ikke det lenger uansett. Kanskje gi litt slipp? For igjen å slippe å være så irritert. Uansett hva du tenker så lykke til .. håper det blir en grei løsning. God sommer videre . Jeg som forelder, har 0 interesse av å være populær blant sønnen min sine venner. Ei heller for sønnen min. Jeg er en forelder. Det var en slik mamma som du beskriver blant oss også, da jeg vokste opp. Og tro meg. Hun var ikke populær. Verken blant oss ungdommer eller foreldrene våre. Vi syns hun var regelrett pinlig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sokk10 Skrevet 11. august 2021 #34 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jaja, sikkert ikke første gang hun har smakt alkohol. Bedre at de drikker hjemme enn ute.. Anonymkode: 42926...846 eller ikke drikke i det hele tatt, eller bli introdusert for det av familien, jesus barn som såvidt har utviklet en fitte eller hår nedentil har ingenting med alkohol å gjøre, det er langt mer skadelig på barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hårstrikk79 Skrevet 11. august 2021 #35 Del Skrevet 11. august 2021 sokk10 skrev (Akkurat nå): eller ikke drikke i det hele tatt, eller bli introdusert for det av familien, jesus barn som såvidt har utviklet en fitte eller hår nedentil har ingenting med alkohol å gjøre, det er langt mer skadelig på barn Innlegget ditt startet så fint. Og så kom fittepratet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 11. august 2021 #36 Del Skrevet 11. august 2021 førstedamen skrev (1 minutt siden): Norsk politi har tidligere uttalt at ungdommen ender opp med å drikke mer om de får av foreldrene. Da drikker de nemlig både det de får med, og det de blir tilbudt. Politiet ville jeg ikke ansett som en pålitelig kilde. Politiets jobb er å håndheve loven, ikke å synse om årsakssammenhenger de umulig kan vite noe særlig om. Politiet gjør ikke noen studier eller analyser, det er det profesjonelle forskere som driver med. Men i dette tilfellet er jeg er enig i konklusjonen deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #37 Del Skrevet 11. august 2021 sokk10 skrev (4 minutter siden): For å være helt ærlig jeg hadde klikket og marsjert rett opp til foreldrene. for det første bryter de loven, og ikke hvilken som helst fillelov, barn skal ikke ha alkohol og vertfall ikke oppmuntres til å drikke så tidlig er så drittlei disse hipsterforeldrene som aldri kjefter på barna, lar de gjøre alt, ikke lager grenser, og den klassiske : " jeg startet å drikke når jeg var 12 så min datter må jo få starte litt hun også, hun blir jo upopulær om hun ikke starter når hun er 16" jeg er aldri en karen, men virkelig, om det hadde vært mine barn og jeg ble sint nok og kommer selvfølgelig også ann på hva foreldrene svarte, men jeg kunne gått til politiet, ta bildet av sms eller snakk med datteren så de har bevis eller send mld til barnevernet Fy faen du er syk! Tenker du ikke på at kanskje foreldrene er helt oppegående og du går til barnevern for en sånn sak ? Hvem går det utover ? BARNET/UNGDOMMEN som da vil miste sin mamma og pappa , BARE fordi det var så viktig for deg å anmelde foreldrene ( til denne ungdommen ) til barnevern ? Vet du at hvis den 16 åringen mister mamma og pappa i den alderen bare fordi du henger deg opp i noen øl, så kan den ungdommen ende opp i fosterhjem og begynne å ruse seg på tunge stoffer som voksen fordi hele livet ble ødelagt. Samtidig som DITT EGET barn enda har sine foreldre i livet sitt.. tenk deg litt om hva du gjør for det kan gi fatale konsekvenser for noen andre sitt barn. Anonymkode: e13ea...792 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sokk10 Skrevet 11. august 2021 #38 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om barnet ditt får alkohol av deg når hn skal på fest, så drikker hn det i tillegg til det hn blir servert av andre. Jeg har mye mer tro på kommunikasjon med ungdommen, min erfaring er at man kommer langt med det. Anonymkode: 988e3...00e nei, ikke alle drakk før de hadde hår på tissetassen. Jeg var 18 år da jeg startet å drikke og samme med min bror, i mitt miljø begynte ca 50 prosent i 1 klasse vgs. resten begynte når de var 18 eller på 18 års dagen. Ikke alle er red neck trash som begynner som 12 åring fordi dem har ustabilt miljø hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 11. august 2021 #39 Del Skrevet 11. august 2021 Hårstrikk79 skrev (Akkurat nå): Innlegget ditt startet så fint. Og så kom fittepratet. Enkelte brukere får man et bedre liv av å blokkere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hårstrikk79 Skrevet 11. august 2021 #40 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fy faen du er syk! Tenker du ikke på at kanskje foreldrene er helt oppegående og du går til barnevern for en sånn sak ? Hvem går det utover ? BARNET/UNGDOMMEN som da vil miste sin mamma og pappa , BARE fordi det var så viktig for deg å anmelde foreldrene ( til denne ungdommen ) til barnevern ? Vet du at hvis den 16 åringen mister mamma og pappa i den alderen bare fordi du henger deg opp i noen øl, så kan den ungdommen ende opp i fosterhjem og begynne å ruse seg på tunge stoffer som voksen fordi hele livet ble ødelagt. Samtidig som DITT EGET barn enda har sine foreldre i livet sitt.. tenk deg litt om hva du gjør for det kan gi fatale konsekvenser for noen andre sitt barn. Anonymkode: e13ea...792 Herregud. Det er da ingen som "mister" barna sine på et slikt grunnlag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå