Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs i uke 30. Lurer på hvordan kynnere kjennes ut. Både nå og tidligere i svangerskapet så kjennes det ut som at jeg plutselig har noe hardt og tungt nederst i magen. Dette skjer noen ganger når jeg går tur eller er i bevegelse. Kan dette være kynnere? Ingen ubehag ved det eller noe. Ikke tenkt over at magen blir hard når det skjer, bare at noe tungt liksom ligger nederst i magen. 
Andre som kan kjenne igjen følelsen? 

Anonymkode: 27379...d1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kynnere kan oppleves forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Jeg er gravid med nr tre nå, og de har vært forskjellige i alle tre :)

Med første ble magen hard, og det kjentes ut som jeg hadde en ball inne i magen. Men aldri noe smerter i forbindelse med kynnerne, og jeg merket egentlig ingenting annet enn at magen føltes som en ball.

Nummer to hadde jeg så vonde (og mye) kynnere at jeg var inn og ut av sykehuset for å sjekke om fødselen hadde startet, eller om det rett og slett bare var kynnerne som var plagsomme. Var sykemeldt pga de i ca 3 måneder på slutten, men burde nok ha vært det enda lengre. 

Denne gangen har jeg havnet på en eller annen mellomting. Kynnerne er ubehagelige, magen blir veldig hard, men jeg har stort sett ikke smerter. Men når jeg først har smerter pga kynnerne, så er det vondt at jeg må puste meg igjennom de og sliter med å bevege meg.

Anonymkode: a59ae...158

Skrevet

Som om nedre del av magen spenner og strammer seg muskulært og at denne ‘muskelen’ buler ut. Det er ikke en muskel da, men jeg syntes det kjenner slik ut. Det er kroppen som forbereder seg til riene og fødsel. Mye kynnere tidlig kan med andre otd være en fod kjent til lettere fødsel fortalte jordmor meg (med glimt i øyet;)

Anonymkode: df863...c2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som om nedre del av magen spenner og strammer seg muskulært og at denne ‘muskelen’ buler ut. Det er ikke en muskel da, men jeg syntes det kjenner slik ut. Det er kroppen som forbereder seg til riene og fødsel. Mye kynnere tidlig kan med andre otd være en fod kjent til lettere fødsel fortalte jordmor meg (med glimt i øyet;)

*mye kynnere kan være med å gi en lettere fødsel* skulle det stå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...