Gå til innhold

Vaksinasjon ungdom covid-19

Fremhevede innlegg

Skrevet
Velour skrev (1 minutt siden):

Regner med at barna har fått influensavaksine også da?

Det er ikke anbefalt, men har tatt alle vaksiner som er anbefalt. Selv tar jeg influensavaksine, for det er anbefalt for meg. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2ro skrev (Akkurat nå):

Det er ikke anbefalt, men har tatt alle vaksiner som er anbefalt. Selv tar jeg influensavaksine, for det er anbefalt for meg. 

Influensa er like farlig/farligere for barn som korona. Influensavaksinen retter seg mot eldre/svake og helsepersonell. Koronavaksinen på samme måte, at man tar den og håper den hjelper for de som ikke tåler en infeksjon særlig godt.  Så hvorfor skal barn få koronavaksinen? 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Velour said:

Influensa er like farlig/farligere for barn som korona. Influensavaksinen retter seg mot eldre/svake og helsepersonell. Koronavaksinen på samme måte, at man tar den og håper den hjelper for de som ikke tåler en infeksjon særlig godt.  Så hvorfor skal barn få koronavaksinen? 

Istedenfor å gå rundt grøten.

Hva er din holdning til Coronavaksine og hva er du vil frem til med innlegget ditt?

• Liker 4
Skrevet (endret)
Velour skrev (5 minutter siden):

Vi vet ikke nok om korona hos barn til at du kan påstå dette. Da må du i det minste gi en oppdatert fagfellevurdert artikkel. Koronavaksinennen er ikke slik. Det er derfor alle er anbefalt å ta den. 

Når mange blir smittet vil også et betydelig antall bli svært syke, noen vil dø og en del vil slite i lang tid etter. For noen som er så redde for vaksine er det rart at man ikke er bekymret for å utsette barn for smitte som i noen tilfeller kan gi potensielt langvarig redusert livskvalitet. Jeg mener det er galskap. Men mine er i der minste bedre beskyttet enn dine da alle voksne nærkontakter er vaksinerte. 

Endret av 2ro
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-12 den 3.16):

Og Deltavarianten er mye farligere også for barn og ungdom.

Anonymkode: eeb32...826

Skjønner ikke dette. Sars-viruset på tidlig 2000-tall er 80 % likt coronaviruset. Alle corona-mutantene er 99 % likt det opprinnelige viruset. 

Hvor mange vaksiner vil myndighetene vi skal ta? En for hver mutant? Om vaksinene er en del av en de-population plan, vet jeg ikke med sikkerhet. Men dette virker suspekt.

Tenk over det; vi tar en vaksine over to doser (som ikke er godkjent av de instanser som det pleier), mot et virus som er knapt farligere enn vanlig influensa, totalt sett. Faktisk dør færre unge av dette viruset enn vanlig sesonginfluensa, mens det er noe farligere for de eldre og syke.

• Liker 3
Skrevet
2ro skrev (3 timer siden):

Det ene virker mer sannsynlig enn det andre, særlig ved høy smitte. I tillegg får man erstatning for det ene og ikke det andre. 

Håper barna dine ikke trenger den, eller du forsåvidt. Hadde vært litt trist om barna deres fikk langvarig muskelsmerter og konsentrasjonsvansker som ødela deres muligheter til å ha et sosialt liv og få lære på skolen. Som mange rapporter fra utlandet om dagen. Jeg har ikke lest noe slikt om vaksinen. 

Det med erstatning hadde jeg tatt med en stor klype salt. 

Skal bevises med overvekt av sannsynlighet.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for antivaksineinnlegg. Lomvi, mod.

• Liker 1
  • Opprett ny...