Gå til innhold

Svigers ga bort smoothiemaskinen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Etter hyttetur i sommer glemte jeg å ta med smoothiemaskinen min hjem. Det er en sånn liten en du bare setter koppen rett oppi. Utrolig praktisk for å få i ungene diverse grønt. Da jeg kom på at vi hadde glemt den på hytta ba jeg svigermor om å ta den med hjem neste gang de skulle dit. Fikk til svar at den hadde hun gitt bort til sin datter som flytter for å studere i en annen landsdel. Hun skrev at hun gikk ut i fra at vi ikke ville ha den lenger da vi ikke hadde tatt den med oss hjem og at hun derfor hadde gitt den bort. Nå er jeg skikkelig irritert og jeg mener at vi må få den tilbake. Mannen sier han er enig med meg men ikke gidder å ta den kampen med sin mor og/eller søster. Hva tenker dere? Er dette en kamel jeg bare må svelge eller kan jeg fortette å kreve den tilbake? 

Anonymkode: ba0b0...fa8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, kjøp deg en ny maskin. Den koster ikke flere 1000 kr. Så jævla smålig.

Anonymkode: 94a78...7a4

• Liker 41
Skrevet

Veldig dumt av svigermor å bare anta det og gi den bort uten å spørre dere først. Jeg hadde fortsatt å krevd den tilbake, eventuelt får hun kjøpe en ny tilsvarende til deg om det ikke lar seg gjøre

• Liker 39
Skrevet

Jeg hadde svelget kamelen og kjøpt ny. 
Opplevde lignende med min bror for mange år siden. Da han skulle flytte ut fra barndomshjemmet så hadde han fått tillatelse fra foreldrene våre til å ta med seg endel av mine ting som var lagret hos dem. På første besøk hos ham så jeg plutselig mine ting rundtomkring i leiligheten. Jeg valgte å la det gå for familiefreden skyld. Men irriterende ja. 

Anonymkode: aef18...5d5

• Liker 32
Skrevet

Hvor viktig et denne kampen for det?  Hvor lang tid tok det fra du glemte den til du spurte? Jeg ville nok latt det gå, men med et sleivspark om tapte penger 

Anonymkode: 46b15...404

• Liker 16
Skrevet

Si du skal ha den tilbake, kontakt datteren og si det var en misforståelse om du må.

Hvis ikke venter du til svigermor glemmer noe hos dere, så kjører du samme løp mot henne. Blir gøy.

Anonymkode: 6f697...5ea

• Liker 19
Skrevet

Min første tanke hadde nå vært at det ble gjenglemt, og da spør man jo først. Synes det var korttenkt. Men med mindre det koster allverden hadde jeg nok for husfreden sin skyld(samt at den neppe har noen affeksjonsverdi) kjøpt en ny, men sagt med svigers at det neste gang kan være lurt å spørre først.

Anonymkode: 26b5a...7fd

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor viktig et denne kampen for det?  Hvor lang tid tok det fra du glemte den til du spurte? Jeg ville nok latt det gå, men med et sleivspark om tapte penger 

Anonymkode: 46b15...404

Ca en uke var det vel. Det ender nok sikkert med at jeg lar det passere for fredens skyld, selv om jeg kjenner det irriterer med unødvendig mye. 

Anonymkode: ba0b0...fa8

• Liker 4
Skrevet

Utrolig irriterende ja men, for min del så hadde prisen på maskinen vært avgjørende. Koster den under 500 kr så hadde jeg latt det gå. Koster den mer så hadde jeg krevd å få den igjen.

• Liker 5
Skrevet

Kan ikke alle bare hate svigermor???

Anonymkode: 1b92a...4ea

• Liker 7
Skrevet

Her høres ikke svigermor frisk ut, så jeg hadde latt det ligge.

Anonymkode: 59c92...e06

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke alle bare hate svigermor???

Anonymkode: 1b92a...4ea

Ikke si sånt 😭

• Liker 11
Skrevet

Kjøp ny og send vippskrav til svigermor 

Anonymkode: 1a407...72f

• Liker 5
Skrevet

Det gikk nok slik ; 

Datter; hæ har vi smoothie maskin?

svigermor; nei det er nok broren din og xx som har glemt den

datter; å akkurat sånn vil jeg ha

svigermor; du kan bare ta den du, siden de har satt den igjen her trenger de den nok ikke

Anonymkode: e2547...e0d

• Liker 29
Skrevet

Eg hadde nok spurt om å få den tilbake dersom mottaker hadde budd nær nok til at eg kunne stikke innom. Men om den må sendes i posten, trur eg den hadde fått bli der den no er. Og så spørs det sjølvsagt på prisen. Ein dings til 399 hadde eg kjøpt ny. Men hadde heilt garantert sagt frå til svigers at dei burde spurt før dei gav vekk dine ting.

• Liker 3
Skrevet

Hehe. Og her kasta jeg min i søpla da oppvaskmaskinen gikk, fordi jeg ikke gidder å vaske delene for hånd 😅

Anonymkode: 2588d...f72

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er spesielt å ikke ringe/sende melding om at dere glemte maskinen, men gi den bort uten å avklare med dere først. Når det er sagt hadde jeg ikke gjort noe stort nummer av det eller blitt uvenn med svigermor for noe så lite. Jeg hadde glatt svelget kamelen og kjøpt en ny selv. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...