Gå til innhold

Praksis i en annen kommune enn der jeg bor, må jeg betale husleie selv? (Sykepleierstudiet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen som har hatt praksis i en annen kommune? Synes det blir drøyt om vi må betale både husleie på studiestedet OG der vi skal i praksis. Vi får heller ikke velge hvor vi ender med å ta praksisen. Noen som vet hvordan det fungerer? 

Anonymkode: c148b...c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei. Noen som har hatt praksis i en annen kommune? Synes det blir drøyt om vi må betale både husleie på studiestedet OG der vi skal i praksis. Vi får heller ikke velge hvor vi ender med å ta praksisen. Noen som vet hvordan det fungerer? 

Da får man evt pendle

Anonymkode: 98ebb...215

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei, jeg tror du får det dekt av skolen. Jeg fikk i hvert fall dekt pendlerutgiften etter at jeg sendte dokumentasjon. Kanskje du kan bytte med noen og?

Skrevet

Skolen skal dekke det, opp til en viss sum iallefall. Vet ikke om det er lokale forskjeller eller om det er noen standard. Man betaler selv, og får tilbakebetalt senere. Det må dokumenteres med kontrakt og kontoutskrifter i en søknad. 

Skrevet

hvis det er på UiA pleier det å være mange bosatt både i østre Agder og vestre Agder som pendler til studiene. disse får ofte praksis nærmere hjemstedet. 

Anonymkode: 2b0be...6f3

Skrevet

Takk for svar. Bor i Finnmark, så det er lange avstander og man blir nødt til å bosette seg på stedet. Det er ingen stress om vi får pengene tilbake, ble litt bekymret😅

Skrevet

Vi fikk ikke pengene tilbake (NTNU Gjøvik), men mange studenter gikk ofte sammen og leide noe. I tillegg fantes det også lokale løsninger nærme praksisstedet noen steder, som kunne hjelpe studentene til en billig penge. Her kunne man fort havne oppi Gudbrandsdalen, så pendling ble fort vanskelig for mange. 

Anonymkode: ad8e0...201

Skrevet

Jeg gikk på ntnu, og vi fikk dekt inntil 1000 kr i uka

Anonymkode: b2c67...3f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...