Gå til innhold

Nerveverk/tannverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle,

Jeg vil først bare si at jeg har bestilt tannlege time, sånn at det er sagt :)

På slutten av sommerferien nå fikk jeg oppleve noe jeg aldri har opplevd før. Når jeg inntar alkohol, så får jeg så intens verk i nerven på ene siden av ansiktet. Det varierer fra å gå fra kjeve, tann, øre osv. Det er alldri den samme plassen, men det roterer rundt på smerten.

Først trodde jeg at nå har jeg fått hull eller lignende, for det føltes ut som tannverk i starten. Men jeg kan spise godteri, sjokolade, brus og alt som kan være med på å gjøre tannverk vondt. Så fant jeg ut det var kun alkohol som trigget smerten. Jeg tenkte kanskje det var kullsyren, men jeg kan jo drikke brus og energidrikker, så det passet ikke. Jeg har også prøvd å drikke øl med sugerør for å få lesken rett i halsen uten å røre tennene, det samme skjedde og jeg fikk smerter. 

Jeg lurer på om det er noen som har hatt noe lignende eller vet hva dette kan være?
Takker for alle som svarer på forhånd! :)

PS. Som sagt, har tannlegetime i neste uke

Mvh Aniron

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlige tannleger er ikke kjevekirurger og kan nok ikke hjelpe deg med problemer med ansiktsnerven. Det må du gå til fastlegen din for.

Anonymkode: 7da4d...c72

Skrevet

Dra heller til tannlegen for å utelukke tann som årsak. Hvis ikke tannlegen finner noe så kan han/hun henvise videre til spesialist. 

Anonymkode: 82f29...6ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...