Gå til innhold

Oppstart i barnehagen og sønnen min blir oversett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært tre dager på tilvenning i barnehagen. Sønnen min begynte samtidig med en annen gutt, de to er like gamle. På disse tre dagene har de ansatte i barnehagen knapt gitt ungen min noe oppmerksomhet. All oppmerksomhet går til den andre gutten. Primærtkontakten har vi nesten ikke sett.

Jeg tok opp dette med personalet i dag. Da svarte de at de gjør det sånn fordi jeg har bedre tid til tilvenningen enn det den andre guttens foreldre har. Jeg sa at sønnen min ikke kom til å bli trygg i barnehagen hvis de ikke snakket med han. 

Kjenner jeg er lei meg og reagerer veldig på dette. Hva tenker dere?

Anonymkode: 6583f...bb6

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har nå vært tre dager på tilvenning i barnehagen. Sønnen min begynte samtidig med en annen gutt, de to er like gamle. På disse tre dagene har de ansatte i barnehagen knapt gitt ungen min noe oppmerksomhet. All oppmerksomhet går til den andre gutten. Primærtkontakten har vi nesten ikke sett.

Jeg tok opp dette med personalet i dag. Da svarte de at de gjør det sånn fordi jeg har bedre tid til tilvenningen enn det den andre guttens foreldre har. Jeg sa at sønnen min ikke kom til å bli trygg i barnehagen hvis de ikke snakket med han. 

Kjenner jeg er lei meg og reagerer veldig på dette. Hva tenker dere?

Har du snakket med dem om hvor lang tid dere skal bruke på tilvenning da? 

• Liker 7
Skrevet

Hvis det andre barnet skal tilvennes på tre dager skjønner jeg veldig godt at de vier mye tid på han. Slapp av og ta tiden til hjelp. Hvis du har god tid på tilvenningen, får barnet ditt plenty med tid til å bli kjent.

Anonymkode: 66b6f...900

• Liker 26
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (9 minutter siden):

Har du snakket med dem om hvor lang tid dere skal bruke på tilvenning da? 

Jeg har sagt at vi bruker den tiden det tar. Tar ulønnet perm nå for å gi han en myk overgang. Men det føles uansett vondt at han blir oversett.

• Liker 4
Skrevet

Jeg syne du overdriver.

Anonymkode: 842ba...263

• Liker 26
Skrevet

Hvordan vet du det når du ikke er der?? De vet nok hva de driver med

Anonymkode: aa072...0d3

• Liker 5
Skrevet

Hvordan vet du det når du ikke er der?? De vet nok hva de driver med

Anonymkode: aa072...0d3

Jeg er selvfølgelig der 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oversett?

Hvor mange armer og bein tror du bhgansatte har?

Det er da helt logisk at man må sette inn støtet på barnet som må tilvennes på 3 dager, enn barnet som har f.eks 2 uker 

Anonymkode: 30e69...ef2

Da er det jo ikke noe vits at to stykker starter på likt da. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg er selvfølgelig der 

Og det har foreldrene til det andre barnet også vært? Logisk at de ikke blander seg like mye når du er til stede, og i tillegg har sagt at tilvenningen skal foregå over tid. 

Anonymkode: 9a3dc...d7c

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det har foreldrene til det andre barnet også vært? Logisk at de ikke blander seg like mye når du er til stede, og i tillegg har sagt at tilvenningen skal foregå over tid. 

Anonymkode: 9a3dc...d7c

Ja. Den andre gutten har begge foreldrene der. Kan jo ikke gå fra dem før de er trygge.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da er det jo ikke noe vits at to stykker starter på likt da. 

Nei,helt enig.

Mange daglige ledere setter likevel barn på tilvenning på likt for å ikke få inn redusert foreldrebetaling 

Anonymkode: 30e69...ef2

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt svarene du har fått her.

Dersom du tar ulønnet permisjon dag for dag er det jo ikke greit at du skal lide fordi du har denne muligheten når de andre foreldrene kanskje ikke har det. Du skal ikke få økonomisk tap pga det liksom.

Men jeg vet samtidig at mange foreldre er ganske overbeskyttende overfor egne unger, så kanskje du er det?

Hvis du med sikkerhet vet at du ikke overdriver mener jeg du må si ifra at dette ikke er greit.

Jeg jobber selv i barnehage hvis det har betydning.

Anonymkode: 4e4a5...ad2

• Liker 19
Skrevet

Det kan jo være at den andre ungen er mer utrygg enn ditt barn er? Lik behandling er nødvendigvis ikke rettferdig.

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt svarene du har fått her.

Dersom du tar ulønnet permisjon dag for dag er det jo ikke greit at du skal lide fordi du har denne muligheten når de andre foreldrene kanskje ikke har det. Du skal ikke få økonomisk tap pga det liksom.

Men jeg vet samtidig at mange foreldre er ganske overbeskyttende overfor egne unger, så kanskje du er det?

Hvis du med sikkerhet vet at du ikke overdriver mener jeg du må si ifra at dette ikke er greit.

Jeg jobber selv i barnehage hvis det har betydning.

Anonymkode: 4e4a5...ad2

Ja, jeg taper jo masse penger på at de ikke prioriterer min sønn. Jeg er alenemor så jeg tror ikke at jeg har bedre økonomi enn foreldrene til det andre parret.

Vet at jeg ikke overdriver nei. De holder på med han andre hele tiden, men sier så vidt hei til min. Derfor tok jeg det opp i dag og de sa seg jo enig i at de ikke prioriterer min sønn.

De snakker masse med meg da, men kun om seg selv og sitt liv. Så det er jo ikke sånn at de ikke har tid til å ta kontakt med min sønn også.

Kjenner at jeg blir veldig lei meg og er rett og slett redd for at jeg begynner å gråte hvis dette forsetter i morgen. Føles helt absurd å måtte påpeke at de må ta kontakt med sønnen min for at han skal bli trygg.

• Liker 11
Skrevet
Marvelous skrev (4 minutter siden):

Det kan jo være at den andre ungen er mer utrygg enn ditt barn er? Lik behandling er nødvendigvis ikke rettferdig.

Det har de jo ikke noe grunnlag for å mene da de ikke vet noe om min sønn. De ser jo knapt på han.

• Liker 3
Skrevet

Det der høres ikke bra ut i det hele tatt, jeg skjønner godt at du reagerer. Jeg tviler sterkt på at ingen av de andre som svarer deg så nonchalant her ikke ville reagert på samme måte. Hvordan klarer de ansatte å ta vare på en hel flokk med barn, om de ikke klarer å hilse på, og inkludere to nye på en og samme tid?? 

tilvenning handler like mye om at foreldrene skal bli trygg på å forlate barnet sitt til disse fremmede, som at barnet skal bli trygg. Både til de nye voksne, og det nye stedet. Her ville jeg fulgt magefølelsen min. 

• Liker 26
Skrevet

Dette er selvfølgelig ikke greit. Skjønner virkelig ikke svarene du får her. De ansatte skal da klare å ta vare på ALLE barna i barnehagen, både nye og «gamle travere». Klarer de ikke anerkjenne de barna som er der, og i særdeleshet de nye, såpass at de tar kontakt, viser interesse og inviterer barnet til TS med, så får de sette på ekstra bemanning eller dele tilvenningen utover. Ærlig talt. Full forståelse for at det er travelt i denne perioden, men det får da være grenser. Jeg jobber ikke selv i barnehage, men har tre barn, og har aldri opplevd den type forskjellsbehandling. At alle ikke behandles prikk likt er ok, at ikke alle blir anerkjent og inkludert er IKKE ok. 

• Liker 19
Skrevet

Dette hørtes ut som en merkelig tilvenning? Har du ikke vært borte fra bhg noe på dag tre? Er ikke det at mor stikker ut et par timer som er tilvenningen?

Anonymkode: 0ce9f...e16

• Liker 18
Skrevet

Høres rart ut at de skal totalt ignorere ditt barn sånn. Skjønner at de fokuserer ekstra på det barnet som får minst tid til tilvenning, men at de ikke bryr seg om ditt barn er jo ikke bra. Høres ut som de har funnet seg en favoritt og ikke er så fan av barnet ditt. Så sant det du sier er objektivt riktig da. Hvor lenge er det til tilvenningen til det andre barnet er over? Blir interessant å se om de orker å ense barnet ditt da.

Anonymkode: 0e630...51c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...