Gå til innhold

Hva servere til dette besøket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal få besøk av to venninner på fredag kl. 13-14. Det er lenge siden vi har møttes pga. korona, familie osv. Men er alltid god stemning når vi treffes, men har kun vært på kveldstid tidligere. Er ikke veldig nære venner.

Jeg aner ikke hva jeg skal servere! Det kommer også en baby på 8 mnd. Det er jo etter lunchtid men før middag. Vil likevel servere noe! Hva hadde dere satt pris på? Bør jeg kjøpe en smoothie eller noe til babyen? :)

Vi er i starten på 30 årene om det har noe å si😅

Anonymkode: b8785...1d2

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Spekefat med eggerøre og flatbrød. 

Skrevet

Druer, ost og kjeks hadde jeg gått for.

Anonymkode: e291b...8cf

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke tenke på mat til babyen.

Anonymkode: 6f8b1...ea1

• Liker 2
Skrevet

Moren håret mat til babyen om den trenger. Hva med skillingsboller og druer? Eller vafler.

Anonymkode: 4b640...be9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Moren håret mat til babyen om den trenger. Hva med skillingsboller og druer? Eller vafler.

Anonymkode: 4b640...be9

Det var jo aldri snakk om å håre til maten.

Anonymkode: 0f89a...a64

• Liker 6
Skrevet

Det er jo ikke etter lunsjtid. Det er lunsjtid. Server en pai eller en god salat.

Anonymkode: 0abe7...e1b

• Liker 10
Gjest Alterego666
Skrevet

Mellom lunch og middag er lunch.

Skrevet

Vafler. Blir alltid skikkelig glad når jeg drar på besøk til noen og de har laget vafler. Er så koselig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er jo ikke etter lunsjtid. Det er lunsjtid. Server en pai eller en god salat.

Anonymkode: 0abe7...e1b

Lunsj er normalt mellom 11-12 i min jobb hvertfall

• Liker 2
Skrevet
Camillapb skrev (1 minutt siden):

På jobben er noe annet enn når man inviterer eller går ut til lunsj. Skriv bare en melding om at du serverer lunsj, så unngår du at de har spist. Pai og salat, kyllingsalat eller en enkel pastarett er gode lunsjretter. Eller rett og slett nystekte rundstykker med godt pålegg.

• Liker 2
Skrevet
Saph skrev (23 timer siden):

Vafler. Blir alltid skikkelig glad når jeg drar på besøk til noen og de har laget vafler. Er så koselig. 

enig! og gjerne sunne vafler, uten sukker og med havregryn og ekstra mye egg og kanskje banan i. De smaker bedre og da kan kanskje babyen spise en også

Anonymkode: f9573...deb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2021 den 20.34):

Jeg skal få besøk av to venninner på fredag kl. 13-14. Det er lenge siden vi har møttes pga. korona, familie osv. Men er alltid god stemning når vi treffes, men har kun vært på kveldstid tidligere. Er ikke veldig nære venner.

Jeg aner ikke hva jeg skal servere! Det kommer også en baby på 8 mnd. Det er jo etter lunchtid men før middag. Vil likevel servere noe! Hva hadde dere satt pris på? Bør jeg kjøpe en smoothie eller noe til babyen? :)

Vi er i starten på 30 årene om det har noe å si😅

Anonymkode: b8785...1d2

Dersom dere enes om at det ikke er et lunsjbesøk så serverer du te/kaffi og noe enkelt, type frukt. Muligens også kjeks, men det er ikke akseptabelt i alle sosiale lag, så det må du avgjøre selv om er innafor.

Camillapb skrev (7 minutter siden):

Og mellom 12 og 13.30 i min. Og på enhver kafé med selvrespekt slutter lunsjservering rundt 15. 

Uansett er da ts i 30-årene. Hun sender melding: vil dere ha lunsj når dere kommer? :) Og så svarer de ja eller nei på det.

Anonymkode: 142e8...5b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

enig! og gjerne sunne vafler, uten sukker og med havregryn og ekstra mye egg og kanskje banan i. De smaker bedre og da kan kanskje babyen spise en også

Anonymkode: f9573...deb

Nei, fysj. Må være ordentlige vafler med sukker og smør.

• Liker 7
Skrevet

Vafler eller boller til de voksne, ikke kjøp noe til babyen, alle mødre har forskjellig mening om hva babyer skal spise, jeg gir ikke min baby posesmoothie, så den hadde bare blitt kastet uansett.

Anonymkode: 705f7...d60

• Liker 1
Skrevet
Svigermor skrev (2 timer siden):

Nei, fysj. Må være ordentlige vafler med sukker og smør.

Enig! Sunne vafler er for folk som spiser alt for mye vafler til hverdags. 

Skrevet

For meg er besøk 13-14 midt i lunsjtid. Og typisk tidspunkt for lunsjbesøk, eller lunsj ute. Har en del ute-lunsjer i jobbsammenheng, og da er 13 et ganske typisk tidspunkt. 

Ville servert for eksempel pai og en god salat. 

Anonymkode: dbcce...da1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For meg er besøk 13-14 midt i lunsjtid. Og typisk tidspunkt for lunsjbesøk, eller lunsj ute. Har en del ute-lunsjer i jobbsammenheng, og da er 13 et ganske typisk tidspunkt. 

Ville servert for eksempel pai og en god salat. 

Så nå jeg var copy-cat av et annet innlegg. Hadde ikke lest tråden før jeg svarte 😅

For å også bringe litt flere forslag inn i tråden, ville jeg vurdert;

- betesalat med geitost og honning. 

- fingermat typ foccachia, oliven, lakseruller, en god ost

- fransk løksuppe, gratinert i ovnen

- schakshuka med godt brød

- toast skagen med hjemmelaget skagenrøre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...