Gå til innhold

Auksjon på nettet

Gyda

Anbefalte innlegg

Si meg: Er det bare jeg som syns at noe av vitsen med auksjon på nettet, er at man kan få tak i ting billig??? Man kan gjøre ett og annet kupp både på det ene og det andre.

Som medlem i et halvt dusin bokklubber, gikk jeg inn på sidene til De norske Bokklubbene. De har akkurat hatt en auksjon gående. Alt fra bildetrykk til bokpakker og service. Som alle andre har de satt (med store tall og bokstaver) hvor mye hver enkelt auksjonsgjenstand er verdt.

Så nysgjerrig som jeg er går jeg på budlista for å se om jeg har gått glipp av noen kupp. Kunne roe meg totalt ned med en gang. En del ting var faktisk gått for nesten det dobbelte av hva det var verdt!!! Hallo!! Jeg må virkelig si at jeg undrer meg over hvorfor kjøpe noe som koster mer enn hva det er verdt - omvendt salg liksom!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det jo ofte på de vanlige auksjonene IRL også...

Jeg som kommer fra en småbygd har vært på mang en Lions-auksjon opp gjennom årene. Og der har det vært så masse eldgammelt skrap (etter min mening) osm har vært klart for søppelhaugen egentlig. Men mye av de thar jo gått for flere hundre kroner!! :o Noen av tingene som f.eks. noen nattbord osv har gått for høyere pris enn det ville kostet å kjøpe enda finere NY!!!

Så jeg tror ikke det er noen forskjell på auksjoner på nettet og IRL, asså....

Noen mennesker trer ut av deres normale skikkelse og"goes insane" i slike situasjoner.... Koste hva det koste vil.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...