Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en i familien passer på sparepengene dine hver måned også dør personen? Får man pengene da eller går det til den som har rett på å arve? Forestiller meg at det kan bli vanskelig å få igjen pengene da. Selvfølgelig er ikke pengene mer viktig en personen, men var bare noe jeg begynte å tenke på. Noen som vet?

Anonymkode: c4d5b...4fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor passer de penger for deg?

Du burde ha det skriftlig at de passer penger for deg. Om du ikke ønsker det fordi du ønsker å unngå skatt eller at du lettere skal få hjelp av NAV eller annet fusk så kan du huske på at det er av en grunn. 

• Liker 3
Skrevet
Blobette skrev (Akkurat nå):

Hvorfor passer de penger for deg?

Du burde ha det skriftlig at de passer penger for deg. Om du ikke ønsker det fordi du ønsker å unngå skatt eller at du lettere skal få hjelp av NAV eller annet fusk så kan du huske på at det er av en grunn. 

Er fordi det er lettere for meg å spare penger på den måten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er fordi det er lettere for meg å spare penger på den måten.

Men var ikke det som var temaet her.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at om en person passer på pengene dine uten at dere har dette skriftlig (eller tatt opp som lydopptak) så har du ikke juridisk rett på pengene. Det samme gjelder om personen dør. Om du ikke har noen bevis for at det var dine penger, så vil det nok regnes som avdødes penger og gå til de som har krav på arv.

Jeg ville skrevet opp beløp og datoer. Eventuelt ville jeg spart på en annen måte. Om problemet er at du bruker opp pengene så går det an å lage en konto som de settes over på automatisk som er mer eller mindre utilgjengelig.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet ikke, men tenker det uansett er greit å ha ting skriftlig når det er penger involvert. (Ville tippe det går med i potten arv,om ikke dikumentert, men vet ikke sikkert)

Anonymkode: f572b...8c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke, men tenker det uansett er greit å ha ting skriftlig når det er penger involvert. (Ville tippe det går med i potten arv,om ikke dikumentert, men vet ikke sikkert)

Anonymkode: f572b...8c7

Holder det å skrive på overføringene at de er mine, eller må noen i banken skrive det?

Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 937f2...962

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 937f2...962

Har rapportert tråden!

Anonymkode: f19a6...103

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Chantielle mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...