Gå til innhold

Erfaringer med kryssvaksinering?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen her som fikk dose én Moderna og dose to Pfizer (eller omvendt)? Fikk vite at Oslo kommunen nå er tomt for Moderna (selv om medier gir stikk motsatt informasjon), og at jeg derfor er nødt til å takke ja til Pfizer som dose nummer to dersom jeg vil bli ferdig vaksinert. Men.. det finnes jo ingen forskning på dette med å kryssvaksinere med de to typene. Litt lite betryggende at de sier at de «antar» at dette vil gå greit. Litt usikker. Noen meninger/erfaringer anyone? Hva ville dere gjort? Ps jobber som lærer så vil helst ikke utsette alt for lenge 😬

Endret av Pingvinsteak
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ventet. Med én dose er man godt beskyttet mot alvorlig sykdom.

Det er ventet kraftig økning i leveransene fra Moderna, så at det ikke skulle være noen doser å oppdrive om man venter litt tror jeg ikke noe på.  

I tillegg til at dette ikke er utprøvd, så er ikke en kryssvaksinering verdt så mye i utlandet i forhold til innreise/karantene-krav. Få land mikser disse vaksinene.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du leser i Felleskatalogen, vil du se at de anbefaler å bruke samme vaksine.

• Liker 5
Gjest Dweinos
Skrevet (endret)

Jeg ville ventet, da nye studier viser at Moderna er mye mer effektiv mot Delta-varianten enn Pfizer.

Endret av Dweinos
Skrevet
13 hours ago, TurkisVase said:

Jeg hadde ventet. Med én dose er man godt beskyttet mot alvorlig sykdom.

Det er ventet kraftig økning i leveransene fra Moderna, så at det ikke skulle være noen doser å oppdrive om man venter litt tror jeg ikke noe på.  

I tillegg til at dette ikke er utprøvd, så er ikke en kryssvaksinering verdt så mye i utlandet i forhold til innreise/karantene-krav. Få land mikser disse vaksinene.