Gå til innhold

Hva er dine triks for en mest mulig effektiv hverdag (tidsklemma)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker råd til hvordan vi kan effektivisere hverdagen. Har et barn på 3 år og et spedbarn.

Hittil har vi:

- Ukeshandlet på Oda (tidligere Kolonial)

- Hatt én klesvaskedag i uka (ser etter at tredje barnet kom at dette var en kjempedum idé). Så nå sprer jeg dette utover hver dag. Føles ikke så tidsbesparende ut.

- Lager matpakkene kvelden før.

Men likevel føler jeg huset flyter og jeg er så sliten når kvelden kommer. Er i permisjon med baby, så har mulighet til å rydde (litt) på dagtid, men har sagt til mannen jeg ønsker mer rutiner før vi legger oss ned i sofaen og slapper av på kvelden. Som feks; alltid sette alt i oppvaskmaskinen før vi legger oss. Rydde alle flater. Og når vi legger barna, så sørger vi for at barnerommet ryddes for leker. Dette er helt klart en selvfølge for mange, men her i huset har ikke «problemet» dukket opp før nå. 

Hva gjør dere for at ting går mest mulig på skinner hjemme? Har dere faste dager dere rydder? Litt hver dag? Hvor sparer dere tid i hverdagen? Del litt mom-hacks med meg. 

Anonymkode: 458c7...88d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha minst mulig ting. Mer ting, mer rot.
Middag er kveldsmaten. Etter skole og barnehage får de en skive hvis de er sultne. 

Anonymkode: bce13...1c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...