Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag gjetta en kollega jeg ikke har jobbet så mye med at jeg var mellom 30 og 40. Jeg er 32. Jeg syntes dette var litt sårt.

Jeg trodde jeg så ca ut som min egen alder. Jeg har litt baby-face. Har ganske ofte fått høre at jeg ser yngre ut enn jeg er (men det er kanskje bare sånt alle får høre). I det siste har jeg lagt på meg og hatt psykiske problemer. Tror det kanskje har slitt ekstra på hud og glød. 

Anonymkode: 90f94...be9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hun gjettet jo riktig. Du ER mellom 30 og 40. Hva er problemet?

Anonymkode: fffa9...ebe

• Liker 34
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Når du er 32 så er du mellom 30 og 40 😉

Men seriøst folk ser forskjellig, hadde du spurt noen andre hadde de kanskje svart yngre enn det du er. 

Så ikke gå å tenk på dette. :)

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men hun gjettet jo riktig. Du ER mellom 30 og 40. Hva er problemet?

Ja, men jeg er jo mye nærmere 30. Om han sa jeg var mellom 30 og 35 eller rundt 30 hadde det jo føltes en del bedre. Jeg gikk fra å føle meg som hun unge på jobben (jobber i et seriøst firma hvor alle har flere grader og tidligere jobber bak seg) til å føle meg utdatert. Han sa det ikke på en ondsinnet måte. Tvert i mot, så tror jeg han liker meg godt. Det gjør det liksom ikke så mye bedre. 

• Liker 1
Skrevet

…og bare for å ha sagt det, når man nærmer seg 40 er det ikke morsomt når det går andre veien heller. Jeg har støtt på mange utfordringer og fordommer fordi folk tror jeg er 10-15 år yngre enn jeg faktisk er (til tross for aldersriktig garderobe). Jeg virkelig hater det

• Liker 1
Skrevet

Kollegaen din gjettet jo riktig, og favnet kanskje litt bredt for å ikke få feil. 
Til sammenligning fikk en kollega av meg andre kollegaer til å tro jeg var min mors yngre søster på 38år, jeg var 20år på tidspunktet. 

• Liker 5
Skrevet

menn er kjempedårlig på å gjette alder. dessuten, om han selv er ung, så klarer han ihvertfall ikke å skille en 30-åring og en 40-åring. Jeg klarte ikke det selv før jeg selv ble i 40-åra.

Anonymkode: b6619...019

• Liker 3
Skrevet

menn er kjempedårlig på å gjette alder. dessuten, om han selv er ung, så klarer han ihvertfall ikke å skille en 30-åring og en 40-åring. Jeg klarte ikke det selv før jeg selv ble i 40-åra.

Han er ikke ung. Rundt 65 vil jeg tro. De andre på jobben er mellom omtrent 40 og 70. Så det er ikke det at jeg ser gammel ut i kontrast.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

…og bare for å ha sagt det, når man nærmer seg 40 er det ikke morsomt når det går andre veien heller. Jeg har støtt på mange utfordringer og fordommer fordi folk tror jeg er 10-15 år yngre enn jeg faktisk er (til tross for aldersriktig garderobe). Jeg virkelig hater det

Hvorfor er dette negativt?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er over 40 og elsker det når folk tror jeg er 10-15 år yngre enn jeg er.

Anonymkode: 422b5...755

• Liker 5
Skrevet

Det er mye som avgjør hvor gammel en ser ut, det første er mye rynker. Så kommer  væremåte, holdning, vekt, hår, briller eller ei, stil, klær osv.  Sammenlagt ser man ut som en viss alder.  Jeg har svært lite linjer, er slank, høy, god holdning, lite kjærring i væremåte, kler meg ungdommelig, sminker meg pent osv.  Tror ikke mange som kjenner meg gjetter at jeg er 48.   Det jeg ikke skjønner er hvorfor noen på jobben driver å gjetter alderen din?  Spurte du?  

Anonymkode: 3ac30...b22

• Liker 3
Skrevet

Du må kanskje slutte å be andre om å gjette alderen din, dersom du kan risikere å ikke like svaret?

Anonymkode: 9dc73...f6d

• Liker 6
Skrevet

90% av alle damer tror de ser yngre ut enn de er.

• Liker 9
Skrevet

Det er mye som avgjør hvor gammel en ser ut, det første er mye rynker. Så kommer  væremåte, holdning, vekt, hår, briller eller ei, stil, klær osv.  Sammenlagt ser man ut som en viss alder.  Jeg har svært lite linjer, er slank, høy, god holdning, lite kjærring i væremåte, kler meg ungdommelig, sminker meg pent osv.  Tror ikke mange som kjenner meg gjetter at jeg er 48.   Det jeg ikke skjønner er hvorfor noen på jobben driver å gjetter alderen din?  Spurte du?  

Anonymkode: 3ac30...b22

Det var naturlig i konteksten at han sa dette. Han snakket om en reklame vi har bestilt. Og han sier at det beste er jo at man ser hva man har. Husker ikke helt formuleringen. Men jeg spurte ikke. Og han "gjettet" ikke. Men sa noe sånt som at det beste er ærlighet, at noe ser ut som seg selv, eller noe slikt.

Skrevet
Svigermor skrev (1 minutt siden):

Det er jeg faktisk enig i. Jeg er 41. Og ser ikke ett minutt yngre ut enn 41. 🤭 Leser ofte her inne om kvinner på min egen alder som *hele tiden" blir spurt om legitimasjon. 

• Liker 10
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han er ikke ung. Rundt 65 vil jeg tro. De andre på jobben er mellom omtrent 40 og 70. Så det er ikke det at jeg ser gammel ut i kontrast.

en på 65 er like dårlig. De som gjetter nokså presist er rundt samme alder.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

en på 65 er like dårlig. De som gjetter nokså presist er rundt samme alder.

Syns selv det er vanskelig å gjette alderen på folk. Spesielt på unge jenter. Syns mange ser eldre ut enn det alderen tilsier. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, men jeg er jo mye nærmere 30. Om han sa jeg var mellom 30 og 35 eller rundt 30 hadde det jo føltes en del bedre. Jeg gikk fra å føle meg som hun unge på jobben (jobber i et seriøst firma hvor alle har flere grader og tidligere jobber bak seg) til å føle meg utdatert. Han sa det ikke på en ondsinnet måte. Tvert i mot, så tror jeg han liker meg godt. Det gjør det liksom ikke så mye bedre. 

Det er jo ikke alltid så lett å se om du er 38 eller 33, men ofte lett å se om du er mellom 30 og 40. 

Anonymkode: 45045...829

Skrevet
Svigermor skrev (9 minutter siden):

Folk er nok ofte høflige også, når de skal gjette alder 😄

Anonymkode: 904ee...65c

• Liker 4
Skrevet

Verre å gjette riktig på en 75-åring i en begravelse 😅

Første gangen jeg har gjettet helt riktig, og hun ble forbanna. Sikkert fisket komplimenter hele livet 😂

Anonymkode: 13b8a...352

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...