AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Heihei! jeg lure på noe ang. dåp. Jeg veit ikke hva som er vanlig i dåp og sånn pga jeg har kun vært på 1 for mange år siden, og nå skal jeg selv lage til dåp for min sønn. I og med at det er korona så har jeg ikkje så veldig lyst at folk skal kaste sønnen min rundt i rommet (altså at alle skal holde han og bære han),men så veit jeg ikke hva som er vanlig før korona heller. Dette er snakk om middag med familien etter kyrkje😊 Er det vanlig at alle skal holde dåpsbarnet? Eller er det vi som bestemme? Sånn generelt dåp og korona dåp. Tenke at viss noen få lov og andre ikke så vil noen bli lei seg og alt det styre og det vil jeg jo ikke at det skal skjer. Håpe alt jeg skreiv gi meining og noen som kan svare 🤔🙏 Anonymkode: a6a77...90e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Det er jo selvsagt opp til dere om folk får lov til å holde ungen deres. Er det pga korona, og tenker du da at de må holde en meters avstand fra dåpsbarnet? Vi skal ha dåp selv snart, og kommer ikke til å be folk holde seg unna dåpsbarnet siden det bare er nær familie som er invitert og alle voksne har fått første vaksinedose eller er fullvaksinerte. Alle har også fått lov å holde dåpsbarnet tidligere så ser heller ingen grunn til å si nei akkurat den dagen. Anonymkode: e6608...c04 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Heihei! jeg lure på noe ang. dåp. Jeg veit ikke hva som er vanlig i dåp og sånn pga jeg har kun vært på 1 for mange år siden, og nå skal jeg selv lage til dåp for min sønn. I og med at det er korona så har jeg ikkje så veldig lyst at folk skal kaste sønnen min rundt i rommet (altså at alle skal holde han og bære han),men så veit jeg ikke hva som er vanlig før korona heller. Dette er snakk om middag med familien etter kyrkje😊 Er det vanlig at alle skal holde dåpsbarnet? Eller er det vi som bestemme? Sånn generelt dåp og korona dåp. Tenke at viss noen få lov og andre ikke så vil noen bli lei seg og alt det styre og det vil jeg jo ikke at det skal skjer. Håpe alt jeg skreiv gi meining og noen som kan svare 🤔🙏 Anonymkode: a6a77...90e Selvsagt opp til dere. Men for å være likestilt, ville jeg sagt høyt at dere har valgt å ikke la noen holde eller være oppi dåpsbarnet pga mye smitte no eller at dere ikke vil at alle skal holde og kose med den lille i disse tider.Da blir det ikke urettferdig for noen! Og greit å forholde seg til. Er nok en del som ikke helt vet hva de skal gjøre heller. Eller hva dere vil. Si det. Anonymkode: 34f59...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo selvsagt opp til dere om folk får lov til å holde ungen deres. Er det pga korona, og tenker du da at de må holde en meters avstand fra dåpsbarnet? Vi skal ha dåp selv snart, og kommer ikke til å be folk holde seg unna dåpsbarnet siden det bare er nær familie som er invitert og alle voksne har fått første vaksinedose eller er fullvaksinerte. Alle har også fått lov å holde dåpsbarnet tidligere så ser heller ingen grunn til å si nei akkurat den dagen. Anonymkode: e6608...c04 Syns det er dumt for da får folk dårlig samvittighet når de egentlig ikke tørr og holde .Og kanskje egentlig ikke tørr men føler seg tvunget når andre gjør det.Og ikke vil være de sære som ikke gjør det! Anonymkode: 34f59...f1a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Syns det er dumt for da får folk dårlig samvittighet når de egentlig ikke tørr og holde .Og kanskje egentlig ikke tørr men føler seg tvunget når andre gjør det.Og ikke vil være de sære som ikke gjør det! Anonymkode: 34f59...f1a Er dette eneste grunnen? Det får folk klare å stå i, det er helt vanlig at noen ikke vil holde små babyer. Har hatt dåp for to barn og noen har holdt babyen og noen ikke. Ingen som følger med på hvem som holder eller ikke. Anonymkode: e6608...c04 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dette eneste grunnen? Det får folk klare å stå i, det er helt vanlig at noen ikke vil holde små babyer. Har hatt dåp for to barn og noen har holdt babyen og noen ikke. Ingen som følger med på hvem som holder eller ikke. Anonymkode: e6608...c04 Ups, ser at jeg ikke svarte TS. Anonymkode: e6608...c04
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 Hvis dere er så redde for smitte at nærmeste familie i dåpen ikke får holde baby, ville jeg avlyst hele selskapet. Da smitten var som verst her jeg bor, var det flere som døpte baby med kun to faddere tilstede også hadde de selskap nå som det er 0 smitte og 80% er vaksinert. Anonymkode: b1e2b...6d2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvis dere er så redde for smitte at nærmeste familie i dåpen ikke får holde baby, ville jeg avlyst hele selskapet. Da smitten var som verst her jeg bor, var det flere som døpte baby med kun to faddere tilstede også hadde de selskap nå som det er 0 smitte og 80% er vaksinert. Anonymkode: b1e2b...6d2 I Bergen og en del andre plasser er det no mye smitte. Og flere velger å ha dåp med mange folk! Går ann å vente! Anonymkode: 34f59...f1a
Queen of the North Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 Hiver inn ett lite sidespørsmål som du kanskje ikke har tenkt på da jeg antar att barnet skal sove iløpet av dagen- vil du egentlig at barnet skal utsettes for det stimuliet å bli sendt rundt til alle? Det er så mye som foregår og ukjente mennesker at du risikerer at barnet blir stresset. Jeg har selv sittet med overtrøtt superstressa gudbarn på dåpsdagen som ikke fikk fred da det var mye støy og folk som snakker, klirring i kopper og kar osv. Det endte med att vi krøp sammen i ett sofahjørne jeg og han-og da han endelig sovnet så lå han på skuldra mi gjennom hele middagsselskapet. Så det lille jeg fikk spist måtte onkelen til gudbarnet hente til meg fra koldt bordet. Men kjære vene- jeg og gudbarnet hadde det kjempefint vi 💖
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå