Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet på sykepleien på høgskolen i Østfold og ønsket egentlig å starte oslomet Kjeller, men ble satt på venteliste.  Så jeg lurer på om noen har vært i en lignende situasjon og klart å søke seg tilpass og fått fritak for de fagene man har bestått i første og andre semester.

Anonymkode: 51985...eb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg startet på sykepleien på høgskolen i Østfold og ønsket egentlig å starte oslomet Kjeller, men ble satt på venteliste.  Så jeg lurer på om noen har vært i en lignende situasjon og klart å søke seg tilpass og fått fritak for de fagene man har bestått i første og andre semester.

det varierer, hør med kjeller.

Anonymkode: a306f...cf0

Skrevet

Hvis fagene er de samme og teller like mange poeng kan du bytte. Jeg byttet etter første år og måtte ta alt på nytt unntatt en praksis😑 men det er 10 år siden så håper det er bedre/mer samarbeid nå:)

Skrevet

Når det gjelder sykepleiestudiene er svaret som regel at det er vanskelig. Alle studiestedene har lagt opp løpet forskjellig, så du kan ende opp med å ta alt eller nesten alt på nytt.  

Anonymkode: 16c3a...d54

Skrevet

Det går ikke å bytte fra annen skole til Kjeller, står på siden deres. Jeg ønsker det selv, da jeg også har kommet inn på skole mye lengre unna bosted.:(

Anonymkode: 1b8e2...f6d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det går ikke å bytte fra annen skole til Kjeller, står på siden deres. Jeg ønsker det selv, da jeg også har kommet inn på skole mye lengre unna bosted.:(

Men har hørt om at det går an med tilpass. Da får man fritak for de emnene man har hatt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken skole kom du inn på forresten ?

Skrevet

Det vanlige er at man må søke seg inn gjennom samordna opptak, og så søke om godkjenning. Mange skoler behandler ikke søknaden din før du har kommet inn.

Anonymkode: 332d2...e13

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilken skole kom du inn på forresten ?

Elverum 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...