AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Dette er godt mulig en brannfakkel. Men er det bare meg, eller er det flere som synes at folk er SÅ kjedelige? Altså ikke alle selvsagt, men de aller fleste. Jeg sliter med å finne folk jeg liker å tilbringe tid med. Det er så kjedelige tema folk snakker om. I lunsjen på jobb eller også blant venner og familie. Det går i oppussing av bad, rare ting katten gjør, hortensia og avleggere, strikkeoppskrifter, fjellturer, matoppskrifter og hva man skal i ferien. Jeg lurer på om det er noe galt med meg, for jeg er null interessert. Men hvorfor snakker ikke folk mer om samfunn, klima, kultur, artige stand-up, rare podcaster, livet og døden eller ting som alle kan ha en mening om? Anonymkode: 4342a...7ac 22
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Smalltalk er drepen, jeg takler det heller ikke. Så jeg omgir meg med venner hvor jeg kan snakke om ting som gir jeg mer mening. Anonymkode: 0b78b...594 9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Du har kanskje valgt en jobb som er ganske A4, og den tiltrekker seg vel kjedelige folk da? Bytte jobb? Anonymkode: 4f4fc...189 10
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Hater også smalltalk. Strikkeoppskrifter, hvem som vinner Farmen, Skal vi danse og what not. Men det er vel kanskje det mange prater med folk om når de må snakke om noe, men ikke vil være for personlige. De fleste på jobb er kolleger, ikke venner. De trenger ikke vite alt om meg eller jeg om dem. Det hender jeg fantaserer om at de har hemmelige liv ved siden av bare for kjekt 😆 Anonymkode: 0c21f...e8b 4
Ava+, Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Er så enig med deg TS. Folk snakker bare om barn og strikkeoppskrifter...zzz😴😴😴 Har heldigvis også mer spennende venner, så alt er ikke bare grått og trist😄
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 Tar du opp disse temaene selv, TS? Anonymkode: 97df1...d0e 7
OlsenHansen Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 Forsiktig hva du ber om TS, jeg hadde skremt livskiten av deg hvis du lot meg prate. 15
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 OlsenHansen skrev (Akkurat nå): Forsiktig hva du ber om TS, jeg hadde skremt livskiten av deg hvis du lot meg prate. Du byr i alle fall på en mer spennende åpningsreplikk enn de fleste;) Jeg prøver jo å snakke om litt andre tema, og jeg finner jo som oftest en og annen jeg har litt mer til felles med. Men flertallet kjenner jeg ikke noen særlig kjemi med. Det gjør meg jo litt trist. Det er liksom så kjedelig alt sammen. Folk har så vanvittig kjedelige liv. Kanskje jeg egentlig er i ferd med å bli deprimert, siden jeg tenker sånn. Skal ikke skryte på meg at jeg er vanvittig spennende med et forrykende liv selv altså. Men er ikke campingvogn, gassgrill-anmeldelser og å snakke om unger noe av det kjedeligste man kan bringe til lunsjbordet? Hvem i alle dager bryr seg, liksom? De skjønner det jo ikke selv. Ts Anonymkode: 4342a...7ac 6
Sinte-my Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 I lunsjen hos oss er det ofte politikk som er det samtaleemnet som kommer opp. Sjefen driver med stand-up, så vi har titt og ofte show i lunsjen. Det diskuteres bøker, film, musikk. Så den kjenner jeg meg ikke igjen i. Det er stor takhøyde hos oss. Det veksler ofte mellom de mer alvorlige temaene, de mer komiske og alt imellom. Det er sjelden populærtv og strikkeoppskrifter er tema. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #10 Skrevet 11. august 2021 Jeg kjenner jeg er enig i at folk flest er kjedelige. Derfor omringer jeg meg med så få mennesker som mulig. Effekten av det er at jeg får en veldig liten sirkel med meninger og tanker rundt meg, noe som ikke hjelper stort på behovet for større tenkning 🙄 Av de jeg bruker mest tid sammen med, er mannen min den jeg har flest interessante samtaler med. Vi kan sitte timesvis og diskutere og filosofere sammen. Samtidig er han den jeg, naturlig nok, tar en del hverdagsprat med. Men vi er flinke til å svømme ut på dypere vann. Ellers har jeg kjempekjedelige foreldre som kun snakker om de faste, gjentakende temaene sine. Min far er veldig enveiskjørt i samtalene sine, min mor klarer å se hakket videre. Men ingen av dem tåler å bli utfordret på de allerede eksisterende tankesporene sine. Har også én venninne, men hun er aldri på dypet verken innen det ene eller det andre. Politikk, religion, vitenskap, forskning, kontroversielle meninger - hun har ingen tanker om det. Ikke vil hun inn på slikt heller. For henne handler livet om rent praksise ting, og at alt løses så monotont som overhode mulig. Kjenner jeg kjeder meg litt i det vennskapet. Men: jeg traff helt nylig ei som er utrolig interessant å snakke med, og jeg leker litt med tanken på å prøve å få igang et vennskap der. Hun har tanker og meninger om så mye, og slike mennesker har jeg lyst til å bli bedre kjent med. Men da må jeg først tørre å invitere henne med på noe, og det er jeg ikke så flink til😬 Den som intet våger, intet vinner, I guess? Anonymkode: 0b9ed...fdf 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 Er folk kjedelige fordi de er opptatt av andre ting enn deg? Hvem avgjør hvilke temaer som er interessante? Alt kommer jo an på hva de man snakker med driver med. De trenger ikke være kjedelige fordetom. Anonymkode: 1ec82...4dd 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner jeg er enig i at folk flest er kjedelige. Derfor omringer jeg meg med så få mennesker som mulig. Effekten av det er at jeg får en veldig liten sirkel med meninger og tanker rundt meg, noe som ikke hjelper stort på behovet for større tenkning 🙄 Av de jeg bruker mest tid sammen med, er mannen min den jeg har flest interessante samtaler med. Vi kan sitte timesvis og diskutere og filosofere sammen. Samtidig er han den jeg, naturlig nok, tar en del hverdagsprat med. Men vi er flinke til å svømme ut på dypere vann. Ellers har jeg kjempekjedelige foreldre som kun snakker om de faste, gjentakende temaene sine. Min far er veldig enveiskjørt i samtalene sine, min mor klarer å se hakket videre. Men ingen av dem tåler å bli utfordret på de allerede eksisterende tankesporene sine. Har også én venninne, men hun er aldri på dypet verken innen det ene eller det andre. Politikk, religion, vitenskap, forskning, kontroversielle meninger - hun har ingen tanker om det. Ikke vil hun inn på slikt heller. For henne handler livet om rent praksise ting, og at alt løses så monotont som overhode mulig. Kjenner jeg kjeder meg litt i det vennskapet. Men: jeg traff helt nylig ei som er utrolig interessant å snakke med, og jeg leker litt med tanken på å prøve å få igang et vennskap der. Hun har tanker og meninger om så mye, og slike mennesker har jeg lyst til å bli bedre kjent med. Men da må jeg først tørre å invitere henne med på noe, og det er jeg ikke så flink til😬 Den som intet våger, intet vinner, I guess? Anonymkode: 0b9ed...fdf Er alle andre kjedelige, bortsett fra deg selv?? De fleste tenker nok slik, så sikkert mange som synes du er kjedelig også Anonymkode: 1ec82...4dd 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er alle andre kjedelige, bortsett fra deg selv?? De fleste tenker nok slik, så sikkert mange som synes du er kjedelig også Anonymkode: 1ec82...4dd Nei, jeg er ikke så utrolig spennende selv. På min jobb handler alt KUN om idrett, noe jeg ikke gidder å involvere meg i, så jeg anses nok som kjedelig på den fronten. Men får i hvertfall høre at jeg er en interessant person okke som. Har vel noe med en evne til å dykke ned i ting, grave litt dypere, belyse temaer fra flere sider. Og så bringer jeg godt humør og litt liberale holdninger til bordet. Men jeg anser ikke meg selv som særlig interessant. Det er det andre som gjør. Anonymkode: 0b9ed...fdf 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #14 Skrevet 11. august 2021 Tenk hva det sier om deg om alle andre enn deg er kjedelig. Du kan jo bare starte å snakke om noe du syns er spennende da så dreier samtalen seg om det. Om du kar samtalen gå i strikkeoppskrifter så er ikke du noe bedre selv 😂 Anonymkode: 9ed7f...645
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #15 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er folk kjedelige fordi de er opptatt av andre ting enn deg? Hvem avgjør hvilke temaer som er interessante? Alt kommer jo an på hva de man snakker med driver med. De trenger ikke være kjedelige fordetom. Anonymkode: 1ec82...4dd Selvfølgelig er det ikkje kjedelig for dem. Men det kan likevel kjede vettet av dem/den som ikke har akkurat den interessen. Og noen snakker bare om seg og sitt. Veldig liten verden. Anonymkode: 464da...342
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #16 Skrevet 11. august 2021 I lunsjen tror jeg folk flest bare forsøker å finne tema som de fleste kan si noe om. Det er jo ikke akkurat vennene dine. Jeg hører mest på politiske eller historiske podcaster men absolutt hater å diskutere det. Med mine venner snakker jeg nesten utelukkende om relasjoner, mennesker, menneskelig psykologi, reising eller vi oppdaterer hverandre på hva som har skjedd siden sist. Hobbyene mine er såpass på kanten at jeg har bare en venn som jeg snakker med dem med. Anonymkode: 0f7ce...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #17 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): I lunsjen tror jeg folk flest bare forsøker å finne tema som de fleste kan si noe om. Det er jo ikke akkurat vennene dine. Jeg hører mest på politiske eller historiske podcaster men absolutt hater å diskutere det. Med mine venner snakker jeg nesten utelukkende om relasjoner, mennesker, menneskelig psykologi, reising eller vi oppdaterer hverandre på hva som har skjedd siden sist. Hobbyene mine er såpass på kanten at jeg har bare en venn som jeg snakker med dem med. Anonymkode: 0f7ce...3bf Psykologi, reising og relasjoner er jo faktisk interessant. TS Anonymkode: 4342a...7ac 1
Gjest Glut Skrevet 11. august 2021 #18 Skrevet 11. august 2021 Jeg er enig med deg. Jeg blir til stadig overasket over hva vanlige folk liker å snakke om og hva dem er opptatt av. Jeg føler meg ofte som en outsider som ikke passer inn i dette samfunnet. Når det er sagt så finnes det masse spennende mennesker, man må bare lete litt ekstra godt etter dem.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #19 Skrevet 11. august 2021 Har det likt som deg TS. Hater å være på jobb av spesielt den grunn. Heldigvis har jeg samboer og noen få nære venner jeg kan ha spennende og dypere samtaler med på fritiden. Hadde vært helt lost uten! AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenk hva det sier om deg om alle andre enn deg er kjedelig. Du kan jo bare starte å snakke om noe du syns er spennende da så dreier samtalen seg om det. Om du kar samtalen gå i strikkeoppskrifter så er ikke du noe bedre selv 😂 Anonymkode: 9ed7f...645 Kan fort bli sett på som en wierdo og om man prøver seg på andre temaer, har prøvd den jeg 😅 Anonymkode: 8730a...34f 2
Blyana Skrevet 11. august 2021 #20 Skrevet 11. august 2021 Folk er dessverre forskjellige. Jeg liker spill, sci-fi/fantasy/action filmer/serier, data og parodier på forskjellige personer, eller snakke om relasjoner og reise. Erfaringsmessig så er det veldig få jeg møter i lunsjpauser som har samme interesser. Mange snakker om sport, kjedelige realityprogrammer eller om barna sine. Jeg blir som regel sittende stille for jeg har lite å bidra med på den fronten, men møter jeg folk med samme interesser så er det en annen sak. For noen er kanskje mine interesser drit kjedelige (eller nerdete)men jeg driver ikke å snakker med folk jeg VET har null interesse for noen av de tingene jeg liker. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå