Mollybreezy Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Hei! Jeg har nettopp flyttet til Oslo for å studere. Bor både på Vestlandet sammen med kjæresten min, og i en ny leilighet sammen med to søstre, som begge er veldig kule, og jeg liker de utrolig godt på den korte tiden jeg har vært sammen med de. Problemet er at når de begynte å flytte inn alle tingene sine i den nye leiligheten, så så det ut som at de hadde hentet stoler og forskjellige møbler rett fra søpla. (Jeg leier et ganske stort rom i denne leiligheten som de har kjøpt.) For meg er interiør og at man kan ha det pent rundt seg ganske viktig, og jeg ble oppriktig skuffet når jeg så hva de tok inn i en splitter ny leilighet. Vet dette er veldig overfladisk, haha. Men hva skal jeg gjøre? De sier at jeg også kan sette mitt preg på leiligheten, men jeg synes det blir veldig vanskelig å kombinere deres «stil» med min egen. Har jeg noe jeg skulle sagt i det hele tatt? Er også ganske konfliktsky, og aner ikke hvordan jeg skulle ha tatt opp dette, men jeg kjenner at dette kommer til å plage meg. Evt. kan jeg bare få fikset sofa og bord på rommet mitt, men har jo også veldig lyst til å inkludere de nye jeg bor sammen med mine venner, og visa versa. Hva hadde dere gjort? Hilsen j22
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Jeg forstår ikke helt problemstillingen. For meg virker det naturlig at du står for innredning og interiørstil i ditt eget rom, og at disse to andre står for stilen i resten av boligen. De synes jo helt sikkert at tingene de tar inn er fine, så da ønsker de vel å ha det fint rundt seg de også 😕 Anonymkode: c1762...c0f 23
Mollybreezy Skrevet 11. august 2021 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstår ikke helt problemstillingen. For meg virker det naturlig at du står for innredning og interiørstil i ditt eget rom, og at disse to andre står for stilen i resten av boligen. De synes jo helt sikkert at tingene de tar inn er fine, så da ønsker de vel å ha det fint rundt seg de også 😕 Anonymkode: c1762...c0f Men, de sier jo at jeg kan være med på å bestemme? Jeg betaler jo også leie for å bo der, og det virker vel ikke naturlig når de ikke sier at det bare er de som skal stå for stilen, men noe helt annet?😅
tangent Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Det er veldig vanlig med leiligheter med assorterte møbler fra bruktmarked og som man har fått gratis på finn når man er student og bor i kollektiv. Du kan absolutt ha det stilrent på rommet ditt og du må jo gjerne foreslå forbedringer i fellesarealene, men kollektiv er sjelden forenelig med stilig interiør. 27
Mollybreezy Skrevet 11. august 2021 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2021 tangent skrev (Akkurat nå): Det er veldig vanlig med leiligheter med assorterte møbler fra bruktmarked og som man har fått gratis på finn når man er student og bor i kollektiv. Du kan absolutt ha det stilrent på rommet ditt og du må jo gjerne foreslå forbedringer i fellesarealene, men kollektiv er sjelden forenelig med stilig interiør. Jeg har ikke sagt at det trenger å være stilrent. Jeg har også hentet ting fra Finn.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 Just now, Mollybreezy said: Men, de sier jo at jeg kan være med på å bestemme? Jeg betaler jo også leie for å bo der, og det virker vel ikke naturlig når de ikke sier at det bare er de som skal stå for stilen, men noe helt annet?😅 Men de har jo ikke sagt at det "bare er de som skal stå for stilen". Det er du som opplever stilen deres som et problem, og det blir noe helt annet. Du får vel innrede som det passer deg på rommet ditt, så får du leve med stilen til de to som eier boligen. Anonymkode: f9e31...b09 5
tangent Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 Mollybreezy skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke sagt at det trenger å være stilrent. Jeg har også hentet ting fra Finn. Men da må du bare foreslå ting. "Jeg fant denne billige sofaen på finn, skulle vi byttet ut den som står her? Den fra finn tror jeg utnytter plassen bedre/passer bedre inn i det hjørnet." Etc 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 Mollybreezy skrev (10 minutter siden): Hei! Jeg har nettopp flyttet til Oslo for å studere. Bor både på Vestlandet sammen med kjæresten min, og i en ny leilighet sammen med to søstre, som begge er veldig kule, og jeg liker de utrolig godt på den korte tiden jeg har vært sammen med de. Problemet er at når de begynte å flytte inn alle tingene sine i den nye leiligheten, så så det ut som at de hadde hentet stoler og forskjellige møbler rett fra søpla. (Jeg leier et ganske stort rom i denne leiligheten som de har kjøpt.) For meg er interiør og at man kan ha det pent rundt seg ganske viktig, og jeg ble oppriktig skuffet når jeg så hva de tok inn i en splitter ny leilighet. Vet dette er veldig overfladisk, haha. Men hva skal jeg gjøre? De sier at jeg også kan sette mitt preg på leiligheten, men jeg synes det blir veldig vanskelig å kombinere deres «stil» med min egen. Har jeg noe jeg skulle sagt i det hele tatt? Er også ganske konfliktsky, og aner ikke hvordan jeg skulle ha tatt opp dette, men jeg kjenner at dette kommer til å plage meg. Evt. kan jeg bare få fikset sofa og bord på rommet mitt, men har jo også veldig lyst til å inkludere de nye jeg bor sammen med mine venner, og visa versa. Hva hadde dere gjort? Hilsen j22 Nå ble jeg nysgjerrig på hvordan dette interiøret er, når du reagerer såpass, og ikke vil vise det til venner? Jeg ville innredet eget rom etter min smak, og lært med til å leve med det andre. Ville absolutt ikke kritisert interiørstilen til noen du knapt kjenner. Anonymkode: beb3b...dd0 10
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 For en merkelig ting å bry seg om. Du skal jo ikke bo der resten av livet akkurat. La det bli. Anonymkode: 994ac...88a 11
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #10 Skrevet 11. august 2021 Mange tenker kun funksjon når de skal innrede, en stol er en stol, et teppe er et teppe osv. Det visuelle er ikke viktig og mest sannsynlig noe de ikke bryr seg om og kanskje har har lite kunnskap om. Kan du ikke bare si at du er interressert i interiør, så er de kanskje veldig takknemlig for hjelp og forslag? Anonymkode: 1b62b...f2e 2
Gjest 10.54 Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 Det er et kollektiv, denne kampen hadde jeg definitivt ikke tatt. Innred rommet ditt som du vil, og gled deg over at du helt sikker har det som du liker det hjemme hos deg og kjæresten din.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 Du er 22 år og bor i kollektiv, du skal jo ikke bo der "resten av livet". Det kommer en tid der du får innrede din egen leilighet etter din stil. Jeg er også opptatt av interiør og å ha det fint rundt meg, men det var noe helt eget med den studenttiden i kollektiv med møbler man fant billig/fikk gratis. Aldri redd for inventaret når vi hadde fest 😄 Anonymkode: 50e91...d95 11
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 Det hadde ikke jeg fiksa, jeg hadde gått! Anonymkode: a47db...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #14 Skrevet 11. august 2021 32 minutter siden, Mollybreezy said: Men, de sier jo at jeg kan være med på å bestemme? Jeg betaler jo også leie for å bo der, og det virker vel ikke naturlig når de ikke sier at det bare er de som skal stå for stilen, men noe helt annet?😅 Du betaler leie for et rom og bruk av fellesarealer ja, men du betaler ikke for retten til å bestemme over boligen som en helhet - de er to stykker som eier boligen, og som tydeligvis har en stil de liker. Du kan gi råd og tips som andre nevner, men du vil garantert ikke falle i god jord med dem hvis du begynner å bytte ut ting uten å ha avklart det med dem. Personlig hadde jeg aldri gjort det, spesielt ikke når du bare bor der halve tiden! Jeg ville ikke ønsket å starte den slags territoriumskamp.. Anonymkode: c1762...c0f 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #15 Skrevet 11. august 2021 Det hadde jeg brydd meg nada om, og jeg er mer enn gjennomsnittlig opptatt av interiør. Men det er ikke din leilighet. Du kan jo gjøre hva du vil på ditt rom. Anonymkode: 50de1...415 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #16 Skrevet 11. august 2021 Du leier et rom med to stk som naturligvis har to forskjellige stiler. du er leietager og ikke ansvarlig for møblene de skal ha i denne leiligheten, men du kan style DITT rom som du vil. Det er en del av det å bo alene, da må du kjøpe tingene selv. men leier du så er gjerne en del av møblene der fra før av. å liksom komme som leietager og skal ha en formening om hva de to andre kjøper er jo helt bakvendt. om du vil bestemme, må du nok kjøpe tingene selv. du er jo heldig som får gratis ting DU kan bruke som andre har kjøpt. du betaler jo ikke noe for møblene, men for å leie et rom. Anonymkode: 8ba33...a36 1
Honey Dew Skrevet 11. august 2021 #17 Skrevet 11. august 2021 Er man student, har man ikke råd til all verdens. En tar det en får. Hadde noen sett innredningen vi hadde det som studenter på 70-tallet, hadde de fått sjokk. Der var det flere gamle spisestuestoler som ikke hørte sammen. Det var en slitt sofa, gamle lenestoler, kopper,glass, tallerkener som ikke hørte sammen, men vi klarte oss allikevel.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #18 Skrevet 11. august 2021 Mollybreezy skrev (57 minutter siden): For meg er interiør og at man kan ha det pent rundt seg ganske viktig, og jeg ble oppriktig skuffet når jeg så hva de tok inn i en splitter ny leilighet. Vet dette er veldig overfladisk, haha. Men hva skal jeg gjøre? De sier at jeg også kan sette mitt preg på leiligheten, men jeg synes det blir veldig vanskelig å kombinere deres «stil» med min egen. Har jeg noe jeg skulle sagt i det hele tatt? Er også ganske konfliktsky, og aner ikke hvordan jeg skulle ha tatt opp dette, men jeg kjenner at dette kommer til å plage meg. Evt. kan jeg bare få fikset sofa og bord på rommet mitt, men har jo også veldig lyst til å inkludere de nye jeg bor sammen med mine venner, og visa vers Om du allerede har møbler, Da hadde jeg bare sagt at hej jeg fikser nytt bord og stoler til oss. og ny sofa. Hva synes dere? Anonymkode: 8ba33...a36
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #19 Skrevet 11. august 2021 Honey Dew skrev (Akkurat nå): Er man student, har man ikke råd til all verdens. En tar det en får. Hadde noen sett innredningen vi hadde det som studenter på 70-tallet, hadde de fått sjokk. Der var det flere gamle spisestuestoler som ikke hørte sammen. Det var en slitt sofa, gamle lenestoler, kopper,glass, tallerkener som ikke hørte sammen, men vi klarte oss allikevel. Virker som at TS har møbler hun kan tilby. Anonymkode: 8ba33...a36
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #20 Skrevet 11. august 2021 Dekorer det veldig fint på rommet ditt, vis frem rommet til de to søstrene og kanskje de foreslår at du skal dekorere stuen? Jeg tror faktisk at det kan hende de egentlig ikke bryr seg og håper at du vil ta ansvar på å gjøre det koseligere. Anonymkode: d8c28...9ae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå