AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Eldste guten min (13) har bursdag om en måneds tid og vi er allerede i gang med å forberede innbydelser. Han har ønsket seg en temafest hvor folk skal komme utkledd som det motsatte kjønn. Det er jo ikke første gang jeg hører om sånt eller er borti slik. Hadde lignende da jeg var på den alderen også, men da var det alltid jentene som fant på det. Fordi det var artig å se guttene i jenteklær . Når han vil arrangere det... klarer jeg ikke fri meg fra en liten følelse av bekymring. Kan han prøve å fortelle meg noe? Er han skeiv kanskje? Det er selvsagt helt ok det også. Og jeg har sagt ja til festen, vi har snakka om hvilke jenteklær han har lyst på og jeg skal sminke han og alt det der. Det er helt greit. Men hva ville andre mødre tenkt om guttene deres ville det samme? Det er vel ikke heeelt rart at jeg tenker over det. Anonymkode: a4b81...936
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Det handler om utkledning, ikke noe annet. Gutter kan selvsagt synes det er like gøy som jenter, helt uten at de skeive eller føler seg som et annet kjønn. og skulle det ligge noe mer bak så er jo heller ikke det noen krise. Da får du vite om det når han er klar for å fortelle det. Skjønner ikke problemet, nei. Anonymkode: 1a799...6c7 29
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det handler om utkledning, ikke noe annet. Gutter kan selvsagt synes det er like gøy som jenter, helt uten at de skeive eller føler seg som et annet kjønn. og skulle det ligge noe mer bak så er jo heller ikke det noen krise. Da får du vite om det når han er klar for å fortelle det. Skjønner ikke problemet, nei. Anonymkode: 1a799...6c7 Det er selvsagt fult mulig at jeg overtenker det. 😕 Unnskyld. Anonymkode: a4b81...936
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Syns ikke du overtenker siden han blir 13.. men aner jo ikke 🙂 Anonymkode: 0efe8...572 2
Raven.Writingdesk Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 (endret) Dette synes vi var kjempegøy når vi var fjortiser. Ville ikke tolket noe med det, og tenker at det er andre måter du må forstå og komme i dialog med gutten din når det gjelder seksualitet og legning, enn å gjette ut ifra hva slags temafest han vil ha til bursdagen sin.. Endret 11. august 2021 av Raven.Writingdesk 9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 Kan like gjerne være at han er interessert i teater og kostymer. Eller at han er en fri sjel som bare gjør det for gøy. Ikke blås opp dette. Anonymkode: 85d16...d1f 15
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 Uff, skjønner hvordan du har det. Vi ønsker jo alle at barna våre skal fødes friske. Vi ønsker alle barna våre det beste. Føler med deg! ❤️ Anonymkode: 183c7...9ef 1
GammelKaktus Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 Jeg ville blitt utrolig overrasket om min gutt kom med et slikt forslag for å måtte ha på kjole og sminke ville vært tortur for han. Stakkaren skjønner ikke hvorfor jenter liker slikt en gang... Men altså herlighet hvis det er slik ungdommen gjør i dag så må jo nesten gutten din få gjøre som han vil. Jeg hadde vært med på det jeg, skulle funnet den jævligste rosa glitrende kjolen jeg kunne til guttungen min. Du trenger vel ikke å tenke at det er noen baktanker eller skjult agenda, han er den han er uansett hva han liker, uansett så er han barnet ditt. 4
GammelKaktus Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uff, skjønner hvordan du har det. Vi ønsker jo alle at barna våre skal fødes friske. Vi ønsker alle barna våre det beste. Føler med deg! ❤️ Anonymkode: 183c7...9ef Wtf, drit og dra. Tror de fleste barn har et ønske om at foreldrene og skal være halvveis oppegående, uheldigvis er det ikke slik for alle, noen har slike som deg som foreldre. 45
Guppy88 Skrevet 11. august 2021 #10 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Uff, skjønner hvordan du har det. Vi ønsker jo alle at barna våre skal fødes friske. Vi ønsker alle barna våre det beste. Føler med deg! ❤️ Anonymkode: 183c7...9ef Friske? Hvor kom det fra? Hvem er det som ikke er frisk? 18
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 FrøkenMånestråle skrev (6 minutter siden): Jeg ville blitt utrolig overrasket om min gutt kom med et slikt forslag for å måtte ha på kjole og sminke ville vært tortur for han. Stakkaren skjønner ikke hvorfor jenter liker slikt en gang... Men altså herlighet hvis det er slik ungdommen gjør i dag så må jo nesten gutten din få gjøre som han vil. Jeg hadde vært med på det jeg, skulle funnet den jævligste rosa glitrende kjolen jeg kunne til guttungen min. Du trenger vel ikke å tenke at det er noen baktanker eller skjult agenda, han er den han er uansett hva han liker, uansett så er han barnet ditt. Som sagt, jeg er mer enn gjerne med på å kle ham ut. Det er ikke det. Og som noen sier over her, skal legge alle mine egne spekulasjoner til side og heller ha det gøy med det. Som du sier, når jeg først har muligheten, finne den jævligste glitterkjolen 😛 Anonymkode: a4b81...936
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 Jeg tenker bare "Hva så om han er skeiv?" og deretter tenker jeg at det er likefullt en sannsynlighet at han bare vil kle seg ut, at han tenker slik du tenker om jentene, at det er morro å se de andre barna i "motsatt" klær. I tillegg til det så kan det jo hende han vet av noen i klassen eller lignende som er litt skeive, og at han vil hjelpe til og gjøre lettere for de ved å holde en slik fest? Mange muligheter her altså, og ingen av de er det noe galt i! Har forørvrig selv vært med på slike fester i voksen alder -studentfester på høyskolen! Anonymkode: b2a52...581 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 Takk for alle innspill. Skjønner det kanskje kom litt feil ut. Jeg har ikke noe problem med at han vil kle seg som jente. Jeg bare overtenkte. Og nå gleder jeg mest til å få dresse han opp Anonymkode: a4b81...936 4
GammelKaktus Skrevet 11. august 2021 #14 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Som sagt, jeg er mer enn gjerne med på å kle ham ut. Det er ikke det. Og som noen sier over her, skal legge alle mine egne spekulasjoner til side og heller ha det gøy med det. Som du sier, når jeg først har muligheten, finne den jævligste glitterkjolen 😛 Anonymkode: a4b81...936 Ja nå må du benytte sjansen og finne noe som virkelig SKRIKER
Isambard Skrevet 11. august 2021 #15 Skrevet 11. august 2021 Jeg har bare en eneste bekymring, og det er at en del barm kan være ukomfortable med det. Det bør være frivillig å kle seg ut. 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #16 Skrevet 11. august 2021 FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): Ja nå må du benytte sjansen og finne noe som virkelig SKRIKER Driver allerede og søker rundt i nettbutikker etter noe Anonymkode: a4b81...936
Ulrikke Skrevet 11. august 2021 #17 Skrevet 11. august 2021 På trinnet til datteren min hadde de en sånn dag før sommerferien nå. Guttene skulle komme kledd som jenter og omvendt. De var ferdige med 10. nå. Tviler på at skolen arrangerte det fordi noen av elevene muligens tenker i de baner!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #18 Skrevet 11. august 2021 Helt ok det, men min sønn hadde ikke kommet. Han vil ikke kle seg i kjole. Anonymkode: f7fae...85c 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #19 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt ok det, men min sønn hadde ikke kommet. Han vil ikke kle seg i kjole. Anonymkode: f7fae...85c Skal foreslå for han at man kanskje kan utvide temaet litt. "Motsatt kjønn eller noe på samme forbokstav som enn selv" eller noe. Vet ikke. Anonymkode: a4b81...936 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #20 Skrevet 11. august 2021 Ulrikke skrev (6 minutter siden): På trinnet til datteren min hadde de en sånn dag før sommerferien nå. Guttene skulle komme kledd som jenter og omvendt. De var ferdige med 10. nå. Tviler på at skolen arrangerte det fordi noen av elevene muligens tenker i de baner! Jada. Jeg bare overtenkte. Jeg er ikke negativ Vi har til og med laget en liten plan om hvordan han skal kle seg ut. Anonymkode: a4b81...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå