Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett stort lån som dessverre gikk til inkasso. Klarte ikke avdrag hver måned. Har betalt det jeg har klart på saken i 5 måneder. Fra 1000 til 3000 kr i måneden. Bør vel betale 8000 kr pr måned. Kan jeg unngå rettslig innkreving hvis jeg klarer å betale 3000 kr pr måned?  Om 1 år er jeg ferdig med ett annet lån og da kan jeg betale mere på denne inkasso saken. Har sendt de mail, men får ikke svar. Har telefon skrekk 🙈. Synes det er så flaut å ringe 

Anonymkode: 5012c...f3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send de en mail. De fleste inkassoselskapene har chat også 😄

Anonymkode: 5b818...010

• Liker 2
Skrevet

Kommer helt ann på inkasso-selskapet. Noen er vannvittig firkantet. Jeg var selv i samme situasjon. Inkasso-selskapet krevde at jeg skulle betale minimum 5000 i mndn. Noen mndr klarte jeg det, andre mndr ikke. Nå i vår var det 2 mndr jeg ikke klarte å betale mer en 3000 i mndn. Da gikk dem videre med det 🤷‍♂️ Til tross for at jeg la fram lønnsslipp og boutgifter. Nå som det har gått til rettslig skritt får dem inn mye mindre en det som jeg har betalt hittil.. 

Anonymkode: 0d5bf...8ca

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det en periode jeg ikke klarte å betale alle regningene mine. 

Det er ikke en varig løsning hvis feks renteutgiftene er større enn du klarer å betale. Jeg eide da verken hus eller bil.

Jeg tok netto utbetalt. avsatte livsoppholdsats og husleie.

Fordelte overskuddet til alle Kreditorer prosentvis etter størrelse på gjeld og Referte til dekningsloven 2-7.

Feks overskuddet ditt er 10 000, gjelden din er 60000 og 40000, ja da sender du 6000 og 4000. 

Ba også om å føre innbetalinger rett mot hovedstol hvis det var hos inkasso.

Viktig å oversende oppsettet og dokumentasjon, lønnslipp og husleie.

Følger man dekningsloven skal det ikke være mulig å få trekk i lønn, bortsett fra evt. Statlig gjeld. 

Godtar de det ikke så betal inn det du mener er riktig ift. Din betalingsevne uansett. Er ikke alltid 1.linje hos inkasso kjenner regelverket godt nok.

Godt mulig de tar rettslige skritt for å sikre kravet sitt i 10år ,men de ska ikke kunne få igjennom lønnstrekk hvis du betaler etter evne og fordeler riktig.

Anonymkode: 2b32a...89c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kommer helt ann på inkasso-selskapet. Noen er vannvittig firkantet. Jeg var selv i samme situasjon. Inkasso-selskapet krevde at jeg skulle betale minimum 5000 i mndn. Noen mndr klarte jeg det, andre mndr ikke. Nå i vår var det 2 mndr jeg ikke klarte å betale mer en 3000 i mndn. Da gikk dem videre med det 🤷‍♂️ Til tross for at jeg la fram lønnsslipp og boutgifter. Nå som det har gått til rettslig skritt får dem inn mye mindre en det som jeg har betalt hittil.. 

Du står da vitterlig fritt til å betale mer hver måned, om det finnes vilje til det.

Anonymkode: 9d323...b99

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du står da vitterlig fritt til å betale mer hver måned, om det finnes vilje til det.

Anonymkode: 9d323...b99

Ja, jeg kommer selvsagt til å betale inn mer dem mndene jeg har mulighet til det 😅 

Skrevet

Jeg logget meg inn på nettsiden, men det står at saken er avsluttet. Da har de vel sendt det inn til rettslig innkreving? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Huff. Synes det er så flaut å få trekk på lønn. Nesten sånn at jeg har lyst å slutte å jobbe. 

Får de trekk i lønn, så klarer jeg ikke å betale de andre gjeldene mine og da går de også til inkasso. Kommer meg aldri ut av dette 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det samme opplevde jeg, men tok kontakt med namsmannen& la fram saken med faktaopplysninger&betalingsplan, de trakk saken umiddelbart og jeg ble kvitt gjelden ( som jeg sa ) noen måneder etter.

Årsak til at jeg de gikk fra avtalen var at jeg fikk lønn en uke senere enn vanlig ( bestemt av lønnskontor og glaldt alle ) ga beskjed om det til inkassobyrået, men nei-de sendte til namsmannen som igjen hørte på meg,

Anonymkode: 8ea13...c9f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Huff. Synes det er så flaut å få trekk på lønn. Nesten sånn at jeg har lyst å slutte å jobbe. 

Får de trekk i lønn, så klarer jeg ikke å betale de andre gjeldene mine og da går de også til inkasso. Kommer meg aldri ut av dette 

Jo. det gjør du-det finnes ALLTID løsninger, stå på💪👍👏

Skrevet

Telefonen er din venn i en sånn situasjon. Se på det som en jobb der timelønnen kan være ganske god hvis du får prutet ned en inkassoregning. Jeg har gjort dette et par ganger. Det kan hjelpe å si at du prioriterer dem over andre du skylder penger, da kan de bli mergjørlige og droppe kravet med en eller to tusenlapper, hvis du spør, mot at du betaler tidligere enn oppgitt. På usikre saker ønsker de raskt oppgjør og kan noen ganger (ikke alltid) gå med på lavere krav.

Anonymkode: 3819f...4c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det samme opplevde jeg, men tok kontakt med namsmannen& la fram saken med faktaopplysninger&betalingsplan, de trakk saken umiddelbart og jeg ble kvitt gjelden ( som jeg sa ) noen måneder etter.

Årsak til at jeg de gikk fra avtalen var at jeg fikk lønn en uke senere enn vanlig ( bestemt av lønnskontor og glaldt alle ) ga beskjed om det til inkassobyrået, men nei-de sendte til namsmannen som igjen hørte på meg,

Namsmann trakk saken?  Ble kvitt gjelden? 

Anonymkode: 6ad60...101

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, jeg tenkte jeg skulle ringe namsmannen i morgen selv. For jeg har betalt mye mer en det namsmannen kommer til å trekke uansett 😅 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Namsmann trakk saken?  Ble kvitt gjelden? 

Anonymkode: 6ad60...101

Nei, men de gikk ikke for tvungen lønnstrekk.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-12 den 16.32):

blir glad av å høre når folk tar tak og ikke lar det skure å gå :)

Anonymkode: 2b32a...89c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...