Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. august 2021 #1 Del Skrevet 11. august 2021 Vi har en veldig mørk gang formet som en L. Den er stor, har en åpen trapp opp, men alt for lite lys. Vi har spotter i taket, to små lamper og to mindre vinduer men her er det skygge hele døgnet. Veggene er lyse, men flisene sorte. Jeg ønsker å gjøre gangen lysere, men uten å bytte fliser og lampe kan vi ikke henge opp i taket. Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. august 2021 #2 Del Skrevet 11. august 2021 Et løst teppe på gulvet som er lyst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. august 2021 #3 Del Skrevet 11. august 2021 Blondie65 skrev (1 minutt siden): Et løst teppe på gulvet som er lyst? Vi har et avlangt lyst teppe, men takk for tips 🙏 Jeg tror det er lyskilden som gjør det så mørkt. Vi har for få spotter i taket og for lite lys fra vinduene 😟 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. august 2021 #4 Del Skrevet 11. august 2021 Lys fra vinduene kan kanskje løses med hengende lamper i vinduene? Spottene: sjekk om dere kan få sterkere pærer? Dere kan ha lampetter på veggene - og før du tenker "oldemor": lampetter kan være så mangt: Louis vegglampe TRIO Hvit | Lampehuset Harlekin duo vegg Herstal Grå | Lampehuset Jasmine vegglampe Nova Life Hvit | Lampehuset Concha vegglampe Hvit | Lampehuset HEKTAR Vegg-/klemmespot, mørk grå - IKEA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Del Skrevet 11. august 2021 Sirisiri10 skrev (16 minutter siden): Vi har en veldig mørk gang formet som en L. Den er stor, har en åpen trapp opp, men alt for lite lys. Vi har spotter i taket, to små lamper og to mindre vinduer men her er det skygge hele døgnet. Veggene er lyse, men flisene sorte. Jeg ønsker å gjøre gangen lysere, men uten å bytte fliser og lampe kan vi ikke henge opp i taket. Noen forslag? Spotter hjelper ikke på mørke rom. Det som hjelper er indirekte belysning. Kjøp helt standard vegglamper som lyser opp taket (heller enn spotter, som lyser opp hodebunnen til folk) Vedlagt helt tilfeldig eksempel. https://lystilditthus.no/opplys-til-skratak/ Så kan dere male veggene sorte om dere vil, det er som du selv sier lyset, ikke fargen, som får et rom til å fremstå mørkt. Anonymkode: 4bd59...503 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. august 2021 #6 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Spotter hjelper ikke på mørke rom. Det som hjelper er indirekte belysning. Kjøp helt standard vegglamper som lyser opp taket (heller enn spotter, som lyser opp hodebunnen til folk) Vedlagt helt tilfeldig eksempel. https://lystilditthus.no/opplys-til-skratak/ Så kan dere male veggene sorte om dere vil, det er som du selv sier lyset, ikke fargen, som får et rom til å fremstå mørkt. Anonymkode: 4bd59...503 Tusen takk 🙏 at jeg ikke har tenkt på vegglampe 🙈 en veldig god løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. august 2021 #7 Del Skrevet 11. august 2021 Blondie65 skrev (38 minutter siden): Lys fra vinduene kan kanskje løses med hengende lamper i vinduene? Spottene: sjekk om dere kan få sterkere pærer? Dere kan ha lampetter på veggene - og før du tenker "oldemor": lampetter kan være så mangt: Louis vegglampe TRIO Hvit | Lampehuset Harlekin duo vegg Herstal Grå | Lampehuset Jasmine vegglampe Nova Life Hvit | Lampehuset Concha vegglampe Hvit | Lampehuset HEKTAR Vegg-/klemmespot, mørk grå - IKEA Tusen takk 🙏 som jeg skrev over, vegglampe har jeg jo ikke tenkt på. Og takk for linkene 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Del Skrevet 11. august 2021 Speil slik at lyset spres bedre? Spesielt siden det er vinkel i rommet? Anonymkode: 46a9a...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. august 2021 #9 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Speil slik at lyset spres bedre? Spesielt siden det er vinkel i rommet? Anonymkode: 46a9a...7f6 Vi har 2 speil, et mega stort et og et mindre. Men mulig jeg kan vri litt på spotterene mot speilene for å få mer lys 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #10 Del Skrevet 11. august 2021 Sirisiri10 skrev (3 minutter siden): Vi har 2 speil, et mega stort et og et mindre. Men mulig jeg kan vri litt på spotterene mot speilene for å få mer lys 🤔 Spotter er veldig vanskelig å få det lyst i et rom med. De er mer "sentralisering" av lys. Du kan prøve, men pass på så du slipper å ende opp med å blende deg selv 🤪 Anonymkode: 46a9a...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. august 2021 #11 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Spotter er veldig vanskelig å få det lyst i et rom med. De er mer "sentralisering" av lys. Du kan prøve, men pass på så du slipper å ende opp med å blende deg selv 🤪 Anonymkode: 46a9a...7f6 Sant sant 😂 I de andre rommene funker det fint med spottere, men i gangen er det kun en rad med spottere 🙈 vet ikke helt hva vi tenkte på når vi bygde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #12 Del Skrevet 11. august 2021 Ville valgt vegglamper/lamper i hjørnene som lyser oppover! Har dere kommode/bord eller noe, så plasser gjerne en liten lampe der også. Anonymkode: 2fd2e...3f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. august 2021 #13 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville valgt vegglamper/lamper i hjørnene som lyser oppover! Har dere kommode/bord eller noe, så plasser gjerne en liten lampe der også. Anonymkode: 2fd2e...3f8 Ja bestemt meg for vegglamper. 😁👍 Har 2 lamper stående på kommode, hjelper litt men ikke nok 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #14 Del Skrevet 11. august 2021 Hvis taket er hvitt ville jeg fått lyst opp det! Da sprer et indirekte lys seg over hele rommet Anonymkode: 46a9a...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 12. august 2021 #15 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvis taket er hvitt ville jeg fått lyst opp det! Da sprer et indirekte lys seg over hele rommet Anonymkode: 46a9a...7f6 Taker er hvitt Ja, så vil nok hjelpe med lys oppover 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #16 Del Skrevet 14. august 2021 Vi har mørke vegger i vår gang og hvitt tak. Har en taklampe som lyser veldig godt, og vi går aldri tilbake til lyse vegger i gangen. Anonymkode: f677f...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå