Gå til innhold

Kompiser som alltid ringer i «ulvetimen»

Anbefalte innlegg

Skrevet

«Ulvetimen» er altså tiden når vi som familie ramler inn døra hjemme og alle er slitne etter en lang dag på jobb og i barnehage.

Min mann har flere kompiser som ringer han akkurat på denne tiden, da de ofte er på vei hjem fra jobb i bil og har tid. Mannen min setter seg da ofte inn på kontoret og prater gjerne i tlf.i en hel time når disse ringer. Dette genererer mye merarbeid for meg som står igjen med sutrete småbarn, middagsforberedelser og annet som må gjøres. Det irriterer meg grenseløst og hver gang jeg spør min mann om de ikke kan ringe opp igjen senere når roen har lagt seg, blir han sur. De kompisene det er snakk om har store barn (tenåringer), som jeg antar er ganske selvgående utover ettermiddag og kveld. Men likevel: på kvelden har de i følge min mann ikke tid til å ringe, for da er de så opptatt med alt mulig.

Er jeg urimelig her eller har jeg rett i at disse kompisene bør legge tlf.oppkall til andre tidspunkt enn man-Fre ettermiddag? 

Anonymkode: b0456...304

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde klikka på mannen min, dette er ikke greit. Ser han ikke selv at dette er helt feil prioritering av tid? Hvis de har så lyst å preike sammen så får de gjøre det etter ungene er lagt. 

Anonymkode: 2cfda...622

• Liker 20
Skrevet
Kontorotta skrev (Akkurat nå):

Folk må få lov til å ringe når de vil, men mannen din bør selv se om han mulighet til å prate så lenge med dem på disse tidspunktene. Det er helt klart din mann som er problemet her og ikke kompisene hans.

Enig, kompisene vet jo ikke at det er et problem når han hele veien tar telefonen og snakker lenge med dem. 

Anonymkode: 2cfda...622

• Liker 28
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Ulvetimen» er altså tiden når vi som familie ramler inn døra hjemme og alle er slitne etter en lang dag på jobb og i barnehage.

Min mann har flere kompiser som ringer han akkurat på denne tiden, da de ofte er på vei hjem fra jobb i bil og har tid. Mannen min setter seg da ofte inn på kontoret og prater gjerne i tlf.i en hel time når disse ringer. Dette genererer mye merarbeid for meg som står igjen med sutrete småbarn, middagsforberedelser og annet som må gjøres. Det irriterer meg grenseløst og hver gang jeg spør min mann om de ikke kan ringe opp igjen senere når roen har lagt seg, blir han sur. De kompisene det er snakk om har store barn (tenåringer), som jeg antar er ganske selvgående utover ettermiddag og kveld. Men likevel: på kvelden har de i følge min mann ikke tid til å ringe, for da er de så opptatt med alt mulig.

Er jeg urimelig her eller har jeg rett i at disse kompisene bør legge tlf.oppkall til andre tidspunkt enn man-Fre ettermiddag? 

Sykelig irriterende!! Du får gå inn å si at han må legge på fordi du må på do og nr 2 og låse deg inne med mobilen mens han tar seg av kaos og middag 😄 Eller dele opp - annen hver dag er det din tur å sitte i tlf mens han ordner alene. La ham se hvor kjipt det er, og ta en prat etterpå om det er slik han vil ha det..

Skrevet

Fordel dagene slik at halve uken kan du gå og sette deg i alene  1 time, litt rettferdig må det jo være når han velger å ikke være tilstede. Det er ikke kompisene som er problemet her, det er mannen. 

Anonymkode: 3abe1...a05

• Liker 24
Skrevet

Da spiser du og barna uten å vente på ham, så får han spise rester/kald mat og ordne det du ikke rakk over fordi du måtte få mat i ungene🙂

Anonymkode: 95390...a8e

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor er det alltid elskerinna/sjefen/kompisene sin feil?

Er det virkelig aldri noen som skylder på den udugelige mannen? 

Jeg hadde uansett bare tatt på meg treningstøyet, og stukket hodet innom mannen og sagt; "løper en tur, fikser du mat til kidsa?" Og så dratt før han rakk å protestere. Etter at kommunikasjon var forsøkt, selvfølgelig. 

Anonymkode: ff6d7...591

• Liker 33
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordel dagene slik at halve uken kan du gå og sette deg i alene  1 time, litt rettferdig må det jo være når han velger å ikke være tilstede. Det er ikke kompisene som er problemet her, det er mannen. 

Anonymkode: 3abe1...a05

Dette.

Anonymkode: 0521c...17e

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ulvetimen faktisk🙄

Anonymkode: 78182...256

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvorfor er det alltid elskerinna/sjefen/kompisene sin feil?

Er det virkelig aldri noen som skylder på den udugelige mannen? 

Jeg hadde uansett bare tatt på meg treningstøyet, og stukket hodet innom mannen og sagt; "løper en tur, fikser du mat til kidsa?" Og så dratt før han rakk å protestere. Etter at kommunikasjon var forsøkt, selvfølgelig. 

Og da hadde din mann automatisk tenkt: «oi, må huske å sette på potetene og kutte fiskefileten så Ungene får god og næringsrik kost samtidig som jeg holder styr på dem og får dem til å føle seg elsket, selv når de er trøtte og slitne!» ….?

Tror de fleste menn ville da tenkt: «åja, får vente her inne til hun kommer tilbake da..ungene bråker så og jeg er sulten…» 

Anonymkode: c4d11...341

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er ikke urimelig som mener dette er ugreit. Men i dialogen med din mann, må du fokusere mer på at "han forsvinner når du trenger hjelp" enn på at disse kompisene ringer på dette tidspunktet. 

Han må gjerne svare på telefonen, men det er ikke greit at han setter seg i fred og ro på kontoret og snakker en time. Da kunne han like gjerne: Gått på do og lukket døra i en time, eller jobbet en time lenger på kontoret. (Forstår han at det er like urimelig at han gjør en av de tingene?) 
Hva gjør han om du ikke er hjemme når det ringer? For da kan han ikke gå ifra og overlate alt til deg. 
(Min gjetning: Han sier "du, det passer dårlig akkurat nå, kan vi snakkes senere eller en annen dag?") 

Hvis han virkelig ikke forstår, så foreslå at dere skal "dele" ettermiddagene, og ta annenhver. Da fikser han slitne unger og middag og alt sammen på faste dager, mens du "ringer en venninne" (Eller bare stenger deg inne på kontoret og gjør hva du vil i en time.) Så kan han kjenne litt på urimeligheten sin. 

En litt sleip variant, er kanskje å, akkurat i det du ser han tenker å ta telefonen på kontoret, tilsynelatende måtte fryktelig på do, og si "Jeg MÅ på do, det kan ta litt tid, fikser du ungene?" og så løpe på do og låse døra. (Og bli der et kvarters tid.) 
Da klarer han kanskje å avvise samtalen? 

Anonymkode: eeaf1...25f

• Liker 11
Skrevet

Den slemme varianten er å få ungene til å gå og støye rundt pappa og mase på ham ;) 

Anonymkode: b9fd0...5fb

• Liker 9
Skrevet

Kan han ikke prate med dem mens han lager middag, da? Høres rart ut at han må lukke seg inne på eget rom mens han snakker i telefonen.... Kan ikke huske sist jeg snakket i telefonen med en venninne uten at det var midt i middagslaging, påkledning, eller en annen hektisk aktivitet med barna. Da klemmer jeg telefonen fast mellom skulder og øre, mens jeg har to hender fri til å gjøre det jeg holder på med, med barna. De viktige samtalene får vi heller ta hvis vi avtaler å møtes ansikt til ansikt, en kveld ettet at barna er i seng.

Det er noe med at menn ikke er like flinke (eller villige..?) til å multitaske, altså...

Anonymkode: 6032a...b71

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Og da hadde din mann automatisk tenkt: «oi, må huske å sette på potetene og kutte fiskefileten så Ungene får god og næringsrik kost samtidig som jeg holder styr på dem og får dem til å føle seg elsket, selv når de er trøtte og slitne!» ….?

Tror de fleste menn ville da tenkt: «åja, får vente her inne til hun kommer tilbake da..ungene bråker så og jeg er sulten…» 

Om han ikke hadde tenkt det ville jeg ikke hatt barn med ham.

Anonymkode: 34d13...c6d

• Liker 8
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du legger skylda på kompisene. Det er ikke kompisenes ansvar å tilpasse seg etter deres hverdagslogistikk før de slår på tråden. Mannen din derimot, oppfører seg som er idiot mot deg og ungene. 

• Liker 6
Skrevet

Kanskje han syns det er litt kjekt å sitte på kontoret i ro og mak å skravle mens du tar deg av alt styret? 🤨

Anonymkode: 16351...598

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Min mann setter i gang med mat før jeg i det hele tatt får skiftet fra jobbklær...så rydder han oppvaskmaskinen mens potetene koker opp. Og setter gjerne på en klesvask før han hiver seg ut døra før kjøring til fritidsaktiviteter. 

Mulig derfor jeg blir frustrert i tråder som dette - fordi jeg ikke fatter hvorfor man er sammen med slike menn. 

Så svaret mitt er vel egentlig at jeg ikke hadde funnet meg en slik mann som TS beskriver i utgangspunktet. Og i alle fall aldri i livet fått barn med en slik en. 

• Liker 6
Skrevet
Glitnir skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor du legger skylda på kompisene. Det er ikke kompisenes ansvar å tilpasse seg etter deres hverdagslogistikk før de slår på tråden. Mannen din derimot, oppfører seg som er idiot mot deg og ungene. 

Nettopp. Og da kan jo ts spørre seg selv: ok, mannen er kommet i gang med å vise tegn på åsakke akterut hva angår interesse og engasjement for å bidra til at familien kan gå mest mulig knirkefritt i en tid av dagen der det røyner på. Det er vel bare å forberede seg på realitetene.

Anonymkode: 277bd...b15

• Liker 2
Skrevet

I tillegg hadde jeg driti i å lage middag til gubben. Kall det passiv aggressivt, men menn skjønner gjerne ikke konsekvenser før det får følger FOR DEM, derfor hjelper det ikke med snakk.

Anonymkode: 277bd...b15

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...