AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Jeg vet ikke om det er meg som irriterer meg om alt ved henne, eller om hun faktisk er irriterende. Noen eksempler: (hun er rød, jeg er blå) Da jeg fikk mensen så hatet jeg det, og holdt det hemmelig i et halvt år. Til slutt så måtte jeg fortelle det til moren min, for jeg måtte ha bind. Jeg fortalte det, og sa jeg hadde holdt det hemmelig så lenge, fordi jeg hatet det. Hennes reaksjon var totalt lykke og skulle ringe hele familien å fortelle om det, istedenfor å gi meg et bind. «Endelig har datteren min blitt en kvinne!!» 🤮 Har gjennom tiden hatt flere dårlige kjærlighetsforhold (vold ect). Jeg har holdt dette for meg selv, og moren min har ikke vist noen ting om hvor dårlige de var. Når jeg har fortalt at det er slutt har jeg også sagt det var fordi forholdet ikke var noe bra i det hele tatt. Hennes reaksjon er da «ååååh så trist det er slutt, Ånei Ånei det er så trist, åh du må være så trist», og jeg svarer «nei, jeg er glad det er slutt, godt å komme seg videre fra et såpass destruktivt forhold» og hun svarer «det er så trist, åååh er du trist det er slutt, så trist, så trist det er slutt!» og meg: «nei hold kjeft, det er ikke trist, jeg er glad, slutt å si det er trist!!» og hun: «er du ikke trist da?» «HOLD KJEFT, jeg slo opp!! Jeg ville dette!!», «uff, jeg syntes det er trist» «Åja så du vil jeg skal forbli i et dårlig forhold??» «det er så trist» Alle mulige samtaler jeg har med hun, så er det slik. Hun er liksom totalt i sin egen boble og jeg blir helt gal Anonymkode: c4932...794
Rosa Dartle Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Hehe.. Jeg skjønner at hun er irriterende, men hun høres også søt og velmenende ut. I en periode av livet føler man nok at en selv og foreldrene lever på hver sin ulike planet. Og det er helt normalt. 😊 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Hva slags menneske ringer og forteller hele familien at datteren har fått mensen? Så pinlig for både deg og alle hun ringer. Anonymkode: fa2c3...4cb 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags menneske ringer og forteller hele familien at datteren har fått mensen? Så pinlig for både deg og alle hun ringer. Anonymkode: fa2c3...4cb Ja var helt grusomt og jeg var bare 12 år 🤦🏼♀️ ts Anonymkode: c4932...794 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Hvordan klarte du å holde det hemmelig i et halvt år at du hadde mensen? Det synes jeg høres litt merkelig ut. Det er jo vanlig at man får litt blod på trusen, og som 12-åring hadde du vel ikke så mye penger. Så hvor fikk du bind fra før du fortalte dette? Men, om det er slik du forteller, så er det selvsagt ikke greit at hun driver og ringer rundt. Min mor presterte en gang å si i en klesbutikk "Hun trenger litt store størrelser, fordi hun har litt valpefett". Dette er MANGE år siden, men jeg kan fortsatt føle på flauheten. Hvis forholdene dine er så destruktive som du sier, så er det selvsagt merkelig at hun synes det er trist at det er slutt. Det naturlige ville være sinne på dine vegne og glede over at det er slutt. Samtidig tenker jeg at du må gå i deg selv og finne ut hvorfor du velger slike forhold. Jeg en bekjent av meg som minner om slik du beskriver din mor. Totalt naiv, alle er snille og flinke og greie. Det er til å bli sprø av. Anonymkode: e72d0...031 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 Hun høres fjern ut Anonymkode: ccc86...390
PM75 Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 Hvordan forventer du at hun skal forstå deg hvis du ikke deler og forteller? 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 Skjønner deg godt. Hvor gammel er du, og hvor gammel er din mor? Jeg synes det høres ut som hun er ganske følelsesmessig utilgjengelig og «fjern». Hadde ikke fortalt henne noe mer om private ting dersom hun oppfører seg sånn. Tok du opp hendelsen med mensen der hun ringte rundt, og forklarte hvor utrolig pinlig det var for deg? Hvilken reaksjon fikk du i såfall fra henne? Anonymkode: e4a82...766 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvordan klarte du å holde det hemmelig i et halvt år at du hadde mensen? Det synes jeg høres litt merkelig ut. Det er jo vanlig at man får litt blod på trusen, og som 12-åring hadde du vel ikke så mye penger. Så hvor fikk du bind fra før du fortalte dette? Men, om det er slik du forteller, så er det selvsagt ikke greit at hun driver og ringer rundt. Min mor presterte en gang å si i en klesbutikk "Hun trenger litt store størrelser, fordi hun har litt valpefett". Dette er MANGE år siden, men jeg kan fortsatt føle på flauheten. Hvis forholdene dine er så destruktive som du sier, så er det selvsagt merkelig at hun synes det er trist at det er slutt. Det naturlige ville være sinne på dine vegne og glede over at det er slutt. Samtidig tenker jeg at du må gå i deg selv og finne ut hvorfor du velger slike forhold. Jeg en bekjent av meg som minner om slik du beskriver din mor. Totalt naiv, alle er snille og flinke og greie. Det er til å bli sprø av. Anonymkode: e72d0...031 Jeg hadde ikke bind... brukte sammenrullet papir. Jeg blødde veldig lite de første månedene. Men etter et halvt år, så begynte jeg å blø mer regelmessig og mer, og jeg skjønte at jeg måtte ha bind, fordi papir var ikke nok lenger. Jeg velger ikke slike forhold lenger, kommet meg ut av et veldig dårlig miljø og har det mye bedre nå 🙈 Ja jeg blir sprø 🤯 ts Anonymkode: c4932...794 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #10 Skrevet 11. august 2021 PM75 skrev (34 minutter siden): Hvordan forventer du at hun skal forstå deg hvis du ikke deler og forteller? Jeg forventer det ikke. Men når jeg gjentatte ganger må si at jeg ikke ønsker hun skal kalle det trist og hun bare fortsetter, så blir jeg frustrert ts Anonymkode: c4932...794
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Skjønner deg godt. Hvor gammel er du, og hvor gammel er din mor? Jeg synes det høres ut som hun er ganske følelsesmessig utilgjengelig og «fjern». Hadde ikke fortalt henne noe mer om private ting dersom hun oppfører seg sånn. Tok du opp hendelsen med mensen der hun ringte rundt, og forklarte hvor utrolig pinlig det var for deg? Hvilken reaksjon fikk du i såfall fra henne? Anonymkode: e4a82...766 Jeg er ca 30 år og moren min er ca 50-60 år. Jeg ble sur den gang da, da hun ringte rundt. Fikk bare svar at jeg måtte være stolt. Men jeg var ikke stolt av kroppen min som gjorde noe forventet. Tatt det opp i senere tid også, men da bare vaser hun det bort «hehehe jaja, det går bra!» «nei det går ikke bra» «joooda, det går bra!» ...🙄 Jeg føler også hun er fjern og følelsesmessig utilgjengelig ts Anonymkode: c4932...794
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er ca 30 år og moren min er ca 50-60 år. Jeg ble sur den gang da, da hun ringte rundt. Fikk bare svar at jeg måtte være stolt. Men jeg var ikke stolt av kroppen min som gjorde noe forventet. Tatt det opp i senere tid også, men da bare vaser hun det bort «hehehe jaja, det går bra!» «nei det går ikke bra» «joooda, det går bra!» ...🙄 Jeg føler også hun er fjern og følelsesmessig utilgjengelig ts Anonymkode: c4932...794 Min erfaring er at det er vanskelig for slike mennesker å endre seg. Har selv hatt en mor som var litt sånn. Kunne ikke se ting fra andre sider enn sin egen, og med veldig svart/hvit tankegang. Anonymkode: e4a82...766
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 Mamma er også sånn. Hun ringte ikke hele familien da, men hun lagde festmiddag og fortalte det til pappa og alle brødrene mine. Hun savner fortsatt de kjipe eksene og slemme eks-venninnene mine og synes det er så trist at hun ikke treffer dem mer. Kanskje jeg kan invitere dem på middag hos henne, og så kan vi bli venner igjen 😐 Jeg blir utreda for en sykdom hun også har, og det er så trist og forferdelig for henne, for tenk om jeg har arva den fra henne, da vet hun ikke hva hun skal gjøre! Mamma er 70+, hun har bare blitt verre med alderen 🤪 Anonymkode: 5932c...247
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #14 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke bind... brukte sammenrullet papir. Jeg blødde veldig lite de første månedene. Men etter et halvt år, så begynte jeg å blø mer regelmessig og mer, og jeg skjønte at jeg måtte ha bind, fordi papir var ikke nok lenger. Jeg velger ikke slike forhold lenger, kommet meg ut av et veldig dårlig miljø og har det mye bedre nå 🙈 Ja jeg blir sprø 🤯 ts Anonymkode: c4932...794 Skjulte det også i et halvt år og brukte papir. Når jeg omsider motet meg opp til å fortelle det, viste jeg henne bare en truse med litt blodflekker i 🙈 Anonymkode: d9668...44f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå