AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Hvor vanlig er det at pasienter får panikk anfall hos tannlegen? 🙈 Jeg måtte trekke en tann, og jeg var tydlig på forhånd at jeg var veldig redd så jeg fikk en sånn drikke som skulle hjelpe, og fikk meg til å gleme det meste. Men jeg husker veldig godt at jeg fikk skikkelig pannikannfall, hyl gråt og var helt fra meg.. Er så utrolig skamfull og flau når jeg tenker tilbake på det 🙈 Vær så snill å fortell meg at jeg ikke er den eneste 🤣 Anonymkode: b21e3...63b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Ikke veldig vanlig her jeg jobber. Men jeg kan ikke ta angstdempende før noen behandlinger jeg har angst for, for det gjør at jeg slipper meg helt løs, ikke at angsten blir borte, bare glemmer den mere etterpå. Anonymkode: f3099...b78
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Vi behandler endel pasienter med odontofobi og da er det slettes ikke uvanlig med både angstanfall og "snørr og tårer". Ingenting å være skjemmes over 🤗 Anonymkode: 5bb35...7c1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Som tannlegeassistent må jeg bare først si at du har ingen verdens ting å være flau eller skamfull over. Håper det står bra til med deg etter behandlingen du fikk. Så vil jeg bare si at noe av det som overrasket meg mest når jeg var fersk i jobben, var hvor vanlig det faktisk er med tannlegeskrekk her i landet. Ikke nødvendigvis så alvorlig som odontofobi, men svært, svært mange voksne mennesker har likevel en varierende grad av tannlegeskrekk. Som behandler prøver jeg mitt ytterste sammen med tannlegen trygge pasienten best mulig, og tar den tiden som trengs. At noen skal gå hjem å føle seg flau over kroppens reaksjoner på frykt og angst under behandling de har fått hos oss, er det siste jeg ønsker. Og det tenker jeg de fleste andre tannleger, tannpleiere og assistenter er enige i. Anonymkode: a53bf...ba3 2
solmåneogstjerner Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 (endret) Det skjer innimellom. Det er ihvertfall ikke noe du trenger å skjemmes over. Vi har sett det før og kommer til å se det igjen (ikke meg da, jeg har sluttet i den type jobb 😉) De fleste klarer seg fint gjennom et tannlegebesøk. Men en del sliter, og det er helt ok. Men: snakk med dem om hvordan det kan bli bedre neste gang, det finnes også enkelte tannleger som er spesielt gode på tannlegeskrekkpasienter (jeg har jobbet for en av dem). Har ikke tall på hvor mange jeg har holdt i hånden, klemt og har holdt rundt. Det er en del av jobben og kanskje en av de bedre sidene. Føler ihvertfall at jeg har vært til nytte. Så ikke vær redd for å snakke med oss. Går det ikke bra, så bytter du 😘 Endret 11. august 2021 av solmåneogstjerner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå