Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg går lite til frisør og har derfor en del dumme spørsmål. har aldri tatt extensions før og vurderer det nå sterkt.

Håret mitt vokser krampeaktig seint. klippet det i 2016 da nådde det forbi puppene og jeg klippet det da motvillig litt over skulderhøyde. Hadde ikke vært hos frisør på mange år da heller. Nå 5 år senere går det fortsatt ikke lengre enn til skuldrene. Jeg har gitt opp og vurderer nå å heller sette på extensions. 

Men hva koster det? 

Hvor lenge varer de? Kan de sitte på i ett år liksom?

hvordan festes de, og er det slik at jeg må endre teknikk når jeg feks børster håret?

Kan jeg vaske som vanlig eller må jeg ha en spesiell dritdyr shampoo? (Bruker head n shoulders èn gang i uka ca. Bare vann ellers)

Anonymkode: 6dba3...78a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo få satt dem "opp igjen" når håret vokser, men vokser håret ditt så seint er jo det bra, men et år tror jeg ikke at de holder :) Tror nok du må skaffe deg en sulfat og silikonfri sjampo, dr. organic foreksempel, koster 100 lappen. head and sholders er litt tøff mot håret. Pris er vanskelig å si :) Veit ikke helt hva du er ute etter, kanskje du ikke veit det selv? Ta kontakt med en frisør, de svarer deg kanskje på tlf så du får en grei anelse uten time åså. Men gjør det! ;) 

Anonymkode: a6843...ba0

Skrevet

Jeg tok extentions pga samme problem som deg! Vil fortelle om min erfaring

Håret mitt vokser sakte, men var også ganske slitt. Jeg satte på keratin punkter (mange små fester), og de falt fort av, siden håret mitt var så slitt. Så jeg råder deg til å sette på tape extentions! 

Å ha extentions er ganske dyrt, ikke bare hva det koster hos frisøren. Riktig sjampo og balsam kan koste opp mot 500 kr flaska. Man finner billigere varianter også, men de er ikke like bra. Og man ønsker jo ta godt vare på det dyre håret man har satt på, slik at det varer lengst mulig! Mitt råd er å kjøpe en billig sjampo, jeg bruker Syos Pure (500 ml) fra Normal, koster rett over 100 lappen? Holder leeeenge! Sjampo gjør bare håret rent. Invester heller i en god balsam som gir mye fukt, men du trenger ikke kjøpe de dyreste, kanskje en til 2-300 kr? Og du burde ha noe balsamspray eller en god hårolje å putte i tuppene. Veldig viktig at det ikke kommer noe olje på festene!! Og ta på olje etter du har gredd håret, slik at det ikke kommer olje på børsten, som du får på festene / tapen 

Løshår er VARMT! 😅 Og det kan klø, særlig om det er på vei til å løsne eller det snart er tide på å feste de lenger opp. Du får ikke satt håret opp i en hestehale eller dott, uten å dra og slite på festene tapen. Så om du er en person som liker ha håret satt opp, så råder jeg ikke til extentions... 

Jeg valgte det dyreste håret på 50 cm, kostet totalt 16 000 kr hos frisøren. Det var for håret, sette håret på meg, børste og sjampo/balsam. Tape extentions er billigere, og faktisk enklere å leve med, og varer lenger. Jeg tror du kan få tape extentions alt fra 4000-15 000 kr, avhengig av hvor tykt (hvor mange tape biter) og lengde.

Det er veldig forskjellig kvalitet på håret som selges. Billigste måten å få satt på hår er å bestille det over nett, og ta det med til frisøren. Men, frisøren har ofte gode extentions som varer lenger, og det er verdt den ekstra prisen. Du kan evt høre med frisøren hvilket merke de bruker, også kan du søke det opp på nett og bestille dette selv. 

Du trenger ikke kjøpe den dyre børsten de har i salongene! Kjøp deg en billig en fra matbutikken eller Normal, eneste du trenger er en børste i gummi som gir etter. Min børste kosta 600 kr, kunne like godt kjøpt en til 100 kr på Normal. 

Jo lenger hår du setter på, jo mer vekt sliter på festene, uansett om det er punkt keratin fester eller tape. Langt hår er også fryktelig styr 😅 og det varer ikke like lenge... så gå heller for et mer naturlig resultat (hår ned til puppen) så vil det vare mye lenger

IKKE farg håret hjemme! Jeg gjorde det første gangen 😂 Festene blir ikke farget og resultatet blir at festene syntes med orginalfargen. Man burde uansett ikke farge håret hjemme, fordi det sliter og ødelegger limet i festene eller båndene 

Det sitter på lenge om du tar godt vare på det (grer forsiktig over festene, fletter håret om natten, sover på putetrekk som ikke sliter på håret, bruker riktige produkter og får det stusset i tid til annen)

Ja, så putetrekk. Dette gidder ikke alle, men jeg som har hår som deg, så har det hjulpet meg masse!! Jeg ønsker jo at den lille hårveksten jeg har, ikke skal bli slitt vekk i tuppene. Det som oftest sliter på håret er fysisk kontakt med andre tekstiler og stoffer (og strikk). Vanlige tørre putetrekk suger fuktigheten ut av håret og lager friksjon. Jeg kjøpte silke putetrekk, brukt det nå i 1 år, og håret mitt har plutselig blitt 10 cm lenger 😍 og jeg gikk også i 5 år med samme båtlengde til skuldrene som deg! Et silkeputetrekk vil også hjelpe på løshåret, slik at det varer lenger. Kjipt å måtte ta av håret, fordi det er slitt, mens festene fortsatt kunne holdt mange mnd til. Du trenger ikke kjøpe de dyreste i ekte silke (selv om de er best), men finnes mange gode fake silke trekk, som gjør det samme. Håret og hode skal gli lett over puten

Anonymkode: b5594...061

• Liker 1
Skrevet

Håret ditt vokser ikke sent, det detter av før det blir langt.  Jeg har samme hår selv med kort livsfase.  Får aldri lengre hår enn til litt over kravebeinet.  Exstensions av alle typer tynger røttene til håret ditt og vil dermed slite på håret. 

Anonymkode: 3710e...f9f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håret ditt vokser ikke sent, det detter av før det blir langt.  Jeg har samme hår selv med kort livsfase.  Får aldri lengre hår enn til litt over kravebeinet.  Exstensions av alle typer tynger røttene til håret ditt og vil dermed slite på håret. 

Anonymkode: 3710e...f9f

Agh men det var jo ikke sånn før :( før vokste det som bare det. Det er veldig slitt. Var derfor frisøren klippet av så mye sist. Og jeg tenkte jo det er bare hår. Det vokser ut igjen. Det gjorde det altså ikke 😭

Æsj dette plager meg. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må jo få satt dem "opp igjen" når håret vokser, men vokser håret ditt så seint er jo det bra, men et år tror jeg ikke at de holder :) Tror nok du må skaffe deg en sulfat og silikonfri sjampo, dr. organic foreksempel, koster 100 lappen. head and sholders er litt tøff mot håret. Pris er vanskelig å si :) Veit ikke helt hva du er ute etter, kanskje du ikke veit det selv? Ta kontakt med en frisør, de svarer deg kanskje på tlf så du får en grei anelse uten time åså. Men gjør det! ;) 

Tusen takk for tips! Hvor fåes denne shampooen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Agh men det var jo ikke sånn før :( før vokste det som bare det. Det er veldig slitt. Var derfor frisøren klippet av så mye sist. Og jeg tenkte jo det er bare hår. Det vokser ut igjen. Det gjorde det altså ikke 😭

Æsj dette plager meg. 

Tusen takk for tips! Hvor fåes denne shampooen?

Dr.Organic får du på helsekost butikker som life, kinsarvik, sundkost :) Sikkert andre steder åså. 

Håret mitt ble sånn åså i midten av tjue årene, og det ble tynnere åså, spørs om det er genetisk, ikke veit jeg men det er nok ganske vanlig. Jeg begynte med hairband fordi jeg kunne ikke gå til frisør under den verste corona bølgen. Dette tar du selv ut om natten. Rapunsel of sweden- sleek hairband og sleek ponytail. Passer for tynt hår :) Sjekk ut det om du vil ha noe du kan klippse inn selv og som ikke koster skjorta mens du tenker på hva du har lyst på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...