Carrot Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 I dagens overflodssamfunn er det lett å gå seg vill i innkjøp av leker og ofte svømmer barnerommet over noe som igjen gjør det vanskelig å vite om barnet faktisk liker leken og bruker den eller om den bare kastes rundt og tilfører støy i barnets lek. Derfor lurer jeg på, hva er ditt barns favorittleke og hvilken alder er det på barnet? Er det noe som har fulgt barnet over år som bamser osv er det ikke helt det jeg tenker på, jeg tenker mer på en traktor, en dukke, lego osv.. Jeg har tatt vare på leker fra mine var små, hentet de frem igjen etterhvert som andre kommer til osv, og foruten lego har vi kasser med leker, en med biler og bilteppe, garasje osv, en stor ikea flyttekasse med My little pony for eksempel, det er barbie, bratz, actionman figrurer og tilbehør (som basseng, kjøkken, bil, mc, fallskjerm) kassevis med bamser som alle har en "følelse" for dungene som jeg ikke hadde sett for meg og som gikk opp for meg når de nå voksne ungene sine unger skulle få "arve" i lekekassen her at foreldrene mimret over disse lekene, derfor spørsmålet. Da også med tanke på at det var andre "poppisleker" den gang vs nå..
Jessic_a Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Når hen sitter på iPaden og jeg får drikke kaffen i ro🥰 NEIDA, joda. Jeg elsker å danse med barna mine.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Jessic_a skrev (1 time siden): Når hen sitter på iPaden og jeg får drikke kaffen i ro🥰 NEIDA, joda. Jeg elsker å danse med barna mine. Ipad er i likhet med TV en gudegave for foreldre selv om det er "politisk ukorrekt" å si det høyt.. men er det en leke? Dans er vel å leke, men ikke en fysisk leke.. Anonymkode: 43645...19d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Jeg er tilhenger av å samle leker i kategorier og samle på samme serie. F.eks plastikk dyr fra schleiss, Lego, brio, dukkehus med tilhørende serie med dukker og møbler, playmo, lekevåpen, utklendingsutstyr og kreativ lek som f.eks doktorsett, verktøysett, sminkesett osv, lekekjøkken med mat. Så samler man og ønsker i samme seire. Som f.eks når minste barnet ble 3 år så ønsket vi kun lekemat i tre, trepuslespill, og kjøkkenting i tre til lekekjøkkenet. Har barn av begge kjønn og de leker for det meste med samme type leker, men ofte på forskjellige måter. Anonymkode: 08835...7e5
Rosa Dartle Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Det som har vært populært over tid her, er bilbane, kjøkken, leketelt, duplo/Lego, doktorsett og lekekassaapparat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå