Gjest someone_here Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 (endret) https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/qR5gnw/de-kaller-det-spillet Noen høydepunkter fra saken: Sitat - Som flyktning er det heller ikke lett å få innvilget beskyttelse i landet. Siden 2018 er det kun fem som har fått asyl i Bosnia, av 75.000 som offisielt har vært på gjennomreise. – Alle ønsker å dra videre, sier Nicola Bay i dansk flyktninghjelp.; - Brorparten kommer fra Pakistan, men det er også en stor andel som kommer fra Afghanistan. Andre kommer fra Bangladesh, Nepal, Iran, Somalia, Eritrea, Sudan, og flere andre land i Asia og Afrika; - Først planla jeg å dra til Norge. Resten av beboerne bryter ut i latter. – Men så skjønte jeg at Norge er veldig vanskelig å komme inn i, derfor håper jeg nå på Belgia, sier Sajad. De andre følger opp med sine ønskedestinasjoner; Italia, Tyskland, Irland, England. Kanskje Frankrike.; Hvorfor drar de til europeiske land? Hvorfor skriver VG om folk som bryter ulike lover, deriblant ulovlig grensepassering? Hvor skriver ikke VG om tyver som også bryter loven? Endret 11. august 2021 av someone_here
Gjest Jaconandersen Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 (endret) Alt kan egentlig bli forklart slik: Norge blir dessverre styrt av kvinner og menn som dessverre hører på kvinner. Da går alt feil relatert til "myke" tema, som innvandring, feminisme, pengestøtte osv. Så må vi andre lide for det, samt barna som vokser opp. Endret 11. august 2021 av Jaconandersen
Pippi Lotta Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Jeg er ikke sikker på hva du spør om her, men VG er en bedrift som tjener penger på og skrive interessante artikler om temaer folk ønsker og lese om. Jeg tipper hensikten med og skrive artikkelen er og skrive informativt om flyktninger og innvandring slik at folk ønsker og lese den. 4
Gjest someone_here Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Pippi Lotta skrev (31 minutter siden): Jeg er ikke sikker på hva du spør om her, men VG er en bedrift som tjener penger på og skrive interessante artikler om temaer folk ønsker og lese om. Jeg tipper hensikten med og skrive artikkelen er og skrive informativt om flyktninger og innvandring slik at folk ønsker og lese den. Er det flyktninger eller lykkejegere? Har du lest hvilke land de vil dra til? Utelukkende vesteuropeiske landene som gir best mulig rettigheter og bidrag.
Alleah Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Herregud da, han ene flykter fordi faren hans hadde en jobb som ble sett på som ille i landet deres!! Han andre flytter fordi han ble tvunget til å bidra i terror grupper. Tyver?????????????????????????????? Har du LEST artikkelen??? 1
Gjest someone_here Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 Alleah skrev (36 minutter siden): Herregud da, han ene flykter fordi faren hans hadde en jobb som ble sett på som ille i landet deres!! Han andre flytter fordi han ble tvunget til å bidra i terror grupper. Tyver?????????????????????????????? Har du LEST artikkelen??? - Hvorfor flytter de til de rikeste europeiske land, mens de er muslimer? De vil få sjokk når de vil se kvinner med utfordrende klesstil. Trolig også mye annet de ikke er vant til. - hvorfor skriver de om lovbrudd? I åpningsinnlegg skrev jeg tyveri fordi både ulovlig grensepassering og tyveri er forbudt. Dermed kunne VG like gjerne skrevet om hvor ufattelig vanskelig tyver har det.
Alleah Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 someone_here skrev (5 minutter siden): - Hvorfor flytter de til de rikeste europeiske land, mens de er muslimer? De vil få sjokk når de vil se kvinner med utfordrende klesstil. Trolig også mye annet de ikke er vant til. - hvorfor skriver de om lovbrudd? I åpningsinnlegg skrev jeg tyveri fordi både ulovlig grensepassering og tyveri er forbudt. Dermed kunne VG like gjerne skrevet om hvor ufattelig vanskelig tyver har det. Kan ikke muslimer bo i rike land.....??? Vil du de heller skal bli igjen i landene sine og bli med i muslimske terror grupper? Det er for det meste fredfulle muslimer som ikke ønsker bli med på terror som rømmer. Jeg kjenner mange muslimer, og også noen som har vært flyktninger, tror du de bryr seg om at jeg går i sommerkjoler og har løst hår? (Nei 🙄) Tror du ikke de har hatt noe form for Internett i hjemlandet sitt ila oppveksten? Altså, de vet hvordan ting er i andre land. Men du tror vell de forventer at hele verden skal oppføre seg som fiendtlige muslimer? jeg vet ikke helt om jeg klarer ta det du skriver seriøst, og undrer meg på om alt er troll, for man kan da ikke være såpass trangsynt. Du oppfører deg som at muslimer er ulver med rabies Du skriver om tyveri. HVOR (siter fra vg) står det at de er tyver? Og argumentet ditt er at de bryter loven fordi de er flyktninger som passerer grenser? Omg 😂🤦🏼♀️ Hvorfor er du så sur for dette og har hengt deg opp i dette? Har du hatt noe dårlig erfaring med en muslim, eller har du funnet meningene dine på Internett? 🙃 1
Pippi Lotta Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 someone_here skrev (1 time siden): Er det flyktninger eller lykkejegere? Har du lest hvilke land de vil dra til? Utelukkende vesteuropeiske landene som gir best mulig rettigheter og bidrag. Hva har det du skriver her og gjøre med hensikten til artikkelen? Jeg føller ikke helt med i tankeprosessen din. Uansett, i forhold til om de er flyktninger eller ikke forstår jeg ikke hvorfor det er relevant at de ønsker seg til land som kan tilby gode liv. Tror du flyktninger er så fundamentalt annerledes sammenskrudde at de foretrekker fattigdom? 2
Gjest someone_here Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 Alleah skrev (12 minutter siden): Kan ikke muslimer bo i rike land Selvsagt kan de det. Men her er det snakk om folk som ser ikke etter trygge land, men etter land som skal gi dem ulike fordeler. Hvis de vil bo i Europa, må de skaffe seg utdannelse, og så få jobb. Men det krever mye tid. Alleah skrev (13 minutter siden): Vil du de heller skal bli igjen i landene sine og bli med i muslimske terror grupper? Det finnes mange ulike muslimske land, de kan dra dit, ikke sant? Eller fordelene som vestlige land gir er altfor søte? Alleah skrev (20 minutter siden): Det er for det meste fredfulle muslimer som ikke ønsker bli med på terror som rømmer. Og hvorfor drar til Europa og velger de rikeste landene? Alleah skrev (22 minutter siden): Jeg kjenner mange muslimer, og også noen som har vært flyktninger, tror du de bryr seg om at jeg går i sommerkjoler og har løst hår? (Nei 🙄) Sitat Innvandrere bak alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo Tall fra Oslo-politiets volds— og sedelighetsseksjon viser at samtlige 41 anmeldte overfallsvoldtekter i årene 2006-2008 involverer en ikke-vestlig gjerningsmann. - Gjerningspersonene er relativt unge menn som kommer fra andre land. De er ofte asylsøkere og kommer ofte fra traumatiserte land eller land med et helt annet kvinnesyn enn vi har i Norge, sier leder Hanne Kristin Rohde ved Oslo-politiets volds- og sedelighetsseksjon til NRK. De bryr seg tydeligvis ikke om det! Har også sett en video av voksenopplæring i samfunnsfag, der en muslim var tydeligvis misfornøyd da han fikk vite hvordan situasjon er og at kvinner kan kle seg utfordrende. Alleah skrev (34 minutter siden): Tror du ikke de har hatt noe form for Internett i hjemlandet sitt ila oppveksten? Altså, de vet hvordan ting er i andre land. Men du tror vell de forventer at hele verden skal oppføre seg som fiendtlige muslimer? jeg vet ikke helt om jeg klarer ta det du skriver seriøst, og undrer meg på om alt er troll, for man kan da ikke være såpass trangsynt. Du oppfører deg som at muslimer er ulver med rabies https://www.aftenposten.no/norge/i/eK3oy/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo Alleah skrev (36 minutter siden): Du skriver om tyveri. HVOR (siter fra vg) står det at de er tyver? Og argumentet ditt er at de bryter loven fordi de er flyktninger som passerer grenser? Omg 😂🤦🏼♀️ Jeg har aldri sagt at noen av dem artikkelen forteller om, er tyver. Jeg mener at hele artikkelen handler om hvor fæle kroatiske myndigheter er (selvsagt er det synd at noen misbruker den makta de har), som ikke lar dem passere grensen ulovlig. Er det noe rart med det? Det er også flere av dem som har prøvd å passere grensen flere titalls ganger. Hvis de da så er opptatt av hvor ille lovforbrytere har det, kan de også skrive at for eksempel i Norge tyvere har det vanskelig. Alleah skrev (42 minutter siden): Hvorfor er du så sur for dette og har hengt deg opp i dette? Har du hatt noe dårlig erfaring med en muslim, eller har du funnet meningene dine på Internett? 🙃 Jeg vil bo her, og dermed er det viktig for meg å vite hvordan mine skattepenger brukes av staten. Ifølge ulike kilder koster innvandring årlig ~20-250 milliarder kroner. Med tanke på at svakhjertede partier ønsker å invitere rundt 5.000-10.000 flyktninger årlig, og samtidig stoppe oljeleting dukker det opp et spørsmål: hvor skal de ta pengene fra? Hvordan skal de tjene det? Og nei, jeg har positive erfaringer med muslimer. Noen unge oppfører seg som drittunger, men det gjelder uansett alle etnisiteter.
Drizzt Skrevet 11. august 2021 #10 Skrevet 11. august 2021 Ja, det var en rar artikkel. Lykkejegere og økonomiske migranter er noe annet enn flyktninger. Lykkejegere og økonomiske migranter får ikke asyl. Målet er å komme seg fysisk til Vesten hvor pengene er - velferd, kriminalitet, you name it. Så reiser de på ferie i hjemlandet de flyktet fra når de har fått varig opphold og sender penger til familien i hjemlandet ellers. Milliarder som eksporteres gjennom diverse pengeoverføringbedrifter til et lite utvalg u-land med voksende andel immigranter i Norge. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå