AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Hei, jeg har nylig slått opp med eks min, vi var sammen i 9 år. Han hadde humørsvingninger, kritiserte meg og kjeftet når han ikke fikk det som han ville.. fordi jeg ikke hjalp han nok som f.eks med leiligheten hans. Vi bodde aldri sammen. Han hadde gode dager hvor han var glad, tøysete og fikk min datter og meg til å le og føle oss verdsatt og elsket. Jeg har to sykdommer og derfor har legen min anbefalt uføretrygd. Eks min støttet ikke dette.. «og jeg lå ikke akkurat på sofaen og holdt på å dø heller..» Han ville ha hjelp med leiligheten sin og tjene penger. Uansett… etter jeg slo opp med han så har jeg ikke angret eller savnet han. Jeg har følt meg bedre og ser lysere på framtiden. Min søster støtter meg, fordi han var ikke grei mot henne eller respekterte min mor imens ho var dødssyk pga kreft. Han hadde sjelden noe fint å si om min familie, fordi min søster er, og min mor var uføretrygda. Til poenget. Jeg har noen som ikke støtter meg i mitt valg og det gjør meg så trist og sint. Jeg vil ikke ta han tilbake, men allikevel skal de gi meg dårlig samvittighet. Hva er galt med meg? Anonymkode: e63aa...62f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Til poenget. Jeg har noen som ikke støtter meg i mitt valg og det gjør meg så trist og sint. Jeg vil ikke ta han tilbake, men allikevel skal de gi meg dårlig samvittighet. Hva er galt med meg? Det er ikke noe galt med deg. Det er noe galt med de menneskene som forsøker å gi deg dårlig samvittighet. Jeg ville ha avsluttet kontakten med slike mennesker. Anonymkode: f249f...8c7 16
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke noe galt med deg. Det er noe galt med de menneskene som forsøker å gi deg dårlig samvittighet. Jeg ville ha avsluttet kontakten med slike mennesker. Anonymkode: f249f...8c7 Jeg kan ikke avslutte kontakten med hun ene, fordi hun er tanten min. Anonymkode: e63aa...62f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan ikke avslutte kontakten med hun ene, fordi hun er tanten min. Anonymkode: e63aa...62f Mange velger å avslutte kontakten med slektninger. Mange velger å avslutte kontakten med foreldre og/eller søsken. Hvorfor kan ikke du avslutte kontakten med tanten din? Anonymkode: f249f...8c7 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan ikke avslutte kontakten med hun ene, fordi hun er tanten min. Anonymkode: e63aa...62f Men hvorfor skal jeg føle så elendig mot han, når han gjorde min datter og meg så trist i forholdet? Tanten min hilste på familien hans i konfirmasjonen til min datter, så de har tydeligvis klart å sjarmere ho. Tanten min er familien min og burde vist litt mer forståelse. 😔 Anonymkode: e63aa...62f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange velger å avslutte kontakten med slektninger. Mange velger å avslutte kontakten med foreldre og/eller søsken. Hvorfor kan ikke du avslutte kontakten med tanten din? Anonymkode: f249f...8c7 Joda, du har helt rett.. jeg har ingen kontakt med mellomste søsteren min fordi ho er ikke grei. Men jeg har alltid sett opp til tanten min og hun er den eneste slektningen jeg har igjen etter min far. Jeg ble bare så utrolig skuffet og sint fordi ho skal gi meg så dårlig samvittighet. En venninne ville jeg skulle takke ja å bli med eks min og sønnen til kongeparken, kun som venner. Dette sa imens min datter satt imellom oss på bussen. Hun burde vite at vi trenger min eks på avstand nå, sånn at vi kan komme oss videre i livet. Ikke oppmuntre min datter. Venninnen min vet hvordan han har oppført seg mot min datter og meg. Anonymkode: e63aa...62f
Gjest Skogsalv Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men hvorfor skal jeg føle så elendig mot han, når han gjorde min datter og meg så trist i forholdet? Tanten min hilste på familien hans i konfirmasjonen til min datter, så de har tydeligvis klart å sjarmere ho. Tanten min er familien min og burde vist litt mer forståelse. 😔 Anonymkode: AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hei, jeg har nylig slått opp med eks min, vi var sammen i 9 år. Han hadde humørsvingninger, kritiserte meg og kjeftet når han ikke fikk det som han ville.. fordi jeg ikke hjalp han nok som f.eks med leiligheten hans. Vi bodde aldri sammen. Han hadde gode dager hvor han var glad, tøysete og fikk min datter og meg til å le og føle oss verdsatt og elsket. Jeg har to sykdommer og derfor har legen min anbefalt uføretrygd. Eks min støttet ikke dette.. «og jeg lå ikke akkurat på sofaen og holdt på å dø heller..» Han ville ha hjelp med leiligheten sin og tjene penger. Uansett… etter jeg slo opp med han så har jeg ikke angret eller savnet han. Jeg har følt meg bedre og ser lysere på framtiden. Min søster støtter meg, fordi han var ikke grei mot henne eller respekterte min mor imens ho var dødssyk pga kreft. Han hadde sjelden noe fint å si om min familie, fordi min søster er, og min mor var uføretrygda. Til poenget. Jeg har noen som ikke støtter meg i mitt valg og det gjør meg så trist og sint. Jeg vil ikke ta han tilbake, men allikevel skal de gi meg dårlig samvittighet. Hva er galt med meg? Anonymkode: e63aa...62f Han har ikke empati,men sjarmerer folk av venner og familie han treffer i korte avsnitt. De har ikke sett mannen bak masken! ( de er " flying monkeys "- så de evner ikke å støtte ) Vær glad han er ute av livet ditt 🙂❤ og at du ENDELIG fant styrken til å gå 💪 Dine spørsmål i etterkant om det er DEG det er noe feil med , tyder på at han har kødda med tankene dine ifht egenverd. Du VET ,og du prøvde i lang tid med han ...dårlig samvittighet er det siste du skal ha! Men du må " la det gå " ❤ Du kan ikke forklare sannhet og fornuft til de han har triangulert. De ser ikke det samme som deg. Om du prøver,så har han allerede over lang tid indoktrinert dem at du vil forsøke ,,,og han har GARANTERT brukt både din fysiske og mentale tilstand som argument og arsenal 🙄 i forkant. HELT SIKKERT: pga den lange tiden dere var sammen ..og det du nå erfarer. Endret 11. august 2021 av Skogsalv
Duraton Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 Hva med den nye venninnen din? Støtter hun deg? Og familie er nå familie. Jeg har selv utelukket en del tanter og onkler og ikke sett eller hørt noe ifra dem på flere år. Fungerer helt fint å stenge ute familie. Og hvis tanten din mener at fyren og mora hans er så bra, så får hun date ham selv. Men jeg skjønner at du hadde ikke så fryktelig mange igjen rundt deg. Og at det er sårt å skulle gi slipp på det lille man har. Men slik er det ved livsendringer, er ikke alle som blir med i svingen, noen faller av. Jeg synes at du bare burde fortsette på den nye kursen din, og har tanten din falt av, så javel, la henne plaske og kose seg. La nå ikke henne få deg til å snu tilbake på den gamle kursen. Ikke nå som du har kommet så langt. 2
Raven.Writingdesk Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 Hei TS. Det høres ut som at mange har sett på eksen din som en grei fyr og opplevd forholdet deres som noe positivt. Det må de få lov til uten at det blir galt. De må også få lov til å fortsette å like ham som en venn om de vil det. Det som ikke er greit er at slike ting blir diskutert foran datteren din og at du skal presses til å møte han og din tidligere stesønn. Men: om dere har vært sammen i 9 år og dere begge har barn så lurer jeg på hvordan de har det? Kanskje har din venninne sett noe du ikke ser og tok det derfor foran datteren din ? (At din datter savner din eks og hans sønn?) - Når man går gjennom et brudd kan det få konsekvenser for mange rundt og ikke bare en selv. Jeg hadde selv en kjæreste jeg forlot, og han og min mor var så glade i hverandre at mora mi hadde nok mer kjærlighetssorg enn meg. Han hadde hatt er turbulent forhold til sine foreldre og vi var ganske unge, så han opplevde nok at min mor ble en foreldrefigur for ham, Vet at de snakket litt sammen det første året etter bruddet og tror det satt langt inne for min mor å akseptere at jeg forlot ham. Mitt råd er derfor at du ikke skal «overtale» din familie til å se negativt på din eks. Pass godt på begge barna i det her, det blir noe helt annet når man har et brudd hvor to barn er involvert. (Hva slags relasjon hadde de? savner de hverandre? Skal de nektes kontakt pga bruddet mener du?) Og vær samtidig tydelig på valget du har gjort, uten å fremstå anklagende/angripende mot de rundt deg. Kanskje må du rett og slett svelge noen kameler en liten periode, men dette går seg til etterhvert når alle har akseptert den nye situasjonen Lykke til. 2
Cirkelin Skrevet 11. august 2021 #10 Skrevet 11. august 2021 Ditt liv. Du bestemmer! Du savner han ikke, dermed er det riktig avgjørelse for deg å gjøre slutt med han. Om han hadde vært en kjernekar eller som i dette tilfellet en megadust spiller ingen rolle. Det har tanten din ikke noe med. Om hun gir deg dårlig samvittighet, så gi henne klar beskjed om at hun ikke har noe med å kommentere ditt privatliv. Du er i ferd med å bli sjef i ditt eget liv. Kjempebra! Det kommer du til å tjene på i lengden, men da må du sette ned foten for de som ikke takler at du bestemmer selv. 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 Skogsalv skrev (16 minutter siden): Han har ikke empati,men sjarmerer folk av venner og familie han treffer i korte avsnitt. De har ikke sett mannen bak masken! ( de er " flying monkeys "- så de evner ikke å støtte ) Vær glad han er ute av livet ditt 🙂❤ og at du ENDELIG fant styrken til å gå 💪 Dine spørsmål i etterkant om det er DEG det er noe feil med , tyder på at han har kødda med tankene dine ifht egenverd. Du VET ,og du prøvde i lang tid med han ...dårlig samvittighet er det siste du skal ha! Men du må " la det gå " ❤ Du kan ikke forklare sannhet og fornuft til de han har triangulert. De ser ikke det samme som deg. Om du prøver,så har han allerede over lang tid indoktrinert dem at du vil forsøke ,,,og han har GARANTERT brukt både din fysiske og mentale tilstand som argument og arsenal 🙄 i forkant. HELT SIKKERT: pga den lange tiden dere var sammen ..og det du nå erfarer. Anonymkode: e63aa...62f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hei, jeg har nylig slått opp med eks min, vi var sammen i 9 år. Han hadde humørsvingninger, kritiserte meg og kjeftet når han ikke fikk det som han ville.. fordi jeg ikke hjalp han nok som f.eks med leiligheten hans. Vi bodde aldri sammen. Han hadde gode dager hvor han var glad, tøysete og fikk min datter og meg til å le og føle oss verdsatt og elsket. Jeg har to sykdommer og derfor har legen min anbefalt uføretrygd. Eks min støttet ikke dette.. «og jeg lå ikke akkurat på sofaen og holdt på å dø heller..» Han ville ha hjelp med leiligheten sin og tjene penger. Uansett… etter jeg slo opp med han så har jeg ikke angret eller savnet han. Jeg har følt meg bedre og ser lysere på framtiden. Min søster støtter meg, fordi han var ikke grei mot henne eller respekterte min mor imens ho var dødssyk pga kreft. Han hadde sjelden noe fint å si om min familie, fordi min søster er, og min mor var uføretrygda. Til poenget. Jeg har noen som ikke støtter meg i mitt valg og det gjør meg så trist og sint. Jeg vil ikke ta han tilbake, men allikevel skal de gi meg dårlig samvittighet. Hva er galt med meg? Anonymkode: e63aa...62f Ingenting er galt mrd deg kjære deg, drt vil alltid være noen som ikke har gjennomskuet han, hev drg over d. ❤️❤️❤️Si ifra st du hsr det brdre nå å ikke ønsker innblanding fra de som ilke forstårser. Anonymkode: 79695...3f9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: e63aa...62f AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: e63aa...62f Han har ikke vært grei imot min søster, så hun støtter meg.. det er vel fordi hun selv vet hvordan han er. Det var rolig fra han en stund etterpå, men så kom det en melding fra han til min datter og han har sendt et par til meg etterpå. Han inviterer oss med til kongeparken, til bursdagen til sønnen, og sendte bilder av katten deres til meg i går. Jeg har bedt han slutte å sende flere meldinger til meg og kommer det en til så blokkerer jeg han. Men jeg føler så dårlig samvittighet ovenfor min tante og venninne. Jeg har gransket hose en million ganger fram og tilbake, lest gamle meldinger, tatt fram alle grunnene hvorfor jeg ikke kan være sammen med han lenger. For tre dager siden følte meg lettet og glad, men nå føler jeg meg bare dum Anonymkode: e63aa...62f
Duraton Skrevet 11. august 2021 #14 Skrevet 11. august 2021 Du er ikke dum. Avogtil så fyker det med noen ting når man hiver det gamle badevannet ut. Det er synd at din tante ikke tar din side, men man kan ikke la andre styre livet ditt. 2
Gjest Skogsalv Skrevet 11. august 2021 #15 Skrevet 11. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Han har ikke vært grei imot min søster, så hun støtter meg.. det er vel fordi hun selv vet hvordan han er. Det var rolig fra han en stund etterpå, men så kom det en melding fra han til min datter og han har sendt et par til meg etterpå. Han inviterer oss med til kongeparken, til bursdagen til sønnen, og sendte bilder av katten deres til meg i går. Jeg har bedt han slutte å sende flere meldinger til meg og kommer det en til så blokkerer jeg han. Men jeg føler så dårlig samvittighet ovenfor min tante og venninne. Jeg har gransket hose en million ganger fram og tilbake, lest gamle meldinger, tatt fram alle grunnene hvorfor jeg ikke kan være sammen med han lenger. For tre dager siden følte meg lettet og glad, men nå føler jeg meg bare dum Anonymkode: e63aa...62f Ikke gjør det 🙂 Du har en naturlig reaksjon etter å ha blitt utsatt for en narsissist. ( traumebånd) Helt tydelig ifht hans respons ( mangel på det) da du opplevde tap. Samt alt det andre du beskriver. Det han driver med nå , er HOOVERING 🥶,,, Han vet å trykke på de rette knappene ! Tenk på mora di du ❤ Og følelsen han gav deg når DET sto på ! Slikt sier ALT om kjærligheten i et menneske...Han er ikke verdt en dritt ifht din familiehistorie. Deg, din datter,din søster og din mamma 🌷 Han var stygg dengang, og stygg i etterkant ifht din livssituasjon . Bare å trampe støvet av. Slik berme. Jeg grøsser...Ikke gi han mere FUEL. At du ELSKET,er bra. Det sier det meste om deg. Så ikke skam deg for det 🌷 Dessverre møtte du en slik....men du MÅ slippe ❤ Det vet du. Frihet i vente . Forstår de motstridene følelsene! Søk opp Covert narcissist på You tube! Endret 11. august 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #16 Skrevet 11. august 2021 Raven.Writingdesk skrev (38 minutter siden): Hei TS. Det høres ut som at mange har sett på eksen din som en grei fyr og opplevd forholdet deres som noe positivt. Det må de få lov til uten at det blir galt. De må også få lov til å fortsette å like ham som en venn om de vil det. Det som ikke er greit er at slike ting blir diskutert foran datteren din og at du skal presses til å møte han og din tidligere stesønn. Men: om dere har vært sammen i 9 år og dere begge har barn så lurer jeg på hvordan de har det? Kanskje har din venninne sett noe du ikke ser og tok det derfor foran datteren din ? (At din datter savner din eks og hans sønn?) - Når man går gjennom et brudd kan det få konsekvenser for mange rundt og ikke bare en selv. Jeg hadde selv en kjæreste jeg forlot, og han og min mor var så glade i hverandre at mora mi hadde nok mer kjærlighetssorg enn meg. Han hadde hatt er turbulent forhold til sine foreldre og vi var ganske unge, så han opplevde nok at min mor ble en foreldrefigur for ham, Vet at de snakket litt sammen det første året etter bruddet og tror det satt langt inne for min mor å akseptere at jeg forlot ham. Mitt råd er derfor at du ikke skal «overtale» din familie til å se negativt på din eks. Pass godt på begge barna i det her, det blir noe helt annet når man har et brudd hvor to barn er involvert. (Hva slags relasjon hadde de? savner de hverandre? Skal de nektes kontakt pga bruddet mener du?) Og vær samtidig tydelig på valget du har gjort, uten å fremstå anklagende/angripende mot de rundt deg. Kanskje må du rett og slett svelge noen kameler en liten periode, men dette går seg til etterhvert når alle har akseptert den nye situasjonen Lykke til. Min datter har lenge sagt ho ikke liker han, og ho virker ikke lei seg fordi det er slutt mellom oss. Han var grei mot ho i blant, men kranglet ofte med ho og presset ho på slutten og kjeftet mye. Det var alltid ho som fikk skylden hvis sønnen gjorde noe galt, fordi ho var eldst. Jeg har aldri overtalt noen til å syns vondt om han, han var ikke grei mot min søster eller min mor, og han snakket ofte nedlatende om min familie.Og om meg til vennene sine og til sin familie, sånn at jeg fikk familien hans og noen av vennene imot meg.. fordi de syns synd på han og han syns synd på seg selv. Jeg fikk ofte høre hvor synd det var på han. Anonymkode: e63aa...62f
Gjest Skogsalv Skrevet 11. august 2021 #17 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min datter har lenge sagt ho ikke liker han, og ho virker ikke lei seg fordi det er slutt mellom oss. Han var grei mot ho i blant, men kranglet ofte med ho og presset ho på slutten og kjeftet mye. Det var alltid ho som fikk skylden hvis sønnen gjorde noe galt, fordi ho var eldst. Jeg har aldri overtalt noen til å syns vondt om han, han var ikke grei mot min søster eller min mor, og han snakket ofte nedlatende om min familie.Og om meg til vennene sine og til sin familie, sånn at jeg fikk familien hans og noen av vennene imot meg.. fordi de syns synd på han og han syns synd på seg selv. Jeg fikk ofte høre hvor synd det var på han. Anonymkode: e63aa...62f Søk opp Covert narcissist på You Tube. Nå ! Ut av gjørma ❤
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #18 Skrevet 11. august 2021 Cirkelin skrev (43 minutter siden): Ditt liv. Du bestemmer! Du savner han ikke, dermed er det riktig avgjørelse for deg å gjøre slutt med han. Om han hadde vært en kjernekar eller som i dette tilfellet en megadust spiller ingen rolle. Det har tanten din ikke noe med. Om hun gir deg dårlig samvittighet, så gi henne klar beskjed om at hun ikke har noe med å kommentere ditt privatliv. Du er i ferd med å bli sjef i ditt eget liv. Kjempebra! Det kommer du til å tjene på i lengden, men da må du sette ned foten for de som ikke takler at du bestemmer selv. Nei, jeg savner han ikke, og jeg føler meg levende. Jeg vil ikke miste den følelsen, fordi det føles rett valg for meg. Tanten min drepte litt av den gnisten i meg. Anonymkode: e63aa...62f 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #19 Skrevet 11. august 2021 Jeg hadde vært brutalt ærlig til de som hadde gitt meg dårlig samvittighet og fortalt om alle de dårlige sidene. Om han snakket dritt om noen (f.eks. om mora di er søsteren til tanten din så er hun vel interessert i å høre hvordan han snakket om henne?) så hadde jeg sagt det rett ut. Han var ikke snill, han fikk deg til å føle deg dårlig, hadde humørsvingninger og kjeftet, at han ikke var snill mot datteren din. Dersom du har gjort dette og folk fortsatt forsvarer ham så hadde jeg prøvd å holde meg unna disse menneskene så mye som mulig. Anonymkode: bed54...fb8 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #20 Skrevet 11. august 2021 Duraton skrev (23 minutter siden): Du er ikke dum. Avogtil så fyker det med noen ting når man hiver det gamle badevannet ut. Det er synd at din tante ikke tar din side, men man kan ikke la andre styre livet ditt. ❤️ Anonymkode: e63aa...62f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå