AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #21 Skrevet 12. august 2021 Det er jo ikke bra for kloden å kjøpe disse billige klærne som er lagd for å bli kastet. Kjøper man god kvalitet så varer de lengre. Anonymkode: 1083c...50c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #22 Skrevet 12. august 2021 Er enig i at høstens farger er kjedelige, synes det er slik hos de fleste merker nå i år. Anonymkode: e3076...3ad
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #23 Skrevet 12. august 2021 Jeg må le av dere med små gutter som sverger på at dere aaldri skal kjøpe klær med tegneserieprint/biler/whatever fra H&M fordi dere er så motebevisste og «opptatt av interiør» - vent til poden blir 3-4-5, da skal jeg love dere møter dere selv i døra og suger nettbutikken til nevnte butikk tom for collegegensere med Spidermanmotiv i paljetter som kan børstes om til Hulken😁 Anonymkode: 6caeb...c3c 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #24 Skrevet 12. august 2021 Herlighet... har ingen tro på at klærne varer lenger bare fordi de har et fancy merke! Har hatt mye hm (og andre billig merker) til mine barn og mye har gått i arv og er nå i bruk på barn nr 7. Når barna blir eldre så slites det jo selvsagt mer.... men har ikke merket forskjell på dyrt og billig da heller. Vi kjøper det vi liker enten det er billig eller dyrt. Men egentlig kun yttertøy vi legger ned litt ekstra i. Anonymkode: e1db2...284 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #25 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Status. Anonymkode: 7c5db...706 Det ha handler hvertfall ikke om status når man kjøper marmar. De har ingen logo eller annet som skulle tilsi at det er ett litt dyrere plagg. De som er opptatt av status liker gjerne å «flashe» og bruker klær med logo eller mønstre som viser merke. Jeg kan gjerne fortelle om forskjellen på de to bodyene. Den fra hm er mye tynnere i stoffet og mister fasong fort etter noen vask (blir pløsete/utvidet i overkroppen). Den fra marmar er mykere, litt tykkere og mister ikke fasongen. Sistnevnte kan også arves mange ganger. Selv bruker jeg mye klær som er ribbestrikket til barna, syns dette er pent og sitter fint. Forskjellen er stor om man betaler litt ekstra for plaggene. Anonymkode: b2c48...be5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #26 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må le av dere med små gutter som sverger på at dere aaldri skal kjøpe klær med tegneserieprint/biler/whatever fra H&M fordi dere er så motebevisste og «opptatt av interiør» - vent til poden blir 3-4-5, da skal jeg love dere møter dere selv i døra og suger nettbutikken til nevnte butikk tom for collegegensere med Spidermanmotiv i paljetter som kan børstes om til Hulken😁 Anonymkode: 6caeb...c3c Min er 4 år og har fortsatt ikke noen formening om hvordan han går kledd, heldigvis😂 Men om han får preferanser så skal han selvsagt få lov til det, det er ikke det viktigste her i livet om han vil ha spiderman i paljetter på genseren sin. Men enn så lenge så handler jeg klær som jeg syns er pene. Dvs enkle, ensfargede og komfortable klær. Anonymkode: b2c48...be5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #27 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må le av dere med små gutter som sverger på at dere aaldri skal kjøpe klær med tegneserieprint/biler/whatever fra H&M fordi dere er så motebevisste og «opptatt av interiør» - vent til poden blir 3-4-5, da skal jeg love dere møter dere selv i døra og suger nettbutikken til nevnte butikk tom for collegegensere med Spidermanmotiv i paljetter som kan børstes om til Hulken😁 Anonymkode: 6caeb...c3c Jeg har gutter som er 7 og 12, og har tydeligvis gått glipp av noe? Jeg er verken motebevisst eller spesielt opptatt av interiør, men 90 % av guttas klær er «print-fritt». Og det meste av de resterende 10 prosentene er mottatt som gaver. Anonymkode: 336fd...5c9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #28 Skrevet 12. august 2021 Vi har nesten bare arvetøy, og det aller meste av det er hm, cubus, kappahl osv. Veldig lite som er dyre merker - det har ikke mistet formen, farger eller noe annet som går igjen som unnskyldninger her for å kjøpe dyrt. Ikke noe av tøyet vi har er fargesprakende eller fullt av strass,mønster eller biler heller. Tror veldig mange har inngrodde fordommer mot billigmerkene fordi de er billige. Både faren min og broren min tror jo at "dyrt er bedre", men de må bytte sko like ofte som meg... Anonymkode: 0dc3b...a78 3
Strange Doll Skrevet 12. august 2021 #29 Skrevet 12. august 2021 Vi bruker mye MarMar, Kattnakken, Wheat, Gullkorn osv. Velger å kjøpe disse plaggene fordi jeg syns de holder seg bra og jeg liker kvaliteten. Kattnakken har jeg brukt i årevis, lenge før det ble så populært, og jeg merker jo at det er mye vanskeligere å få tak i de "populære" dressene nå fremfor tidligere når ikke annenhvert barn i barnehagen har lik dress. Vi kjøper mange sett med Villvette fra Gullkorn hvert år da jeg syns det er fine basisklær. Merker forskjell på kvaliteten på dett kontra de basisplaggene jeg kjøper på HM feks.
Strange Doll Skrevet 12. august 2021 #30 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må le av dere med små gutter som sverger på at dere aaldri skal kjøpe klær med tegneserieprint/biler/whatever fra H&M fordi dere er så motebevisste og «opptatt av interiør» - vent til poden blir 3-4-5, da skal jeg love dere møter dere selv i døra og suger nettbutikken til nevnte butikk tom for collegegensere med Spidermanmotiv i paljetter som kan børstes om til Hulken😁 Anonymkode: 6caeb...c3c hahaha dette er meg! Min eldste har plutselig skapet fullt av hulken, spiderman og alt mulig pjatt. Supplerer med basisplagg slik at ikke hele outfiten er en blanding av hulken og spiderman hver dag 😅 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #31 Skrevet 12. august 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Herlighet... har ingen tro på at klærne varer lenger bare fordi de har et fancy merke! Har hatt mye hm (og andre billig merker) til mine barn og mye har gått i arv og er nå i bruk på barn nr 7. Når barna blir eldre så slites det jo selvsagt mer.... men har ikke merket forskjell på dyrt og billig da heller. Vi kjøper det vi liker enten det er billig eller dyrt. Men egentlig kun yttertøy vi legger ned litt ekstra i. Anonymkode: e1db2...284 Enig! Har arvet masse billig (hm, Kappahl, Cubus) klær brukt av to søstre, så har mine to jenter brukt dette og nå har vi gitt det videre til søskenbarn. Veldig slitesterke og NØYTRALE (hvis det er det viktigste) klær. Så skjønner ikke helt argumentasjonen, men mulig det er noe jeg misser? Hvor avansert trenger en body eller tights være liksom? Etisk sett er vel ikke merkeklærene noe bedre, heller? Anonymkode: bcda2...96e 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #32 Skrevet 12. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Det ha handler hvertfall ikke om status når man kjøper marmar. De har ingen logo eller annet som skulle tilsi at det er ett litt dyrere plagg. De som er opptatt av status liker gjerne å «flashe» og bruker klær med logo eller mønstre som viser merke. Jeg kan gjerne fortelle om forskjellen på de to bodyene. Den fra hm er mye tynnere i stoffet og mister fasong fort etter noen vask (blir pløsete/utvidet i overkroppen). Den fra marmar er mykere, litt tykkere og mister ikke fasongen. Sistnevnte kan også arves mange ganger. Selv bruker jeg mye klær som er ribbestrikket til barna, syns dette er pent og sitter fint. Forskjellen er stor om man betaler litt ekstra for plaggene. Anonymkode: b2c48...be5 Men dette stemmer jo ikke? Pløsete body? Aldri opplevd! Her har hm-bodyene gått i arv 5 ganger. Ingen pløs i sikte. Anonymkode: bcda2...96e 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #33 Skrevet 12. august 2021 tangent skrev (22 timer siden): Min erfaring er at de som liker pastellfarger og duse klær er veldig opptatt av stil og villig til å betale for det de oppfatter som god kvalitet. Regner med at det er vanlig i enkelte kretser. Men de færreste jeg kjenner kjøper mye av disse merkene. Det går mest i lindex og kapphal og veldig få av ungene jeg treffer har noe stil. Det er en salig blanding av brukt og nytt og Elsa og spidermann og farger og HM og hust og claire. Men jeg har mest fokus på komfort og gir beng i om klærne matcher, så jeg er vel kanskje ikke rette til å svare. Dette beskriver godt den "stilen" vi har hatt også. I perioder har garderoben bestått av 80 % arvet HM, tror jeg, uten at det har vært noe problem. Men av og til må man jo kjøpe noe også, og jeg har jo tenkt at barneklærne i butikkene blir tristere og tristere for hvert år. Det har gått mye i KappAhl, som jeg syns har god kvalitet og dessuten mye i ren bomull (uten elastikk), men utvalget i farge og stil er magert. Tråden var ikke ment spesielt mot merkeklær. Jeg syns de samme fargene går igjen overalt. Glad for å høre at i hvertfall noen er enige med meg i at årets farger er usedvanlig triste, da, kanskje det snur snart! Ts Anonymkode: 9802f...6ae 1
Arkin Skrevet 12. august 2021 #34 Skrevet 12. august 2021 Lizca skrev (5 timer siden): Jeg personlig elsker høstfarger. Jeg liker godt de dyre merkene, å er kun de merkene jeg kjøper. Liker ikke H&M, klærne der stygge. Kan kanskje kjøpe en og annen pysj eller strømper på H&M, men ikke en kjede jeg kjøper standardklær fra. Jeg elsker også interiør, å liker å pynte sønnen min på 1 år i klær som er pene. Ja, merkene som Hust&Claire, hummel, kivat osv er jævli dyre, så hender jeg drar på bruktbutikk eller kjøper fra kjøp og salg grupper hvor de selger dyre merkeklær. Han må passe inn i interiøret mener du? Sorry jeg kunne ikke dy meg 🙈🙈 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå