AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 I fare for å være en gammel grukk, hva er det med dagens barnemoteklær? Jeg ble inspirert av Kattnakken-tråden til å se på instagramkontoen til en klesbutikk for barn som var nevnt der. Kattnakkendressene så nå greie ut, men i tillegg var det mange bilder av en "rålekker" kolleksjon fra MarMar som visstnok ble revet ut av hyllene. Hva er det med disse klærne? For meg så det ut som helt ordinære ensfargete bomullsplagg i strengt tatt nokså dølle farger. Men dette skal altså være superpopulært? Jeg syns denne typen klær og farger går igjen i mange merker for tiden. Hva er greia? Jeg lurer oppriktig, prøver ikke å henge ut noen, og håper noen kan gjøre et forsøk på å forklare. Anonymkode: 9802f...6ae 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Den, og andre lignende butikker, er jo kjent for å «hype» etterspørselen noe veldig. Plaggene blir «revet bort», det er «kaos i nettbutikken», og man må «være rask for å sikre seg» plagg. Men likevel har de mase igjen til salget når sesongen er over 🤷♀️ Hvis du tenker på MarMar, Wheat, Hust&Claire osv, så er det samme «hypen» hvert år og hver sesong. Anonymkode: 35a1c...0d3 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Jeg kjøper stort sett bare disse merkeklærne til mine barn. For min del handlet det i første omgang om at jeg ønsket fine klær til mine gutter, og de jyselige klærne du finner på HM er ikke min stil. Veldig kjedelig når det du finner av gutteklær er i en eller annen spyfarge, og enten har dinosaurer eller biler på. Da de var babyer kunne jeg handle på KappAhl, å kjøpe Newbie, men etter størrelse 92 så er det ikke spesielt mye å få til gutter der heller. Med dette sagt så har jeg kjøpt basisplagg på HM og Cubus, og min opplevelse med det er at de blir stive, vindskjeve og virket utvasket etter få vask. Da betaler jeg heller litt mer for for eksempel MarMar, Hummel og Hust & Claire, så har klærne vært like fine til lillebror, og til og med vært fullt brukbare etter han også så klærne kan leveres videre etter 2 barn. Det har jeg til gode å oppleve med kjedeklær Anonymkode: e0281...d35 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Den, og andre lignende butikker, er jo kjent for å «hype» etterspørselen noe veldig. Plaggene blir «revet bort», det er «kaos i nettbutikken», og man må «være rask for å sikre seg» plagg. Men likevel har de mase igjen til salget når sesongen er over 🤷♀️ Hvis du tenker på MarMar, Wheat, Hust&Claire osv, så er det samme «hypen» hvert år og hver sesong. Anonymkode: 35a1c...0d3 Haha, det er sikkert noe der. Ellers var det mest fargene jeg reagerte på, spesielt kontrasten mellom den begeistrede beskrivelsen og det man faktisk kunne se på bildene. Kvaliteten vet jeg ikke noe om, men hvis den er god, skjønner jeg jo at folk kjøper dem. Ts Anonymkode: 9802f...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Marmar er myke, gode og av god kvalitet Anonymkode: 837a4...051
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjøper stort sett bare disse merkeklærne til mine barn. For min del handlet det i første omgang om at jeg ønsket fine klær til mine gutter, og de jyselige klærne du finner på HM er ikke min stil. Veldig kjedelig når det du finner av gutteklær er i en eller annen spyfarge, og enten har dinosaurer eller biler på. Da de var babyer kunne jeg handle på KappAhl, å kjøpe Newbie, men etter størrelse 92 så er det ikke spesielt mye å få til gutter der heller. Med dette sagt så har jeg kjøpt basisplagg på HM og Cubus, og min opplevelse med det er at de blir stive, vindskjeve og virket utvasket etter få vask. Da betaler jeg heller litt mer for for eksempel MarMar, Hummel og Hust & Claire, så har klærne vært like fine til lillebror, og til og med vært fullt brukbare etter han også så klærne kan leveres videre etter 2 barn. Det har jeg til gode å oppleve med kjedeklær Anonymkode: e0281...d35 Enig. Har også to gutter. Liker å kle dem i fine, enkle og stilrene klær med god funksjonalitet og kvalitet. På kjedebutikkene finner man helst klær med trykk av spiderman etc eller enda værre dette paljettgreiene som man kan børste i to retninger så endrer det farge. Underdelene er ofte enten stive jeans eller typisk grå joggebukse. Har alltid tenkt at mine skal få spiderman etc når de selv ønsker, men det har ennå ikke skjedd. Man betaler jo bare bittelitt mer for mye bedre kvalitet og klær som er både pene og komfortable. Anonymkode: b2c48...be5 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Enig. Har også to gutter. Liker å kle dem i fine, enkle og stilrene klær med god funksjonalitet og kvalitet. På kjedebutikkene finner man helst klær med trykk av spiderman etc eller enda værre dette paljettgreiene som man kan børste i to retninger så endrer det farge. Underdelene er ofte enten stive jeans eller typisk grå joggebukse. Har alltid tenkt at mine skal få spiderman etc når de selv ønsker, men det har ennå ikke skjedd. Man betaler jo bare bittelitt mer for mye bedre kvalitet og klær som er både pene og komfortable. Anonymkode: b2c48...be5 God kvalitet og komfortablt, skjønner den, men pene? Klærne på instagram gikk i beige, sennepsgul, grålilla, svart og to toner gammelrosa. Syns folk faktisk dette er pene farger til småbarn, eller kjøper dere det mest fordi det er bare det som er tilgjengelig? Jeg syns forøvrig disse fargene går igjen overalt, ikke bare på dyre klær men f.eks. på ulltøyet fra Barnas Hus. Ts Anonymkode: 9802f...6ae 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): God kvalitet og komfortablt, skjønner den, men pene? Klærne på instagram gikk i beige, sennepsgul, grålilla, svart og to toner gammelrosa. Syns folk faktisk dette er pene farger til småbarn, eller kjøper dere det mest fordi det er bare det som er tilgjengelig? Jeg syns forøvrig disse fargene går igjen overalt, ikke bare på dyre klær men f.eks. på ulltøyet fra Barnas Hus. Ts Anonymkode: 9802f...6ae Høstens farger er dørgende kjedelig ja, så har ikke kjøpt noe av det, men heldigvis har de ikke vokst ut av sommerens klær. Dette er jo basisklær. Og nå som eldste her har blitt så stor at han selv ønsker klær med tegneseriefigurer får han selvfølgelig noen av disse plaggene, men holdbarheten likner ingenting. Kjøper gjerne merkeklærne brukt også. Men brukte Hm klær skulle jeg heller hatt penger for å ta i mot Anonymkode: e0281...d35 1
Fru Uperfekt Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I fare for å være en gammel grukk, hva er det med dagens barnemoteklær? Jeg ble inspirert av Kattnakken-tråden til å se på instagramkontoen til en klesbutikk for barn som var nevnt der. Kattnakkendressene så nå greie ut, men i tillegg var det mange bilder av en "rålekker" kolleksjon fra MarMar som visstnok ble revet ut av hyllene. Hva er det med disse klærne? For meg så det ut som helt ordinære ensfargete bomullsplagg i strengt tatt nokså dølle farger. Men dette skal altså være superpopulært? Jeg syns denne typen klær og farger går igjen i mange merker for tiden. Hva er greia? Jeg lurer oppriktig, prøver ikke å henge ut noen, og håper noen kan gjøre et forsøk på å forklare. Anonymkode: 9802f...6ae Nå er barneklær stort sett bare blitt kjedeligere og kjedeligere. Det er og blitt vanskeligere og vanskeligere å få tak i pene kjønnsnøytraleklær 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #10 Skrevet 11. august 2021 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Nå er barneklær stort sett bare blitt kjedeligere og kjedeligere. Det er og blitt vanskeligere og vanskeligere å få tak i pene kjønnsnøytraleklær Mulig det er fordi jeg ikke har jente selv, men jeg syntes da det finnes mye fint til jenter i alle aldre? Men nå liker jeg litt jentete jenteklær da 🙈 Anonymkode: e0281...d35 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 Jeg syns det er fine farger, man må ikke kle unger i skrikende farger hver eneste dag bare fordi de er barn. Anonymkode: f1f6f...6f0 4
tangent Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 Min erfaring er at de som liker pastellfarger og duse klær er veldig opptatt av stil og villig til å betale for det de oppfatter som god kvalitet. Regner med at det er vanlig i enkelte kretser. Men de færreste jeg kjenner kjøper mye av disse merkene. Det går mest i lindex og kapphal og veldig få av ungene jeg treffer har noe stil. Det er en salig blanding av brukt og nytt og Elsa og spidermann og farger og HM og hust og claire. Men jeg har mest fokus på komfort og gir beng i om klærne matcher, så jeg er vel kanskje ikke rette til å svare. 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 Jeg synes de fargene er fine til min gutt og har kjøpt mye av de basisplaggene som tskjorter og langermet topper til min sønn. Han blir straks 10 og bruker de fremdeles. Han er ikke spesielt kresen så det er nok jeg som synes det er fint og velger å kjøpe det, han har ingen formening eller interesse for klær så det er klart min behov for å style som er tilstede når jeg handler. Datteren på 8 har begynt å ønske seg spesifikke plagg selv, som f.eks brede jeans, bøttehatt, collegetøy i samme farge osv som er mer trendplagg og mote enn spesifikke merker. Til min sønn kan jeg kjøpe uten å spørre på forhånd, og hvis han ikke liker det så sender jeg bare tilbake (har skjedd 1-2 ganger alle disse årene) men datteren min må hun være med ut å velge siden hun har spesifikke ønsker og ideer om hvordan det skal se ut. Anonymkode: fe55c...517
Fru Uperfekt Skrevet 11. august 2021 #14 Skrevet 11. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mulig det er fordi jeg ikke har jente selv, men jeg syntes da det finnes mye fint til jenter i alle aldre? Men nå liker jeg litt jentete jenteklær da 🙈 Anonymkode: e0281...d35 Jeg har begge deler, i alderen 26-5 + barnebarn så har virkelig fått følge utviklingen. Liker guttete og jentete klær men liker å ha daglig garderoben i nøytral pga arving Endret 11. august 2021 av Fru Uperfekt
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #15 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): God kvalitet og komfortablt, skjønner den, men pene? Klærne på instagram gikk i beige, sennepsgul, grålilla, svart og to toner gammelrosa. Syns folk faktisk dette er pene farger til småbarn, eller kjøper dere det mest fordi det er bare det som er tilgjengelig? Jeg syns forøvrig disse fargene går igjen overalt, ikke bare på dyre klær men f.eks. på ulltøyet fra Barnas Hus. Ts Anonymkode: 9802f...6ae Enig i at høstens farger ikke var til å hoppe i taket av, men generelt liker jeg fargene til feks mar mar, ja. Anonymkode: b2c48...be5 2
Lizca Skrevet 12. august 2021 #16 Skrevet 12. august 2021 Jeg personlig elsker høstfarger. Jeg liker godt de dyre merkene, å er kun de merkene jeg kjøper. Liker ikke H&M, klærne der stygge. Kan kanskje kjøpe en og annen pysj eller strømper på H&M, men ikke en kjede jeg kjøper standardklær fra. Jeg elsker også interiør, å liker å pynte sønnen min på 1 år i klær som er pene. Ja, merkene som Hust&Claire, hummel, kivat osv er jævli dyre, så hender jeg drar på bruktbutikk eller kjøper fra kjøp og salg grupper hvor de selger dyre merkeklær.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #17 Skrevet 12. august 2021 Jeg synes det var kjipe farger i flere merker denne høsten. Mørke, brune og kjedelige farger. Jeg liker lysere toner bedre. Har hatt noe hust & claire da hun var baby. Men ærlig talt merker jeg ikke store forskjellen fra billigere merker. Når jeg har kjøpt noe o dyrere merker er det fordi jeg liker utseende på de. Anonymkode: c35c8...a5d 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #18 Skrevet 12. august 2021 Men hva er egentlig forskjellen her, bortsett fra pris? https://www.ellos.no/marmar-copenhagen/body/1626599-03 https://www2.hm.com/no_no/productpage.0993598002.html Hadde vært artig å tatt blindtest på folk🤭 Anonymkode: bcda2...96e 6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #19 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hva er egentlig forskjellen her, bortsett fra pris? https://www.ellos.no/marmar-copenhagen/body/1626599-03 https://www2.hm.com/no_no/productpage.0993598002.html Hadde vært artig å tatt blindtest på folk🤭 Anonymkode: bcda2...96e Status. Anonymkode: 7c5db...706 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #20 Skrevet 12. august 2021 Jeg elsker jordfarger på både meg selv og barna, folk er vel bare forskjellige sånn. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men hva er egentlig forskjellen her, bortsett fra pris? https://www.ellos.no/marmar-copenhagen/body/1626599-03 https://www2.hm.com/no_no/productpage.0993598002.html Hadde vært artig å tatt blindtest på folk🤭 Anonymkode: bcda2...96e Marmar har like mye modal som bomull, så stoffet kjennes sannsynligvis mykere ut enn de fra HM som er "bare" bomull. Jeg er forsåvidt enig i at det neppe har mye å si i praksis. Hadde aldri brukt 300 kroner på en liten body. Anonymkode: 63b46...451 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå