AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Denne uken startet barnet vårt på storbarnsavdeling, en uke senere enn de andre pga ferie. Vi har vært veldig fornøyd med barnehagen så langt. God kommunikasjon med de ansatte på avdelingen han har gått på og vi føler de ser barna godt. Alltid blitt tatt imot med store smil i døren på morgenen og de slår alltid av en prat ved henting. Er det bevisst at de ansatte ikke gjør slikt på storbarnsavdelingen? Far har levert to dager på rad og jeg var jo veldig spent på hvordan det hadde gått første dagen. Ingen hadde møtt dem i døra og det var ingen som liksom hilste ordentlig. Samme idag når jeg leverte. Ingen møtte oss i døra. Jeg var usikker på om jeg kunne gå inn i avdelingen/garderoben (siden ingen møtte oss så tenkte jeg at jeg får følge barnet selv inn) så jeg spurte en ansatt der som tilfeldigvis kom ut i gangen. Jeg smilte og sa hei og tenkte jeg skulle introdusere meg men oppfattet kjapt situasjonen slik at det ikke var forventet eller nødvendig..den ansatte smilte ikke, sa ikke hei til barnet og svarte kort. Mulig hun var opptatt. Igår så var det jeg som hentet og da ble jeg heller ikke møtt av noen som ville hilse eller snakke litt om dagen. Jeg måtte inn i gangen for å hente ett par sko og da stakk jeg hodet inn i døra til avdelingen. Følte jeg måtte jo si ifra til noen at jeg jeg var der og hentet barnet. Ingen av de ansatte utendørs så ut til å legge merke til meg selv om det var lite folk. Innom døra til avdelingen møtte jeg på en av de ansatte og da smilte jeg og sa hei og sa hva jeg het og hvem jeg var mammaen til. Den ansatte presenterte seg først etter at jeg gjorde det. Jeg spurte hvordan det hadde gått og hva de hadde gjort. Jeg reagerer på at de ikke tar initiativ til å møte oss, hilse eller presentere seg. Jeg forstår at de siste ukene har sikkert vært heftige med mange nye barn og sikkert litt kaos. Men det var med klump i magen at jeg gikk fra barnehagen idag. Heldigvis smilte barnet mitt. Men absolutt ingen hadde sagt hei til han enda når jeg gikk...følte de knapt vet hvem han er. Overreagerer jeg? Forventer jeg for mye av en storbarnsavdeling? Anonymkode: c332c...848
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Dette hørtes utrivelig ut. I vår barnehage hilser alle ansatte, både de på småbarn og storbarn også de som jobber på andre avdelinger enn det barnet mitt går på. Synes ikke du forventer for mye. Anonymkode: 6a9ae...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Det det høres ikke bra ut i det hele tatt! Jobber selv i barnehage og det hender at man ikke har tid til å prate lenge ved levering og henting (prøver å få til å fortelle litt fra dagen ved henting). Men ett smil og ett god morgen skal man kunne forvente! Også ett smil og ett «takk for i dag!». Klart det er viktig for barna å bli møtt på en god måte. Har også barn i en annen barnehage enn jeg jobber i og enkelte merker jeg er veldig korte med oss foreldre (prater ikke så mye), men hilser alltid på barnet med ett varmt smil. Sånn: jeg kommer inn med barnet og sier «god morgen!» til «Pia» på avdelingen. «Pia» ser på barnet mitt og sier «Hei Anna! Så kjekt at du kom nå, vi var akkurat på vei til å tegne» etc. Selv hilser jeg alltid på både foreldre og barn uansett hvor travelt det er, men at de tar i mot barnet ditt på en god måte bør du i det minste kunne forvente. Dette ville jeg tatt opp med ped leder, styrer eller su. Ikke greit i det hele tatt. Anonymkode: a4a70...c48
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Det hørtes veldig rart ut. Tror det er større forskjeller mellom avdelinger enn akkurat overgangen småbarn til store barn. Her har vi vært mye mer fornøyd på storebarnsavdelingen. Anonymkode: 903eb...308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå