Gå til innhold

Skalljakke vs softshell eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsøker å finne en jakke til jentungen på 2år. Tenker i hovedsak på skalljakke eller softshell. Men den skal holde seg godt nå i høst evnt ut året, kan det være bedre å bruke en annen type jakke? Eller bør jeg ha 2 jakker? 
Hjelpes, det er jo en jungel 😬 samme med sko, funker cherrox eller termistøvler sånn jevnt på våte dager ut året ? 
Har kjøpt vanlig regntøy, fôret regntøy, softshelldress, gummistøvler og overgangsko. Føler jeg skulle hatt så mye mer 🥴men jakke og sko for kalde våte dager mangler jeg. Kan bruke det fôra regntøyet, eller kjøpe bare en fôret regnjakke til kanskje?

Tanken er å ha en jakke fast hjemme, siden alt annet blir fast i barnehagen. Og støvler.. 

hjelpes. 

Anonymkode: d3dd7...697

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker skallbekledning, det holder vann vekk bedre enn softshell. Softshell har vi bare en dress av. Men skalljakke og bukse blir brukt flittigere. Fôret regntøy varmer godt, men puster lite. Jeg har ikke dårlig erfaring med det likevel

Anonymkode: d3dd7...697

Skrevet

Softshelljakker blir litt våte. Ville satset på skalljakke,og ullfleece under.

Anonymkode: 30906...0c2

Gjest Innsikten
Skrevet

Jeg ble anbefalt skalljakke eller parkdress til barnet mitt på 17 måneder.  Den ansatte i butikken hadde selv barn på den alderen og hun sa at softshell blir vått veldig lett. 

Så vi gikk for parkdress,  så har vi en "vattert" jakke fra våres som enda passer, den kommer vi til å bruke til og fra barnehagen. Vi har også regntøy,  parkdress og regnstøvler fast i barnehagen. Vi bruker joggesko eller Goretex sko som er vanntette, venter med støvler til det blir litt kaldere.  Føttene på vår vokser fort, så sko kjøper vi alltid rett før det trengs. 

Skrevet

Skalljakke og softshell er to forskjellige ting,jeg hadde valgt skall. 

cherrox hadde jeg holdt meg langt unns

Anonymkode: a0f50...881

Skrevet

Skalljakke er mere vanntett enn softshelljakke. 

Skrevet

Jeg synes softshell har lett for å bli ubehagelig klamt så fort man blir litt varm.

Anonymkode: a0290...729

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...