AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Jeg har fått dose 1 tidligere i sommer, og har time til dose 2 nå 17.august. Men, fikk positiv eggløsningstest i går, og hadde sex. Skal prøve igjen i kveld også. Er det likevel greit å ta andre dose neste uke? Er jo ikke sikkert jeg engang blir gravid nå på første forsøk, og om jeg blir gravid så hadde jeg ingen bivirkninger av første dose så går mest sannsynlig bra med andre dose og. Er det lurt å ta vaksinen neste uke og bli ferdig med det, eller kan et evt foster ta skade av det? Anonymkode: 2544c...c3d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Du har eggløsning 11. August. Og de første 1-2 ukene flyter jo egget rundt som en blastocyst hvor cellene deler seg, før det til slutt fester seg o livmoren. Slik jeg ser det tar du valsinen før "fosteret" fester seg, og vil nok ikke påvirke noen ting. Det er først etter to uker det du gjør kan påvirke fosteret. Før den tid flyter det rundt selvstendig. Anonymkode: 57f5a...15b 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du har eggløsning 11. August. Og de første 1-2 ukene flyter jo egget rundt som en blastocyst hvor cellene deler seg, før det til slutt fester seg o livmoren. Slik jeg ser det tar du valsinen før "fosteret" fester seg, og vil nok ikke påvirke noen ting. Det er først etter to uker det du gjør kan påvirke fosteret. Før den tid flyter det rundt selvstendig. Anonymkode: 57f5a...15b Takk, ja, det virker jo logisk. Dessuten tviler jeg på at jeg blir gravid på første forsøk. Er litt blod i eggløsningsslimet, så er nok trygt med vaksine uansett. Anonymkode: 2544c...c3d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har eggløsning 11. August. Og de første 1-2 ukene flyter jo egget rundt som en blastocyst hvor cellene deler seg, før det til slutt fester seg o livmoren. Slik jeg ser det tar du valsinen før "fosteret" fester seg, og vil nok ikke påvirke noen ting. Det er først etter to uker det du gjør kan påvirke fosteret. Før den tid flyter det rundt selvstendig. Anonymkode: 57f5a...15b Blastocysten ( dvs et 5 dager gammelt befruktet egg) flyter ikke rundt i 1-2 uker. Den fester seg etter 1-3 dager. Jeg fikk beskjed om å vente med vaksinering (ivf- lege) . Sist jeg leste så burde man ikke vaksineres i første trimester . Men på nyhetene i dag sa de at det ikke er klare anbefalinger fra norske myndigheter pga lite data. I UK anbefales gravide å vaksineres fordi gravide er litt mer utsatt for alvorlig sykdomsforløp ved smitte.. det blir ikke feil uansett hva du gjør- så gjør det du er mest komfortabel med Anonymkode: 52118...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Snakket med smittevernlege i dag pga positiv test og vaksinedose 2 i morgen. endte med å avbestille den. Fikk beskjed om at en ikke skal ta i første trimester. De jeg avbestilte vaksinen hos var helt enig i dette og nevnte det selv flere ganger. ☺️ men tror nok det mangler en del forskning, og at det er en måte å «sikre» seg på med å si hele første trimester. Anonymkode: f2a62...b7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå